Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Mégane R.S. je konečne odhalený

AUTOSALÓN
Namiesto dvojlitra so stádom 221 kW (300 k) má hot-hatch menší motor s nižším výkonom. Ponúkne však dve prevodovky, podvozky i verziu Trophy.
14 2 príspevky 12.09.2017 / Marek Pokrývka

Koncom marca začal Renault lákať na Mégane R.S. ďalšej generácie. Kampaň mu veľmi nevyšla, nakoľko ju poznačilo množstvo únikov. Na internete sa viackrát objavili fotografie auta a taktiež obrázky z jeho patentového konania. Dizajn bol teda jasný, o technickej stránke novinky sa však len špekulovalo. Nakoniec sa neoficiálne informácie ukázali ako nie celkom presné.

Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k) 14 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. bude štandardne produkovať 206 kW (280 k) Zdroj: AUTO BILD

Doteraz sa v prípade Francúza pravidelne skloňoval benzínový turbomotor so zdvihovým objemom dva litre a maximom na úrovni 221 kW (300 k). Namiesto neho však pod kapotou nakoniec pracuje 1,8-litrový agregát, ktorý poháňa aj kupé Alpine A110. Hot-hatch dostal jeho silnejšie naladenie. Avizovaných tristo koní sa napriek tomu nekoná, štandardne bude štvorvalec produkovať nižší výkon „iba“ 206 kW (280 k). Krútiaci moment dosahuje špičkovú hodnotu 390 Nm.

Alpine A110: 252 koní a 1 080 kilogramov

Francúzske kupé odkazuje na rovnako označený historický model, má celohliníkovú konštrukciu a prepĺňaný 1,8-litrový štvorvalec.

Partnerom pohonnej jednotky môže byť očakávaná šesťstupňová dvojspojka, ale tiež manuál s rovnakým počtom prevodov. Na rozdiel od menšieho modelu Clio R.S. tak Renault klasiku z ponuky nevylúčil. EDC však má jednu výhodu, ktorou je funkcia Launch Control. Zabezpečí ideálny rozjazd v rôznych podmienkach. Poháňané sú výhradne predné kolesá, no riadené sú všetky štyri. Aj novinka disponuje systémom 4Control. Ako sme už dávnejšie vedeli, dostupná bude s dvomi verziami podvozka: Sport alebo Cup. Druhý menovaný prinesie tuhšie naladenie a tiež samosvorný diferenciál typu Torsen.

Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov 14 fotografií v galérii Karoséria hatchbacku je vpredu rozšírená o šesť centimetrov Zdroj: Renault

Z hľadiska techniky teda premiéra prekvapila, no dizajnovo nemala ako. Všetko sme videli vopred. Mégane R.S. dostal agresívne tvarované nárazníky: kým predný obsahuje originálne tvarované svetlá, súčasťou zadného je veľký difúzor a centrálny lichobežník patriaci výfuku. Nový hot-hatch má okrem toho nafúknuté blatníky. Predné sú odvetrávané, karoséria je vďaka nim rozšírená o šesť centimetrov. Vzadu pribudlo 45 mm. Blatníky vypĺňajú špecifické disky, ktoré môžu mať 18 alebo 19 palcov.

Interiér prešiel očakávanými úpravami. Nasťahovali sa tam športové predné sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, volant nesúci označenie R.S. i vyznačenie stredovej polohy či kovové pedále. Samozrejmosťou sú špecifické materiály. Na viacerých miestach nájdeme alcantaru, panely dverí zasa pokrýva koža imitujúca karbón. K slovu prišlo červené prešívanie i detaily rovnakej farby.

Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru 14 fotografií v galérii Na sedadlách i volante nového hot-hatchu nájdeme alcantaru Zdroj: Renault

Mégane R.S. je teda vďaka premiére vo Frankfurte konečne odhalený. Na začiatok jeho predaja nebudeme čakať dlho, odštartovať by mal v decembri. Ceny zatiaľ nepoznáme. Renault však už teraz avizuje na budúci rok variant Trophy, ktorý má disponovať očakávaným stádom 221 kW (300 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Štandardne dostane podvozok Cup a devätnásťpalcové ráfiky.


Video
Najnovšie články
Extrémna špecialita: 400 koní pre Hyundai i30 N

PRVÁ JAZDA Druhá generácia modelu CLA prichádza vo veľkom štýle. Nadupaný kompakt ponúka to najlepšie, čo dnes do auta týchto rozmerov viete namontovať...

Jazda s novým CLA: Technologický koncert

Okrem tria sériových modelov prezentovala automobilka dva koncepty, s ktorými tiež ráta do budúcnosti. Finálne produkty sa asi objavia iba v Číne.

Volkswagen uviedol v Šanghaji až päť SUV

VW Slovakia v snahe o optimalizáciu výroby bude postupne rušiť pracovné miesta, čo sa dotkne niekoľkých tisícov zamestnancov. Fabrika zároveň spustila internú...

Bratislavský Volkswagen zruší tisíce pracovných miest

Biturbo osemvalec dostupný v dvoch naladeniach zostal zachovaný, zmeny sa však okrem exteriérového dizajnu dotkli aj podvozka páru SUV.

Mercedes-AMG: Nový make-up pre GLC 63

Prechod na platformu CMP prinesie výrazné hmotnostné úspory, vďaka ktorým základná hodnota podlezie magickú jednu tonu.

Opel Corsa je aktuálne na veľkej diéte

Rapid nahrádza hatchback, ktorý spúšťa v rámci značky revolúciu. Prináša svieži dizajn karosérie i interiéru a moderné technológie.

Škoda Scala: Česi mieria kompaktom ozaj presne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×