Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).
28 20.09.2017 / Marek Pokrývka

Segment prémiovej strednej triedy má slušnú kôpku zástupcov, no traja spomedzi nich predajnými číslami v Európe vynikajú. Ide o modely Audi A4, BMW radu 3 a Mercedes-Benz triedy C. Germáni túto kategóriu ovládli už dávnejšie a napriek snahe mnohých firiem si udržujú náskok. Konkurencia sa však nevzdáva. V týchto dňoch sa rozšírila o kórejského zástupcu, ktorý sa volá Genesis G70.

Genesis G70 má v zameriavači najmä BMW radu 3 28 fotografií v galérii Genesis G70 má v zameriavači najmä BMW radu 3 Zdroj: Genesis

Príchod sedemdesiatky do portfólia dcérskej značky koncernu Hyundai bol očakávaným krokom. Hovorilo sa o ňom prakticky od založenia tejto divízie a reálne kontúry dal zákulisným klebetám vlani v New Yorku  koncept pomenovaný podľa miesta debutu. Z neho sa teraz vykľul sériový produkt. Celkom úmyselne lezie do kapusty Nemcom a chce si odkrojiť z ich trhového koláča.

Zvonku pôsobí dynamicky, zvnútra hodnotne

Genesis G70 má v zameriavači najmä spomínaného Bavora. Preto disponuje pozdĺžne uloženým motorom, štandardne roztáča zadné kolesá a svojim celkovým nastavením kladie dôraz na výborné jazdné vlastnosti. Z tohto základu vychádza jeho silueta. Sedan má relatívne dlhú prednú kapotu a kabínu posunutú smerom vzad, pričom z jeho proporcií jasne vyžaruje dynamika.

Dizajn sériového produktu je výrazne prepracovaný 28 fotografií v galérii Dizajn sériového produktu je výrazne prepracovaný Zdroj: Genesis

Základný štýl minuloročnej štúdie síce zostal na svojom mieste, no samotný dizajn je výrazne prepracovaný. Do finále sa napríklad nedostali tenké koncové svetlá. Dostali väčšiu plochu, rovnako ako tie predné. Diódová architektúra však zostala zachovaná. Na svojom mieste je aj charakteristicky tvarovaná maska chladiča a agresívny predný nárazník, schvaľovacím procesom prešlo tiež odvetrávanie predných blatníkov. Vzadu sa objavil difúzor lemovaný dvomi komínmi výfukového potrubia s veľkým priemerom.

Genesis New York má hybridný pohon

Zo štúdie dynamicky štylizovaného sedanu strednej triedy by sa mal vykľuť sériový model G70. Jej interiér nezaostáva za výrazným zovňajškom.

Kabína nemá s vnútorným priestorom konceptu nič spoločné, uletené tvary korunované extrémne širokouhlým displejom a deleným volantom sú minulosťou. Zvnútra pôsobí Genesis G70 nakoniec pomerne konvenčne. Zaujme oblúkom na boku centrálnej konzoly, inak veľmi nemá čím prekvapiť. Obsahuje digitálny prístrojový panel, voľne umiestnený 8-palcový displej infotainmentu a povedome štylizované centrum klimatizácie. Viacero detailov či ovládacích prvkov má klasické koncernové rysy, no odlišnú povrchovú úpravu. Najmä v luxusnej béžovo-čiernej verzii vyzerá byť interiér sedanu skutočne na úrovni.

Kabína sedanu strednej triedy vyzerá pomerne luxusne 28 fotografií v galérii Kabína sedanu strednej triedy vyzerá pomerne luxusne Zdroj: Genesis

Okrem materiálov má prémiovým ambíciám vozidla zodpovedať aj dostupné vybavenie. Očakávať môžeme plejádu bezpečnostných technológií, head-up displej a rozhrania komunikujúce so smartfónmi, ale tiež hlasom ovládanú umelú inteligenciu od spoločnosti Kakao či špičkové ozvučenie značky Lexicon disponujúce sústavou pätnástich reproduktorov.

Model G70 Sport poháňa prepĺňaný šesťvalec

Dynamický kórejský sedan vychádza z rovnakého základu ako koncernový súrodenec Kia Stinger. V porovnaní s ním je však skromnejšie dimenzovaný, stojí na 2 835-milimetrovom rázvore a jeho karoséria má pôdorys 4 685 x 1 850 mm. Strechu delí od vozovky presne 1,4 metra. Hmotnosť síce nepoznáme, no vzhľadom na rozmery môžeme očakávať o niekoľko desiatok kilogramov menej než pri spomínanom príbuznom.

Dvojica ázijských automobilov bude disponovať rovnakými motormi, Genesis G70 teda taktiež ponúkne tri. Všetky sú prepĺňané. Benzín má reprezentovať dvojlitrový štvorvalec a agregát V6 so zdvihovým objemom 3,3 litra poháňajúci špičkový model Sport. V prvom prípade možno hovoriť o výkone 185 kW (252 k) a krútiacom momente 353 Nm, objemnejšia strojovňa ponúkne maximálne hodnoty 272 kW (370 k) a 510 Nm.

Špičkový model má šprintovať na stovku za 4,7 sekundy 28 fotografií v galérii Špičkový model má šprintovať na stovku za 4,7 sekundy Zdroj: Genesis

V cenníku bude okrem toho figurovať aj štvorvalcový turbodiesel, ktorý z 2,2-litrovej kapacity vyvinie špičkové parametre 148 kW (202 k) a 441 Nm. Celoplošným štandardom je pohon zadnej nápravy. Alternatívou bude vyhotovenie AWD, ktoré má byť dostupné pre všetky modely.

Prevodovky zatiaľ výrobca nešpecifikoval. Hovorí však o prítomnosti vektorovania krútiaceho momentu, elektrického posilňovača riadenia či viacprvkovej zadnej nápravy. Okrem toho spomína aj samosvorný diferenciál a funkciu Launch Control, ktorá umožní modelu G70 Sport šprintovať na stovku za 4,7 sekundy. Konečnou stanicou akcelerácie je tempo 270 km/h.

Najmenší produkt Genesis chce uspieť v overenej konkurencii 28 fotografií v galérii Najmenší produkt Genesis chce uspieť v overenej konkurencii Zdroj: Genesis

Živú premiéru bude mať v Los Angeles

Kórejská automobilka teda vyťahuje na Nemcov pomerne silné zbrane. Bude to stačiť na to, aby sa medzi overenými súpermi najmenší produkt značky Genesis presadil? Odpoveď na to budeme poznať až na prelome dekád. Sedan má mať živú premiéru na decembrovom autosalóne v Los Angeles, jeho globálny predaj sa začne v priebehu budúceho roka.


Video
Najnovšie články
Range Rover Sport HST má prelomový motor

Strieborný roadster z roku 1958 prešiel veľkou renováciou, zahŕňala aj veľkú prestavbu pre jeho doterajšieho britského vlastníka.

Na predaj bude výnimočné Porsche 356 A

Spoločnosť Fiat Chrysler Automobiles zaznamenala pokles predaja o 14,9 %, Fordu klesol predaj áut o 6,6 % a spoločnosti Volkswagen o 6,4 %

Predaj áut v EÚ klesol v januári takmer o 5 %

Angličan dostal vyladenú verziu dvanásťvalca s výkonom 635 koní, upravený bodykit i podvozok. Lambo pokoril len v jednej disciplíne a veľmi tesne.

Najrýchlejším SUV sveta je opäť Bentagya

Dnes, 15. februára, je prvý deň, keď sa v Bratislave uzatvoria najdôležitejšie dopravné ťahy. Ako je však možné, že k tomu vôbec došlo? Miestami zostáva...

Náš názor: Deň, keď sa Bratislava zastavila

Mitsubishi opäť stavilo na klasickú stratégiu a navonok kompletne mení model ASX, tešiť sa môžeme aj na nové motory. Na jednu oblasť auta však Japonci, zdá sa,...

Mitsubishi ASX: Dizajn sa mení na nepoznanie

Vodič sedanu Mazda3 sa bežný incident rozhodol riešiť tak, že zastavil a vytvoril veľmi nebezpečnú situáciu.

Kanaďan sa chcel hádať uprostred diaľnice
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×