Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Cayenne Turbo: Na stovku za 3,9 sekundy

AUTOSALÓN
Najsilnejšia verzia nemeckého SUV má vysúvateľný strešný spojler a osemvalec dosahujúci maximálny výkon 404 kW (550 k).
13 9 príspevkov 14.09.2017 / Marek Pokrývka

Na sklonku augusta Porsche oficiálne prezentovalo tretiu generáciu typu Cayenne. Pri tejto príležitosti usporiadalo vlastné podujatie a širokej verejnosti ho predviedlo v týchto dňoch na frankfurtskom autosalóne. Tamojší debut však priniesol prekvapenie. Dve pôvodne predstavené verzie totiž doplnila tretia, ktorá tvorí špičku ponuky. Nesie tradičné označenie Turbo.

Porsche predstavilo vo Frankfurte aj model Cayenne Turbo 13 fotografií v galérii Porsche predstavilo vo Frankfurte aj model Cayenne Turbo Zdroj: AUTO BILD Najsilnejšia verzia nemeckého SUV sa navonok vyznačuje použitím laku v spodnej časti karosérie pôvodne pokrytej sivými plastmi, odlišným predným nárazníkom s väčšími otvormi a tiež špecifickými tmavými LED svetlometmi. Blatníky majú rozšírené lemy, pričom ich štandardne vypĺňajú 21-palcové disky kolies. Vzadu sa objavilo obligátne označenie a tiež kvarteto výfukových koncoviek s tvarom zaoblených lichobežníkov.

Porsche Cayenne: Viac 911-ky v génoch

Športovejší charakter SUV sa konštruktéri snažili dosiahnuť diétou či kompletne modifikovaným podvozkom. Duo modelov sa už začína predávať.

Najzaujímavejšou časťou karosérie je strešný spojler. Jeho centrálna časť je totiž vysúvateľná, čím vo vysokých rýchlostiach zlepšuje prítlak. Zároveň plní funkciu vzduchovej brzdy. Porsche udáva, že pri spomaľovaní z tempa 250 km/h dokáže skrátiť brzdnú dráhu vozidla o dva metre.

Interiér neprešiel v prípade vrcholného modelu žiadnymi zásadnými úpravami. Štandardne disponuje športovo tvarovanými prednými sedadlami a niekoľkými ďalšími prvkami vybavenia, za ktoré sa pri slabších exemplároch dopláca. Chýbať nesmú emblémy Turbo na opierkach hlavy.

Centrálna časť strešného spojlera plní funkciu vzduchovej brzdy 13 fotografií v galérii Centrálna časť strešného spojlera plní funkciu vzduchovej brzdy Zdroj: Porsche

Kým dvojica predtým predstavených modelov mala pod kapotou šesťvalec, Turbo siahlo podľa očakávania po motore V8. Disponuje rovnakým srdcom ako obdobne označené vyhotovenie typu Panamera. Do štvorlitrového osemvalca tlačia vzduch dva slimáky, výsledkom je výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Parametre posiela osemstupňový automat na obe nápravy.

V porovnaní s predchodcom je teda osemvalcový Cayenne opäť o niečo silnejší, no zároveň je vďaka modernej platforme o niekoľko desiatok kilogramov ľahší. Kombináciou týchto čísel vzniklo citeľné zlepšenie dynamických hodnôt. Zrýchlenie na stovku trvá štandardne 4,1 sekundy, no príplatkový balík Sport Chrono toto číslo ešte o dve desatiny skresáva. Dvojtonové SUV teda túto disciplínu zvládne za 3,9 sekundy. Hanbiť sa nemusí ani za maximálnu rýchlosť, tá dosahuje 286 km/h.

Zrýchlenie na stovku balík Sport Chrono skresáva o dve desatiny 13 fotografií v galérii Zrýchlenie na stovku balík Sport Chrono skresáva o dve desatiny Zdroj: Porsche

Porsche disponuje adaptívnym vzduchovým podvozkom i špeciálnymi brzdami, pričom tie bežné možno na želanie nahradiť karbónovo-keramickými exemplármi. Zaujímavou opciou je riadenie zadnej nápravy zlepšujúce obratnosť vozidla. Pod ňu sa môže podpísať niekoľko ďalších systémov, no všetky sa odrazia na cene. Základná je stanovená na mastných 138 850 eur. Už teraz je pritom viac-menej jasné, že časom nasadí korunu celému portfóliu ešte drahšia a silnejšia verzia Turbo S. Všetky modely budú po novom kompletne montované v Bratislave.


Video
Najnovšie články
Slovenský Aeromobil má nových investorov

Jedno z vrcholných podujatí motoristickej sezóny na okruhu SLOVAKIA RING prichádza začiatkom júla: FIA Majstrovstvá Európy preteky ťahačov (FIA ETRC) ako OMV...

Majstrovstvá Európy preteky ťahačov na okruhu SLOVAKIA RING

Česká fabrika Hyundai v Nošoviciach má za sebou úspešný a ziskový rok. V najbližšom období však očakáva problémy na trhu a v predstihu znižuje výrobu.

Nošovický Hyundai prosperuje, očakáva však problémy

Dočkali sme sa. Z SUV-kupé je legitímny trend a teraz sa jedno z nich bude môcť vybrať aj do tvrdého off-roadu.

Extrémne SUV-kupé: GLE do ťažkého terénu?

Renault postupne omladzuje modelové portfólio. Po novej generácii Clia na rad prichádza modernizovaný elektromobil. Model Zoe si množstvo vychytávok požičal...

Facelift pre Renault Zoe: Dojazd sa blíži ku 400 km

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×