Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Porsche Cayenne: Viac 911-ky v génoch

VIDEO
Športovejší charakter SUV sa konštruktéri snažili dosiahnuť diétou či kompletne modifikovaným podvozkom. Duo modelov sa už začína predávať.
26 1 príspevok 30.08.2017 / Marek Pokrývka

Koncom minulého týždňa internet vyplavil početnú sadu kvalitných fotografií, na ktorých bol kompletne odhalený Cayenne tretej generácie. Uniknuté oficiálne zábery o ňom prezradili pomerne dosť. Technické detaily však neuvádzali, dozvedeli sme sa ich až počas živého odhalenia. To sa odohralo včera vo večerných hodinách na domácej pôde automobilky.

Porsche Cayenne sa bude naďalej vyrábať v bratislavskom závode 26 fotografií v galérii Porsche Cayenne sa bude naďalej vyrábať v bratislavskom závode Zdroj: Porsche

Popri debute vydalo Porsche niekoľko ďalších obrázkov populárneho SUV. Zachytávajú ho v čiernej farbe a najmä silnejšej verzii S, ktorú možno okrem označenia spoznať aj podľa odlišných diskov kolies a štyroch okrúhlych koncoviek výfuku namiesto dvoch lichobežníkových. Inak je všetko po starom. Evolučnému dizajnu vozidla nemá význam sa opätovne venovať, podrobnejšie sme ho rozobrali pred niekoľkými dňami. Zahŕňalo to aj výrazne prepracovaný interiér. 

Porsche neustrážilo úplne nový Cayenne

Tretia generácia populárneho produktu je kompletne odhalená ešte v predstihu, na webe sa šíria dva tucty oficiálnych záberov.

Ako sme už mohli vidieť, Cayenne zvnútra v mnohom pripomína liftback Panamera. Okrem architektúry ovládania je spoločným prvkom luxusného interiéru tiež obrovský centrálny displej. Obrazovka má uhlopriečku 12,3 palca a dve ďalšie sedempalcové tvoria väčšiu časť prístrojového panela. Z jeho piatich „budíkov“ je klasický iba otáčkomer. Vybavenie môže byť opäť širšie, nechýba v ňom prémiový audiosystém Burmester, asistent pre jazdu v zápchach či nočné videnie. Veľký batožinový priestor narástol až na 770 litrov. Komu by to nestačilo, môže sklopiť zadné sedadlá a k dispozícii má potom 1 710 l.

Luxusný interiér nového SUV v mnohom pripomína liftback Panamera 26 fotografií v galérii Luxusný interiér nového SUV v mnohom pripomína liftback Panamera Zdroj: Porsche

Napriek mnohým spoločným prvkom s typom Panamera spomenulo Porsche pri premiére aj svoj najslávnejší produkt. Uvádza totiž, že SUV má v génoch viac 911-ky než kedykoľvek predtým. Športovejší charakter sa konštruktéri snažili okrem kompletne modifikovaného podvozka dosiahnuť aj znížením hmotnosti. Diéta dosiahla najviac 65 kilogramov, štandard preto teraz váži 1 985 kg.

V základnej forme má Cayenne podľa očakávania trojlitrový prepĺňaný šesťvalec známy z liftbacku. Je však trochu silnejší, namiesto maximálneho výkonu 243 kW (330 k) má špičku na hodnote 250 kW (340 k). Krútiaci moment 450 Nm zostal zachovaný. Porsche v tejto verzii dosiahne najvyššie tempo 245 km/h, pričom na stovku zrýchli za 6,2 sekundy. S balíkom Sport Chrono je to o tri desatiny menej.

Cayenne S s balíkom Sport Chrono zrýchli na stovku za 5,9 sekundy 26 fotografií v galérii Cayenne S s balíkom Sport Chrono zrýchli na stovku za 5,9 sekundy Zdroj: Porsche

Cayenne S má maximálnu rýchlosť 265 km/h a tradičnú disciplínu 0-100 km/h zvláda presne o sekundu rýchlejšie. Zdrojom jeho sily je 2,9-litrový šesťvalec s dvomi turbami dosahujúci parametre 324 kW (440 k) a 550 Nm. SUV využíva prepracovanú osemstupňovú automatickú prevodovku spolu s vylepšeným pohonom všetkých kolies, Zuffenhausen preň vyvinul aj oceľové brzdy so špeciálnym povrchom. Tie majú mať v porovnaní s klasickými kúskami vyšší účinok a zároveň dlhšiu životnosť.

V budúcnosti možno nepochybne rátať s opciou karbónovo-keramických kotúčov, ktoré budú pravdepodobne vyhradené silnejším verziám so štítkami GTS, Turbo či E-Hybrid. Tie v obchodoch uvidíme neskôr. Duo pilotných modelov sa však už začína predávať, v Nemecku od 74 828 eur. Ich výroba bude pritom naďalej prebiehať v bratislavskom závode koncernu Volkswagen.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×