Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lincoln Navigator: Luxusný obor schudol

Štvrté vydanie veľkého SUV dostalo konvenčnú päťdverovú karosériu, no okrem toho zostal dizajn konceptu v prekvapujúcej miere zachovaný.
19 14.04.2017 / Marek Pokrývka

Medzi zámožnými zákazníkmi v Spojených štátoch amerických sú nadpriemerne dimenzované SUV veľmi obľúbené. Špeciálnu popularitu si užíva Cadillac Escalade, ktorý je v segmente pojmom. Lincoln Navigator je jeho alternatívou od roku 1998. Jeho dosluhujúca tretia generácia vydržala vo výrobe celú dekádu, na kompletný výmenu je teda najvyšší čas. Odohrala sa v New Yorku.

Lincoln má nový Navigator začať predávať koncom roka 19 fotografií v galérii Lincoln má nový Navigator začať predávať koncom roka Zdroj: Lincoln

Ako prémiová značka spadajúca pod Ford avizovala pred niekoľkými dňami, na tohtoročnom newyorskom autosalóne predviedla sériovú verziu štvrtého vydania. Vlani jej na rovnakom mieste predchádzalo odhalenie konceptu. Ten patril k najväčším prekvapeniam výstavy, pričom okrem svojej veľkosti a dizajnového stvárnenia pútal pozornosť obrovskými nahor vyklápanými dverami.

Lincoln Navigator šokoval New York

Štúdia gigantického SUV naznačuje, že čoskoro výrazne zmení svoj dizajn. S krídlovými dverami v sériovej výrobe počítať nemožno.

Už vopred bolo jasné, že tieto mohutné krídla otvárajúce sa s časťou strechy to do finále nedotiahnu. Navigator dostal namiesto nich konvenčnú päťdverovú karosériu. No okrem toho je dizajn štúdie v prekvapujúcej miere zachovaný, čo Lincoln podčiarkol podobným vzhľadom kolies či odtieňom laku a koženého čalúnenia. Zachované zostali aj takmer všetky základné línie.

Zachované zostali takmer všetky základné línie štúdie 19 fotografií v galérii Zachované zostali takmer všetky základné línie štúdie Zdroj: Lincoln

Luxusný obor štylisticky vychádza z limuzíny Continental, má podobne nakreslenú masku chladiča i svetlomety obsahujúce zdvojenú líniu denných diód. Jednoducho tvarovanou hranatou siluetou pripomína predchodcu. Americký výrobca však tentokrát dal väčšiu rolu plechovým plochám a presklenie zadných partií opticky zjednotil vďaka čiernym stĺpikom karosérie. Jednoliate zadné svetlá sú klasikou.

Vernosť štúdii predvádza Lincoln Navigator aj v interiéri, ktorý má usporiadanie 2+2+3. V prvých dvoch radoch od seba sedadlá delí mohutný centrálny tunel. SUV disponuje kreslami s vyhrievaním, chladením a 30 možnosťami nastavenia. Zásadnými zmenami od konceptu neprešla ani palubná doska, ktorej dominuje veľký displej multimediálneho systému. Vybavenie je podstatne bohatšie než v minulosti. Obsahovať môže rozhranie Wi-Fi, ozvučenie Revel Ultima s dvadsiatimi reproduktormi, kamerovú sústavu, adaptívny tempomat či desaťpalcové obrazovky pre vzadu sediacich.

Interiér sériovej verzie SUV má usporiadanie 2+2+3 19 fotografií v galérii Interiér sériovej verzie SUV má usporiadanie 2+2+3 Zdroj: Lincoln

Na americkom aute tejto veľkosti síce automaticky očakávame štítok V8, no downsizing sa celkom nevyhol ani Spojeným štátom. Pod kapotou sa preto opäť nachádza motor z línie EcoBoost. Ide o dvakrát prepĺňaný šesťvalec s 3,5-litrovou kapacitou, čo je stále pomerne solídny objem. Maximálny výkon motora 331 kW (450 k) prúdi na všetky kolesá skrz desaťstupňový automat.

V porovnaní s predchádzajúcou verziou je teda pohonná jednotka silnejšia, navyše musí pracovať s nižšou hmotnosťou. Navigator má totiž hliníkovú karosériu. Vďaka tomu schudol, aj s honosnejším vybavením je o 90 kilogramov ľahší než jeho predchodca. Zaujímavým číslom bude nepochybne jeho cena. Lincoln ju však zatiaľ nezverejnil, SUV má začať predávať až koncom tohto roka.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×