Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mégane R.S. po prvýkrát na verejnosti

Pilot stajne Renault osedlal ostrý hatchback na známom okruhu. Vozidlo sa ukázalo v kamufláži, technické detaily si značka necháva pre seba.
9 29.05.2017 / Marek Pokrývka

Do segmentu hot-hatchov sa chystá vrátiť silný hráč. Renault Mégane R.S. bol dlhodobo kráľom predných kolies na Nürburgringu a okrem objektívnej rýchlosti si nespočetné slová chvály vyslúžil aj za svoju ovládateľnosť i zábavný charakter. Čoskoro príde v ďalšej generácii. Koncom marca ju Francúzi ukázali skrytú pod plachtou, počas mája unikla na internet jej nemaskovaná fotka. V týchto dňoch ju výrobca po prvýkrát prezentoval na verejnosti oficiálnou cestou.

Renault Mégane R.S. ďalšej generácie na podujatí v Monaku 9 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. ďalšej generácie na podujatí v Monaku Zdroj: Renault

Ochutnávku svojej najnovšej pýchy vytasila automobilka na známom okruhu v Monaku, kde sa počas uplynulého víkendu odohrávali preteky Formuly 1. Ostrý hatchback osedlal jeden z ich účastníkov. Po trati ho prehnal Nico Hülkenberg, jeden z dvoch pilotov pretekárskej stajne Renault. Svojou jazdou oslávil 40. výročie pôsobenia tejto značky v kráľovnej motoršportu.

Renault Mégane R.S. vykúka spod textilu

Onedlho príde dlhoročný vládca hot-hatchov v ďalšej generácii. Prvá fotografia zachytáva jeho zadnú časť, ktorá odkazuje na predchodcu.

Na významnom podujatí sa Mégane R.S. ukázal v žlto-čiernej kamufláži. Nešlo teda o premiéru, keďže firma už predtým zverejnila zábery prototypov v čierno-bielej kombinácii. Napriek maskovaniu je jasne vidieť nafúknuté blatníky vyplnené veľkými kolesami i tvar predného nárazníka. Ten dostane charakteristické trojdielne hmlovky a centrálnu priečku. Ako sme už mohli vidieť, vzadu sa objaví výrazný difúzor rozdelený na dve časti koncovkou výfuku umiestnenou uprostred.

Renault Mégane R.S. 9 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. Zdroj: Renault

Renault si technické detaily stále necháva pre seba, v Monaku akurát potvrdil dostupnosť dvoch prevodoviek. Okrem očakávanej dvojspojky bude naďalej k dispozícii aj klasická ručne radená skriňa. Pod kapotou má takmer určite sídliť prepĺňaný benzínový dvojliter, ktorý by mal poskytovať asi 221 kW (300 k). Hot-hatch má siahnuť po samosvornom diferenciáli i riadenej zadnej náprave. Nie je vylúčené, že sa ním francúzska značka posnaží prekonať nedávno stanovený rekord Zeleného pekla.


Video
Najnovšie články
Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu

Čakanie na kombi verziu BMW radu 3 sa skončilo. Praktický Bavor bude väčší, športovejší a neskôr dokonca ponúkne aj hybridný pohon.

Nové BMW 3 Touring: Rast v každom smere

Je známy fakt, že zákony vždy zaostávajú za technologickým rozvojom. Rovnaké pravidlo platí aj u elektrických kolobežiek, preto novela zákona o premávke túto...

Pozor na pokuty: Už sa týkajú aj kolobežiek

O Škode je známe, že sponzoruje športové podujatia. Cez zimu hrajú prím Majstrovstvá v ľadovom hokeji, cez letné obdobie zasa Tour de France. Teraz sa...

Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×