Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jeep GC Trackhawk: Stovka za 3,7 sekundy

Americká novinka je z hľadiska akcelerácie najrýchlejším SUV sveta, brutálny výkon 527 kW (717 k) prenáša na všetky štyri kolesá.
24 11 príspevkov 11.04.2017 / Marek Pokrývka

Pred niekoľkými dňami vydal Jeep prvú fotografiu najsilnejšej verzie typu Grand Cherokee, o ktorej pravidelne počúvame už dva roky. Popritom potvrdil identitu pohonnej jednotky známej z dvojice pekelných mačiek Dodge. Konkrétne detaily o nositeľovi označenia Trackhawk však nespresnil, zverejnil ich spoločne s kompletnou galériou krátko pred otvorením autosalóna v New Yorku.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk si ponechal tvary verzie SRT 24 fotografií v galérii Jeep Grand Cherokee Trackhawk si ponechal tvary verzie SRT Zdroj: Jeep

Prekvapujúco umiernené zmeny dizajnu

Ako už naznačil pilotný záber, z dizajnového hľadiska je novinka prekvapujúco umiernená. Žiadna divočina sa nekoná. Vrchol portfólia si ponechal väčšinu tvarov karosérie známe z modelu SRT, výnimkou sú chýbajúce hmlovky nahradené vstupmi vzduchu a línie zadného difúzora. Ten obsahuje kvarteto okrúhlych výfukových komínov namiesto pôvodnej dvojice.

Detailný pohľad objaví tiež pridané pochrómované drobnosti v prednej časti, štítky Supercharged na predných dverách či logo vyhotovenia na veku batožinového priestoru. Odlišné sú tiež žlté brzdové strmene a disky kolies. Na oboch nápravách sú hliníkové valce s rozmermi 20 x 10 palcov, ktoré môžu byť liate alebo na želanie kované. Táto opcia ušetrí 5,5 kilogramu.

Žiadne vyhadzovanie luxusných prvkov sa v interiéri nekonalo 24 fotografií v galérii Žiadne vyhadzovanie luxusných prvkov sa v interiéri nekonalo Zdroj: Jeep

Interiér zostal takmer bez zásahov. Automobilka sa nehrala na nejaké odľahčovanie, žiadne vyhadzovanie luxusných prvkov vybavenia sa nekonalo. Američania akurát upravili označenia. Uprostred volantu tak nájdeme logo značky, na spodnej časti venca zase symbol verzie. Jej meno zdobí aj operadlá. Multimediálny systém neušiel pozornosti, prešiel niekoľkými softvérovými úpravami.

Osemvalec z modelov Hellcat a systém 4x4

Jeep GC Trackhawk má teda viacero viditeľných špecifík odlišujúcich ho od verzie SRT, no všetky sú kozmetické. Skutočný rozdiel je pod kapotou. Atmosférický osemvalec Hemi s objemom 6,4 litra nahradil 6,2-litrový agregát dopovaný kompresorom, ktorý pochádza z modelov Hellcat. Reči o zachovaní jeho parametrov sa potvrdili. SUV má teda brutálny výkon 522 kW (710 k) a krútiaci moment 881 Nm.

Kompresorom dopovaný motor si zachoval svoje parametre 24 fotografií v galérii Kompresorom dopovaný motor si zachoval svoje parametre Zdroj: Jeep

Strojovňa dostala akurát väčšiu kapacitu oleja, inak sa prakticky nezmenila. To nemožno povedať o prevodovke. Osemstupňový automat Torqueflite bol prispôsobený použitiu v extrémnom SUV a údajne dokáže v režime Track radiť v priebehu iba 160 milisekúnd. Zásadným rozdielom je tiež pohon. Pekelné mačky posielajú všetko dozadu, Grand Cherokee však má variabilný systém 4x4.

Pohon oboch náprav štandardne rozdeľuje svaly motora v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, no dokáže ho meniť. Režim určený na ťahanie prívesu čísla otáča. Snežný mód delí krútiaci moment spravodlivo, športový (35:65) i okruhový (30:70) zasa uprednostňujú zadné kolesá. 

Pokoriť ho môže akurát elektrická Tesla

Stádo obsahujúce 717 koní dokáže cválať poriadne rýchlo. Hmotnosť veľkého SUV presahujúca 2,4 tony mu nerobí problém, stovka je minulosťou za 3,7 sekundy. Americká novinka tým prekonáva aj Bentley Bentayga. Z hľadiska akcelerácie ide o najrýchlejšie konvenčné SUV sveta, pokoriť ho môže akurát Tesla Model X. Elektrický pohon ju však stavia do inej kategórie. Jeep sa okrem toho môže pýšiť maximálkou 289 km/h. Zvíťaziť by mal tiež v tradičnom šprinte na štvrť míle, Trackhawk ho zvláda za 11,6 sekundy.

Zrýchlením na stovku prekonáva novinka aj Bentley Bentayga 24 fotografií v galérii Zrýchlením na stovku prekonáva novinka aj Bentley Bentayga Zdroj: Jeep

Z rýchlosti 100 km/h zastane špičkový Grand Cherokee na necelých 35 metroch. Môžu za to silné brzdy Brembo, ktoré majú vpredu šesť piestikov a 400-milimetrové kotúče. Vzadu hryzú štvorpiestikové strmene do tanierov s priemerom 350 mm. Zaujímavým číslom bude nepochybne aj cena, tú však zatiaľ automobilka nezverejnila. Spresní ju s blížiacim sa štartom predaja v štvrtom kvartáli roka.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022

Obľuba SUV, najmä tých kompaktných, neustále rastie. V prvom štvrťroku prvýkrát tvorili viac než tretinu predaných vozidiel a ich predaj bude aj naďalej...

Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×