Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Rolls-Royce Phantom: Hliníkový kráľ ciest

Goodwood predstavil ôsmu generáciu svojej vlajkovej lode s konzervatívnym dizajnom, modernými technológiami a dvakrát prepĺňaným dvanásťvalcom.
29 28.07.2017 / Marek Pokrývka

Na automobilovom trhu nájdeme viacero honosných značiek, jednoznačne najzvučnejším menom je však Rolls-Royce. Tento výrobca sedí na pomyselnom tróne luxusu už dlhé roky. V ostatnom čase rozšíril svoje portfólio, no jeho základným stavebným kameňom zostal typ Phantom.

Rolls-Royce Phantom VIII včera absolvoval svetový debut 29 fotografií v galérii Rolls-Royce Phantom VIII včera absolvoval svetový debut Zdroj: Rolls-Royce

Vlani v januári začala anglická spoločnosť lákať na ôsmu generáciu tejto veľkej limuzíny, pred necelými dvomi mesiacmi ohlásila jej svetový debut na štvrtok 27. júla. Včera vo večerných hodinách sa premiéra odohrala podľa plánu. Nový kráľ ciest je teda oficiálne tu a tentokrát je hliníkový.

Charakteristické tvary z ľahkého kovu

Ako vieme už od minulého roka, Phantom VIII vychádza z kompletne novej konštrukcie, ktorá je prakticky kompletne vyrobená z ľahkého alumínia. Tvorcovia z Goodwoodu ju nazvali jednoducho Architecture of Luxury. Platformu možno veľkostne prispôsobiť a vďaka jej flexibilite bude možné na nej vytvoriť aj základ chystaného SUV Cullinan. V prípade honosného sedanu prináša o 30 percent vyššiu tuhosť.

Okrem štandardnej verzie bude v ponuke opäť aj predĺžená 29 fotografií v galérii Okrem štandardnej verzie bude v ponuke opäť aj predĺžená Zdroj: Rolls-Royce

Uniknuté fotky vopred prezradili, že dizajn sa nijak zásadne nezmenil. Všetky charakteristické tvary zostali na mieste. Rozdiely sú v detailoch: maska chladiča je tvarovo integrovaná do plechov prednej časti a svetlomety pozostávajú výhradne z diód, pričom vďaka laserovej technológii majú dosah vyše 600 metrov. Odlišné sú aj nárazníky či línie zadnej časti. Súčasťou balíka drobných zmien sú tiež disky kolies, ktoré majú v prípade predstavených exemplárov priemer 22 palcov.

Limuzína bude znovu dostupná s dvomi dĺžkami karosérie, ktoré sa od seba odlišujú priestorom na zadných sedadlách. Už tradične sa na ne nastupuje dverami otváranými proti smeru jazdy. Rolls-Royce opäť ponúka viacero konfigurácii tohto priestoru, vrátane individuálnych kresiel s možnosťou tzv. lôžkovej úpravy. Ide o novinku. Pasažieri sediaci vzadu môžu mať k dispozícii kopec komfortných prvkov, napríklad integrovanú chladničku, výklopné stolíky či veľké multimediálne displeje. Samozrejmosťou je stropné čalúnenie popretkávané množstvom diód imitujúcich nebo plné hviezd.

Maximálny komfort a luxus na palube auta je samozrejmosťou 29 fotografií v galérii Maximálny komfort a luxus na palube auta je samozrejmosťou Zdroj: Rolls-Royce

Z hľadiska materiálov je Phantom VIII rovnako nekompromisný ako jeho predchodcovia. Vnútorné povrchy pozostávajú prevažne z jemnej hovädzej kože a pravého dreva, chýbať nesmie plejáda kovových detailov. Novinkou je sklo použité na palubnej doske. Dizajnové spracovanie kabíny sa nijak zásadne nezmenilo, drobných dotykov súvisiacich s modernou dobou je však veľa a generačný posun cítiť aj v technológiách. Okrem armády známych funkcií obsahuje napríklad aj head-up displej či kamerovú sústavu zachytávajúcu celé okolie vozidla.

Agregát V12 s maximálnym výkonom 420 kW

Pred uvedením limuzíny bol predmetom klebiet motor, špekulovalo sa o vylepšenom pokračovaní doterajšej 6,75-litrovej atmosféry a prebratí dvakrát prepĺňanej jednotky s objemom 6,6 litra od menších súrodencov. Goodwood však vymyslel tretí scenár. Phantom ôsmej generácie síce poháňa rovnako veľký dvanásťvalec ako doposiaľ, no vzduch doňho tlačia dve turbodúchadlá.

Namiesto existujúcich motorov dostal Phantom nové srdce 29 fotografií v galérii Namiesto existujúcich motorov dostal Phantom nové srdce Zdroj: Rolls-Royce

Nanovo vyvinutá pohonná jednotka produkuje maximálny výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 900 Nm. Jej partnerom je osemstupňový automat, ktorý svoju prácu prispôsobuje satelitným údajom. Dynamické parametre Rolls-Royce nezverejnil. Určite však budú viac než dostatočné, za čo môže sila agregátu V12 i použitie ľahšej hliníkovej platformy. Presný výsledok diéty však nepoznáme.

Absencia oficiálneho čísla ušetreného ľahkým kovom je prekvapením. Automobilka spomína kilogramy iba pri zvukovej izolácii, ktorá dovedna váži až 130 kíl. Okrem jej bohatého použitia firma siahla aj po špeciálnych dvojitých oknách a pneumatikách Silent-Seal. Vďaka tomu sa úroveň vnútorného hluku pri rýchlosti 100 km/h znížila o 10 percent v porovnaní s predchodcom, ktorý bol sám extrémne tichý.

Honosný sedan má byť ešte tichší a komfortnejší než doposiaľ 29 fotografií v galérii Honosný sedan má byť ešte tichší a komfortnejší než doposiaľ Zdroj: Rolls-Royce

Phantom VIII využíva prepracovaný podvozok. Vpredu disponuje modifikovaným dvojitým lichobežníkovým zavesením, dozadu prišla päťprvková náprava. Samozrejmosťou je vzduchové pruženie s automatickou úpravou svetlej výšky. Jeho elektronický mozog nereaguje len na zaťaženie, okrem iných vstupov dokáže rozumieť aj údajom z kamery sledujúcej stav asfaltu.

Do predaja príde začiatkom budúceho roka

Rolls-Royce svoju vlajkovú loď postavil kompletne od podlahy, zostal však verný konzervatívnemu dizajnu i charakteristickým prvkom. Revolúciu nemožno čakať ani pri finančnej politike. Phantom ôsmej generácie príde do predaja začiatkom budúceho roka, pričom základná cena údajne presiahne 400-tisíc eur. Kráľ ciest má byť teda ešte o niečo drahší než doposiaľ.


Video
Najnovšie články
Opel Corsa: Neoficiálny debut generácie F

Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské...

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom

Limitovaná verzia nabrúseného kompaktu dosiahla rovnaký čas ako Bugatti Veyron, konkrétne detaily o nej zatiaľ automobilka neprezradila.

Mégane R.S. má späť žezlo z Nürburgringu

Dovážané európske vozidlá a autodiely sú americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi stále tŕňom v oku a neustále chce zvýšiť clá. Hoci rozhodnutie o ich...

Jednostranné kvóty ani dovozné clá nevyriešia spory

Núdzový brzdový asistent pri jazde vzad môže zabrániť neraz ťažkým kolíziám vozidla s chodcom či cyklistom. Nemecký autoklub ADAC preveril tieto systémy...

Brzdový asistent: Dá sa na neho ozaj spoľahnúť?

Ešte pred príchodom ďalšej generácie sme si vyskúšali terénne kombi, ktoré je na slovenskom trhu najpredávanejším autom japonskej firmy.

Test Subaru Outback: Dovidenia, bestseller

Konzorcium, ktoré stavia obchvat Bratislavy, nesúhlasí s výsledkami nedávneho ekoauditu. Podľa spoločnosti ide o zaujatú správu, ktorá nezodpovedá skutočnosti.

Stavbu D4 a R7 sprevádza množstvo špekulácií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×