Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Civic Type R: Opäť najrýchlejší v triede

VIDEO
Honda stanovila nový rekord na Nürburgringu, limitovanú verziu nemeckého súpera prekonala o viac než tri sekundy.
8 7 príspevkov 25.04.2017 / Marek Pokrývka

Medzi hot-hatchmi s pohonom predných kolies trvá už niekoľko rokov vojna o prvenstvo na slávnej Nordschleife. Vlani si žezlo pre seba ukradol Volkswagen Golf GTI Clubsport S, špeciálne vyhotovenie známeho typu s obmedzenou výrobou. Neskôr svoj rekord ešte zlepšil. Zväčšil tak odstup od predchádzajúceho kráľa, ktorým bol prechádzajúci Civic Type R. Honda sa však nevzdala.

Honda Civic Type R zdolala slávnu Nordschleife v rekordnom čase 7:43,8 8 fotografií v galérii Honda Civic Type R zdolala slávnu Nordschleife v rekordnom čase 7:43,8 Zdroj: Honda

Japonská automobilka sa pri vývoji svojho pôvodného rekordéra netajila ambíciami byť na Nürburgringu najrýchlejšia. Jej nadvláda síce netrvala dlho, no počas ženevského autosalóna uviedla do sveta ďalšiu evolúciu športovej ikony. Tá vychádza z desiatej generácie betselleru. V porovnaní so svojím predchodcom má síce len o desať koní viac, no prešla množstvom ďalších zmien.

Test Honda Civic Type R: Katana

Kráľa predných kolies z Nordschleife sme preverili na slovenských cestách. Japonská novinka je naozaj extrémna, ale zároveň pomerne lacná.

Najmä vďaka širšiemu rozchodu a odlišnej zadnej náprave dokáže Civic Type R rezať zákruty vyšším tempom než doposiaľ. Ako povedal jeden z vedúcich projektu Ryiuchi Kijima, napríklad oblúk za sekciou Metzgesfeld dokáže hot-hatch prekonať s cifrou 150 km/h na rýchlomere. To je približne o desať dielikov viac než doposiaľ. Ide o jeden z mnohých úsekov, ktorý pomohol nahnať vo finále cenné desatinky. Ázijský automobil je momentálne opäť najrýchlejší v triede.

Cenné desatinky nahnal najmä širší rozchod a odlišná zadná náprava 8 fotografií v galérii Cenné desatinky nahnal najmä širší rozchod a odlišná zadná náprava Zdroj: Honda

Honda stanovila na Nürburgringu nový rekord a znovu získala titul. Nemeckého súpera prekonala s časom 7:43,8 o viac než tri sekundy. V jeho prípade pritom šlo o limitovanú verziu, ktorá je navyše bez zadných sedadiel a množstva ďalších prvkov. Japonský model je naopak štandardom so všetkým vybavením. Exemplár prehnaný po trati bol síce tiež dvojmiestny a nemal multimediálny systém, šlo však len o kompenzáciu za ochranný rám. Použité pneumatiky sú schválené pre bežné premávku.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×