Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda Jazz: Omladenie prinieslo väčší motor

Podobne ako napríklad Toyota či Volkswagen, aj Honda do svojho portfólia uvádza agregát so zdvihovým objemom 1,5 litra. Do vienka ho ako prvá dostane modernizovaná verzia populárneho kompaktu.
10 1 príspevok 16.08.2017 / Filip Kadlečík

Zdá sa, že downsizing dosiahol úplné dno, čo sa redukcie zdvihového objemu týka. Od neho sa aktuálne začína odrážať jedna automobilka za druhou. Toyota predáva modernizovaný Yaris s atmosférickým 1,5-litrovým agregátom. Rovnaký zdvihový objem, aj keď s dopingom turbodúchadla, využíva aj VW. Najnovšie sa cestou Toyoty vydala aj Honda.

Omladený Jazz sa navonok zmenil len málo - znalec si ale určite všimne upravenú architektúru predných svetlometov 10 fotografií v galérii Omladený Jazz sa navonok zmenil len málo - znalec si ale určite všimne upravenú architektúru predných svetlometov Zdroj: Honda

Omladenie modelu Jazz sa totiž nesie najmä v mene prítomnosti nového 1,5-litrového štvorvalca s atmosférickým plnením. Motor s technológiou i-VTEC má ponúkať 96 kW (130 k) a jeho spotreba by nemala prekročiť hranicu 5,4 l/100 km. Dostupný bude s manuálnou i automatickou bezstupňovou prevodovkou. Sme zvedaví, ako sa sľubné hodnoty pretavia do reality.

Jazz s CVT sme totiž nedávno testovali a nedá sa povedať, že by nás ohúril. Agregát s výkonom vyšším o 21 kW by ale mohol byť zmenou, ktorú táto pohonná sústava potrebovala. V ponuke stále zostane aj starší i-VTEC so zdvihovým objemom 1,3 l. Väčšia pohonná jednotka totiž bude rezervovaná pre výbavu s označením Dynamic, ktorá zahŕňa niekoľko dizajnových i technických vylepšení. Samozrejmosťou sú retuše nárazníkov, ale napríklad i prítomnosť diódových predných svetlometov.

Test Honda Jazz: Oplatí sa s automatom CVT?

Honda Jazz tretej generácie je stále veľmi praktickým a všestranným autom. Okrem štandardného manuálu je dostupná aj s drahšou CVT prevodovkou. Oplatí sa priplatiť si za komfort?

Celkovo sa Jazz po facelifte príliš nezmenil, ide skôr len o povinnú omladzovaciu jazdu. Tá zahrňa odlišné nárazníky či farbu laku karosérie, najvýraznejšou novinkou je upravená grafika predných svetiel. V interiéri boli dotyky dizajnérov ešte nepatrnejšie. Hovorí sa len o kontrastnom prešívaní kožených prvkov a upravenom volante či radiacej páke. Jednoznačne najväčšou novinkou tak zostáva sľubný agregát.


Video
Najnovšie články
Vojnový Jeep Steva McQueena budú dražiť

KLEBETY TÝŽDŇA Audi A1 môže dostať verziu Allroad, Jaguar F-Type bude mať nástupcu a Peugeot 508 R asi dosiahne výkon 350 koní.

Chiron Super Sport a hybridná Octavia RS

Základom ponuky bude namiesto doterajšieho 4,3-litrového atmosférického variantu model 2.7L Turbo, ktorý víťazí výkonom i spotrebou paliva.

Chevrolet Silverado neušiel downsizingu

Carlex Design má ďalšiu novinku. Tentokrát je to však trochu iná káva ako obvykle, nejde totiž o žiaden športový model.

Superšporty vymenil Carlex za dodávku VW

Hankook nám predviedol svoju novú vlajkovú loď a poodhalil, čo predchádzalo jej výrobe. Gumu sme si aj mohli vyskúšať.

Športové pneumatiky: Čo sa v nich skrýva?

Novým členom ponuky je variant Mid-Range, ktorý ponúka dojazd 420 kilometrov a o niečo horšie dynamické vlastnosti.

Tesla konečne uvádza lacnejší Model 3

Prevádzkový zisk v sledovanom období stúpol na 10,25 miliardy SEK z vlaňajších 7,34 miliardy SEK a prevádzková marža sa zvýšila na 11,1 % z 9,6 %.

Zisk Volvo Group v 3. štvrťroku výrazne vzrástol
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×