Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mégane R.S. po prvýkrát na verejnosti

Pilot stajne Renault osedlal ostrý hatchback na známom okruhu. Vozidlo sa ukázalo v kamufláži, technické detaily si značka necháva pre seba.
9 29.05.2017 / Marek Pokrývka

Do segmentu hot-hatchov sa chystá vrátiť silný hráč. Renault Mégane R.S. bol dlhodobo kráľom predných kolies na Nürburgringu a okrem objektívnej rýchlosti si nespočetné slová chvály vyslúžil aj za svoju ovládateľnosť i zábavný charakter. Čoskoro príde v ďalšej generácii. Koncom marca ju Francúzi ukázali skrytú pod plachtou, počas mája unikla na internet jej nemaskovaná fotka. V týchto dňoch ju výrobca po prvýkrát prezentoval na verejnosti oficiálnou cestou.

Renault Mégane R.S. ďalšej generácie na podujatí v Monaku 9 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. ďalšej generácie na podujatí v Monaku Zdroj: Renault

Ochutnávku svojej najnovšej pýchy vytasila automobilka na známom okruhu v Monaku, kde sa počas uplynulého víkendu odohrávali preteky Formuly 1. Ostrý hatchback osedlal jeden z ich účastníkov. Po trati ho prehnal Nico Hülkenberg, jeden z dvoch pilotov pretekárskej stajne Renault. Svojou jazdou oslávil 40. výročie pôsobenia tejto značky v kráľovnej motoršportu.

Renault Mégane R.S. vykúka spod textilu

Onedlho príde dlhoročný vládca hot-hatchov v ďalšej generácii. Prvá fotografia zachytáva jeho zadnú časť, ktorá odkazuje na predchodcu.

Na významnom podujatí sa Mégane R.S. ukázal v žlto-čiernej kamufláži. Nešlo teda o premiéru, keďže firma už predtým zverejnila zábery prototypov v čierno-bielej kombinácii. Napriek maskovaniu je jasne vidieť nafúknuté blatníky vyplnené veľkými kolesami i tvar predného nárazníka. Ten dostane charakteristické trojdielne hmlovky a centrálnu priečku. Ako sme už mohli vidieť, vzadu sa objaví výrazný difúzor rozdelený na dve časti koncovkou výfuku umiestnenou uprostred.

Renault Mégane R.S. 9 fotografií v galérii Renault Mégane R.S. Zdroj: Renault

Renault si technické detaily stále necháva pre seba, v Monaku akurát potvrdil dostupnosť dvoch prevodoviek. Okrem očakávanej dvojspojky bude naďalej k dispozícii aj klasická ručne radená skriňa. Pod kapotou má takmer určite sídliť prepĺňaný benzínový dvojliter, ktorý by mal poskytovať asi 221 kW (300 k). Hot-hatch má siahnuť po samosvornom diferenciáli i riadenej zadnej náprave. Nie je vylúčené, že sa ním francúzska značka posnaží prekonať nedávno stanovený rekord Zeleného pekla.


Video
Najnovšie články
Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu

Kým vývoj v predchádzajúcich týždňoch naznačoval aspoň nejakú úľavu, išlo len o klamlivý pokoj pred búrkou. Ropné trhy sa opäť prebrali k životu a tlačia ceny...

Benzín a nafta: Ich ceny nás budú opäť trápiť

KLEBETY TÝŽDŇA Citroën by mal v roku 2021 ukázať novú vlajkovú loď, Urus bude ešte silnejší a Mazda chystá radové šesťvalce.

Nový hybrid Ferrari a lacný elektromobil VW

Záujem obyvateľov EÚ o nové autá naďalej klesá, pravdepodobnými dôvodmi môže byť ekonomická neistota či obavy z dôsledkov brexitu. Predaj sa znížil nielen...

Európania aj v apríli nemali záujem o nové autá

Medzeru medzi dvomi doposiaľ ohlásenými motormi vypĺňa známy 2,9-litrový agregát naladený na maximálny výkon 440 konských síl.

Cayenne Coupé dostal silnejší šesťvalec

Americký prezident Donald Trump stále považuje zahraničné automobilky za škodnú a nevzdal sa nápadu zvýšiť clo. Ak by USA zvýšili clá na dovoz áut na 25...

Americké clá na autá by Nemecko vyšli miliardy

V našich testoch sa bežne zaoberáme tým, či sa oplatí investovať do extra výbavy s hodnotou okolo tisíc či dvetisíc eur. Niektorí ľudia premýšľajú v rádovo...

Neuveriteľný príplatok: Kufrík drahší než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×