Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Cayenne Turbo: Na stovku za 3,9 sekundy

AUTOSALÓN
Najsilnejšia verzia nemeckého SUV má vysúvateľný strešný spojler a osemvalec dosahujúci maximálny výkon 404 kW (550 k).
13 9 príspevkov 14.09.2017 / Marek Pokrývka

Na sklonku augusta Porsche oficiálne prezentovalo tretiu generáciu typu Cayenne. Pri tejto príležitosti usporiadalo vlastné podujatie a širokej verejnosti ho predviedlo v týchto dňoch na frankfurtskom autosalóne. Tamojší debut však priniesol prekvapenie. Dve pôvodne predstavené verzie totiž doplnila tretia, ktorá tvorí špičku ponuky. Nesie tradičné označenie Turbo.

Porsche predstavilo vo Frankfurte aj model Cayenne Turbo 13 fotografií v galérii Porsche predstavilo vo Frankfurte aj model Cayenne Turbo Zdroj: AUTO BILD Najsilnejšia verzia nemeckého SUV sa navonok vyznačuje použitím laku v spodnej časti karosérie pôvodne pokrytej sivými plastmi, odlišným predným nárazníkom s väčšími otvormi a tiež špecifickými tmavými LED svetlometmi. Blatníky majú rozšírené lemy, pričom ich štandardne vypĺňajú 21-palcové disky kolies. Vzadu sa objavilo obligátne označenie a tiež kvarteto výfukových koncoviek s tvarom zaoblených lichobežníkov.

Porsche Cayenne: Viac 911-ky v génoch

Športovejší charakter SUV sa konštruktéri snažili dosiahnuť diétou či kompletne modifikovaným podvozkom. Duo modelov sa už začína predávať.

Najzaujímavejšou časťou karosérie je strešný spojler. Jeho centrálna časť je totiž vysúvateľná, čím vo vysokých rýchlostiach zlepšuje prítlak. Zároveň plní funkciu vzduchovej brzdy. Porsche udáva, že pri spomaľovaní z tempa 250 km/h dokáže skrátiť brzdnú dráhu vozidla o dva metre.

Interiér neprešiel v prípade vrcholného modelu žiadnymi zásadnými úpravami. Štandardne disponuje športovo tvarovanými prednými sedadlami a niekoľkými ďalšími prvkami vybavenia, za ktoré sa pri slabších exemplároch dopláca. Chýbať nesmú emblémy Turbo na opierkach hlavy.

Centrálna časť strešného spojlera plní funkciu vzduchovej brzdy 13 fotografií v galérii Centrálna časť strešného spojlera plní funkciu vzduchovej brzdy Zdroj: Porsche

Kým dvojica predtým predstavených modelov mala pod kapotou šesťvalec, Turbo siahlo podľa očakávania po motore V8. Disponuje rovnakým srdcom ako obdobne označené vyhotovenie typu Panamera. Do štvorlitrového osemvalca tlačia vzduch dva slimáky, výsledkom je výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Parametre posiela osemstupňový automat na obe nápravy.

V porovnaní s predchodcom je teda osemvalcový Cayenne opäť o niečo silnejší, no zároveň je vďaka modernej platforme o niekoľko desiatok kilogramov ľahší. Kombináciou týchto čísel vzniklo citeľné zlepšenie dynamických hodnôt. Zrýchlenie na stovku trvá štandardne 4,1 sekundy, no príplatkový balík Sport Chrono toto číslo ešte o dve desatiny skresáva. Dvojtonové SUV teda túto disciplínu zvládne za 3,9 sekundy. Hanbiť sa nemusí ani za maximálnu rýchlosť, tá dosahuje 286 km/h.

Zrýchlenie na stovku balík Sport Chrono skresáva o dve desatiny 13 fotografií v galérii Zrýchlenie na stovku balík Sport Chrono skresáva o dve desatiny Zdroj: Porsche

Porsche disponuje adaptívnym vzduchovým podvozkom i špeciálnymi brzdami, pričom tie bežné možno na želanie nahradiť karbónovo-keramickými exemplármi. Zaujímavou opciou je riadenie zadnej nápravy zlepšujúce obratnosť vozidla. Pod ňu sa môže podpísať niekoľko ďalších systémov, no všetky sa odrazia na cene. Základná je stanovená na mastných 138 850 eur. Už teraz je pritom viac-menej jasné, že časom nasadí korunu celému portfóliu ešte drahšia a silnejšia verzia Turbo S. Všetky modely budú po novom kompletne montované v Bratislave.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022

Obľuba SUV, najmä tých kompaktných, neustále rastie. V prvom štvrťroku prvýkrát tvorili viac než tretinu predaných vozidiel a ich predaj bude aj naďalej...

Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×