Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Upravené BMW 750d: 860 Nm a 460 koní

Na vrchole dieselových verzií radu 7 stojí v BMW aktuálne motorizácia s označením 50d. Tú si teraz do parády zobrala firma G-Power a limuzíne naordinovala poriadny doping. Luxusná loď teraz na stovku vystrelí za 4,3 sekundy.
5 2 príspevky 01.08.2017 / Filip Kadlečík

BMW 750d je vrcholným naftovým dielom bavorskej automobilky. Nedávno sme mali šancu spoznať jej luxus i dynamické vlastnosti na vlastnej koži. Vznetový radový šesťvalec je v prípade prémiovej vlajkovej lode dopovaný štyrmi turbami. Vďaka nim dokáže z trojlitrového zdvihovému objemu vytlačiť úctyhodných 294 kW (400 k).

Decentný vzhľad príliš veľa neprezrádza - pod mohutnou prednou kapotou sa však skrýva agregát pripravený rozpútať peklo 5 fotografií v galérii Decentný vzhľad príliš veľa neprezrádza - pod mohutnou prednou kapotou sa však skrýva agregát pripravený rozpútať peklo Zdroj: G-Power

Mamutí je však najmä krútiaci moment. Už pri tisíc otáčkach toto auto na všetky štyri kolesá posiela 450 Nm, vrcholná hodnota siaha až na hranicu 760 Nm. O prenos brutálnej sily sa stará osemstupňový automat. Dychberúce parametre automobilu, ktorý môže bez väčšej snahy klienta stáť viac než 150 000 eur, však zjavne nestačia všetkým.

Firma G-Power sa totiž do bavorskej sedmičky poriadne zakúsla a výkon pohonnej jednotky dokázala vyhnať do nečakaných výšin. Z trojlitra sa jej podarilo vyžmýkať 338 kW (460 k) a 860 Nm. Na to všetko stačila úprava riadiacej jednotky, bežnú v G-Power vymenili za vlastnú s označením D-Tronic 5.

Test BMW 750d: Zabudnite na biturbo

Bavorská vlajková loď dostala šesťvalec s kvartetom slimákov, ktorý jej dáva nadpriemernú dynamiku. Racionálny dôvod na jeho kúpu však neexistuje.

Vďaka “drobnému” zásahu sa teraz dieselová limuzína môže v zrýchlení smelo porovnávať aj s BMW M3 v konfigurácii s manuálnou prevodovkou. Na stovku vás totiž radový šesťvalec katapultuje za 4,3 sekundy. Od bežnej 750d tento upravený hltač kilometrov rozlíšite vďaka unikátnym 21” diskom kolies. Decentná úprava je všetko, čo toto auto potrebuje - vďaka nej si sedmička zachovala svoj elegantný vzhľad.


Video
Najnovšie články
Nové BMW 3 Touring: Rast v každom smere

Je známy fakt, že zákony vždy zaostávajú za technologickým rozvojom. Rovnaké pravidlo platí aj u elektrických kolobežiek, preto novela zákona o premávke túto...

Pozor na pokuty: Už sa týkajú aj kolobežiek

O Škode je známe, že sponzoruje športové podujatia. Cez zimu hrajú prím Majstrovstvá v ľadovom hokeji, cez letné obdobie zasa Tour de France. Teraz sa...

Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×