Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Toyota C-HR: Hanbiť by sa nemusel ani Lexus

Toyota týmto modelom prekvapila celú motoristickú verejnosť. C-HR je na pomery japonskej automobilky číslo jeden odvážny a nečakane extravagantný model. Ako sa však správa v reálnej premávke? Oplatí sa zvážiť jeho kúpu?
62 11 príspevkov 28.03.2017 / Filip Kadlečík

Do našej redakčnej garáže pred krátkym časom priviala nový, veľmi svieži, vietor Toyota C-HR. Ide o auto, za ktorým sa motoristickí nadšenci, ale aj bežní ľudia, otáčajú a zaujíma snáď každého. Rovnako tomu bolo aj počas minuloročnej premiéry na ženevskom autosalóne.

Vyzerá perfektne, za C-HR sa ľudia otáčajú ako za málo autami 62 fotografií v galérii Vyzerá perfektne, za C-HR sa ľudia otáčajú ako za málo autami Zdroj: Filip Kadlečík

Prvú jazdu s atraktívnou novinkou Toyoty sme absolvovali ešte minulý rok, tentokrát sme sa na ňu pozreli podstatne detailnejšie. Už vtedy nás však auto okrem dizajnu zaujalo aj jazdnými vlastnosťami. Aké je denné spolužitie s týmto japonským exotom? Nuž, treba povedať, že extravagantný crossover má aj svoje slabiny.

Dizajnová lahôdka

Vzhľad exteriéru či interiéru síce každý hodnotí subjektívne, ale z nášho pohľadu je C-HR skutočne podareným kúskom. Naživo pôsobí veľmi športovo a dynamicky, čo je koniec-koncov ultimátnym cieľom pri väčšine dnešných vozidiel. Karosériu síce pretína množstvo kriviek a hrán, ale všetky pôsobia dojmom, že sú presne tam kde majú byť.

Svalnaté blatníky vozidla sa výborne vynímajú aj pri pohľade z profilu, zaujme aj klesajúca strecha 62 fotografií v galérii Svalnaté blatníky vozidla sa výborne vynímajú aj pri pohľade z profilu, zaujme aj klesajúca strecha Zdroj: Filip Kadlečík

Predná časť nesie výrazné črty, ktoré sú v súčasnosti pre Toyotu charakteristické. Reprezentujú ich najmä pretiahnuté svetlomety, ktoré sú v strede opticky prepojené lesklým plastom. Predný nárazník skrýva hmlové svetlá, tvarovaný je poriadne agresívne. Pri pohľade spredu športový dojem podčiarkujú svalnaté blatníky.

Profil auta zdobí niekoľko jednoduchých línií. Najvýraznejším prvkom je klesajúca strecha. Umne vymyslený C-stĺpik a skrytá kľučka zadných dverí efektne dotvárajú ilúziu, že strecha sa nad karosériou vznáša. Tento dojem podporuje aj pomerne veľký spojler umiestnený na veku batožinového priestoru.

Zadok je pre niekoho možno príliš komplikovaný, nám sa ale páči 62 fotografií v galérii Zadok je pre niekoho možno príliš komplikovaný, nám sa ale páči Zdroj: Filip Kadlečík

Dizajn zadnej časti crossoveru je častým predmetom diskusií. Na niekoho je príliš komplikovaný, inému ostré hrany imponujú. Možno to bude znieť ako z marketingovej príručky, no my oceňujeme, že C-HR je “odvážne iná” aj zozadu. Vďaka výrazným LED koncovým svetlám prechádzajúcim do odtrhovej hrany či svalnatým blatníkom kolies si ju s iným autom pomýlite len ťažko.

Interiér má aj svoje slabé stránky

Z pohľadu vodiča kabíne v podstate niet čo vytknúť. Multifunknčný volant padne do ruky výborne, tlačidlá na ovládanie tempomatu či infotainmentu sú umiestené logicky a ergonomicky. Prístrojová doska sa skladá z klasického tandemu analógových budíkov doplneného o farebný TFT displej. Proti jeho fungovaniu nemáme žiadne výhrady.

Interiér je efektný a praktický, má však mnohé nedostatky 62 fotografií v galérii Interiér je efektný a praktický, má však mnohé nedostatky Zdroj: Filip Kadlečík

Vodič vďaka nemu môže ovládať pripojené multimédiá či telefón bez toho, aby dal ruky dole z volantu. Poruke je aj panel dvojzónovej klimatizácie, s ktorým sa pracuje jednoducho a intitívne. Môže za to fakt, že centrálna konzola je natočená smerom k vodičovi. To isté platí aj o hlavnej zobrazovacej jednotke.

Toyota C-HR: Vyniká nielen dizajnom

PRVÁ JAZDA Kompaktné SUV s výrazným dynamickým vzhľadom nás prekvapilo príjemným prejavom pri jazde, no zišiel by sa mu silnejší motor.

Veľký displej vytŕča do priestoru, vďaka čomu ho máte stále na očiach. Infotainment ako taký funguje štandardne veľmi dobre. Čerešničkou na torte sú príplatkové reproduktory JBL, vďaka ktorým sa v aute rozhodne nudiť nebudete. Hrajú totiž výborne. Oceňujeme, že spárovanie telefónu prostredníctvom rozhrania Bluetooth fungovalo úplne bez zádrheľov. Auto dokonca vedelo pokračovať v prehrávaní piesne aj po uskutočnení odchádzajúceho hovoru, čo nebýva pravidlom.

Práca s infotainmentom je celkovo podstatne jednoduchšia, než napríklad v menej prepracovanej Corolle či Aurise. Nepáči sa nám na ňom len to, že v duchu dnešných trendov sa hlasitosť nastavuje dotykom a nie pomocou hardvérového tlačidla. To môže byť prekážkou najmä pre spolujazdca. V jeho prípade bude pohodlnejšie použiť hlasové ovládanie a o stlmenie hlasitosti poprosiť vodiča, ktorý má príslušné tlačidlo na volante.

Volant padne do ruky výborne, tlačidlá sú z ergonomickej stránky zvládnuté veľmi dobre 62 fotografií v galérii Volant padne do ruky výborne, tlačidlá sú z ergonomickej stránky zvládnuté veľmi dobre Zdroj: Filip Kadlečík

Pasažier sediaci vedľa šoféra bude mať problém aj s tvarovaním palubnej dosky. Tá je síce pekná a efektná, no zbytočne uberá miesto pre spolujazdcove kolená. Riešením je využitie zadnej polohy jeho sedadla, no to má neblahý vplyv na komfort cestujúcich v druhom rade sedadiel. Tí majú štandardne v pozdĺžnom smere miesta dosť. Ak však na kresle spolujazdca sedí nadštandardne vysoký človek, nezostane za ním priestoru na rozdávanie.

Najväčšou nevýhodou zadných sedadiel je klaustrofobický pocit cestujúcich. Spôsobujú ho úzke okná, ktoré sú daňou za efektný vzhľad crossoveru. Nad hlavou je síce napriek klesajúcej streche miesta viac než dosť, no úzke “priezory” cestu vzadu poriadne znepríjemňujú. Problémom môžu byť najmä pre deti, ktoré cez ne pravdepodobne von ani neuvidia. Preto by sme sa častému prevážaniu drobcov v predškolskom veku, či vo všeobecnosti nízkych detí, v tomto aute radšej vyhli. Pre dvojicu pasažierov je však model C-HR ako stvorený.

Toyota C-HR Modellista: Kráska či zviera?

Toyota C-HR je neprehliadnuteľným autom už v základnej konfigurácii. Ide o crossover s veľmi dynamickými líniami. Toyota sa rozhodla, že základný dizajn sa ešte dá zvýrazniť.

Extrovertná povaha môže naznačovať, že od batožinového priestoru od štýlového crossoveru netreba nič očakávať. Opak je však pravdou. S paketom obsahujúcim JBL subwoofer ponúka kufor 372 veľmi dobre využiteľných litrov. Pôdorys batožinového priestoru je totiž rovnomerný a nič do neho nevytŕča. Na bežné používanie by mal stačiť bohato. Nepáčilo sa nám len veko kufra, konkrétne jeho hmotnosť. Je naozaj pomerne ťažké a plynové vzpery príliš nepomáhajú. V tomto prípade by sa, aj vzhľadom na charakter vozidla, určite uplatnili elektrické motorčeky.

Výborný podvozok si pýta výkonnejší motor

Pod kapotou testovaného modelu pracoval prepĺňaný radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,2 litra. O agregáte sa nedá povedať, že by bol lenivý, veď na predné kolesá posiela 85 kW (116 k) a krútiaci moment 185 Nm. Nátura vozidla, predovšetkým však výborne naladený podvozok, si ale pýta výkonnejší agregát. Samozrejme, predbiehať sa dá aj s testovanou jedna-dvojkou, no dynamikou extra neoslní. Je skôr príjemným a tichým spoločníkom na pohodlné každodenné cestovanie.

Motor poskytuje dostatok dynamiky na bežné jazdenie, športové výkony však od neho nečakajte 62 fotografií v galérii Motor poskytuje dostatok dynamiky na bežné jazdenie, športové výkony však od neho nečakajte Zdroj: Filip Kadlečík

Veľmi komfortne sa správa aj šesťstupňový manuál. Ten je obohatený o fuknciu Intelligent Manual Transmission, čo v preklade znamená “Inteligentná manuálna prevodovka”. Ak si túto vychytávku aktivujete, razom zabudnete na výhody samočinnej skrine. Elektronika vám totiž pri podraďovaní vďaka medziplynu automaticky zvyšuje otáčky. Vďaka tomu zvládnu preraďovanie s gráciou aj začínajúci vodiči. Rôznorodí asistenti v praxi často nie sú až tak účinní, ako by ste predpokladali, no tentokrát Toyota trafila klinec po hlavičke.

Výbornej prevodovke sekunduje aj spomínaný podvozok. Je vyladený znamenite, auto bez zaváhania tlmí nerovnosti slovenských ciest, no zároveň si zachováva športový charakter. Priľnavosť v zákrutách je výborná. Pozitívom je aj fakt, že napriek vyššiemu ťažisku sa C-HR príliš nenakláňa ani pri náhlej zmene smeru. Okrem iného za to určite vďačí viacprkovej konštrukcii zadnej nápravy. Práve vďaka tomu považujeme za škodu, že pod kapotu štýlového modelu sa zatiaľ nedostal žiadny športovo rezaný agregát.

Z nádrže si vypýta prekvapivo veľa

Toyota deklaruje, že štýlový crossover si v mestskej premávke z nádrže na každých 100 kilometrov vypýta 7,4 litra paliva. Na okreskách spotreba logicky klesne, udávaná hodnota je 5,1 l/100 km. V kombinovanom cykle by sa teda C-HR mala uspokojiť s šiestimi litrami paliva na 100 kilometrov.

Za predne full-LED svetlomety by sme si určite priplatili - na cestu svietia výborne 62 fotografií v galérii Za predne full-LED svetlomety by sme si určite priplatili - na cestu svietia výborne Zdroj: Filip Kadlečík

Podľa našich meraní je na tom japonská novinka o niečo horšie. Počas jazdenia v meste sa spotreba ustálila na hodnote 8.2 l/100 km, pri pokojnej jazde po okreskách zasa dosiahla 6,4 l/100 km. Na diaľnici sa spotreba zastavila na 7,5 l/ 100 km. To nie sú práve oslnivé hodnoty. Určite sa na nich podpísala aj hmotnosť atakujúca hranicu 1 500 kg.

Spotreba v kombinovanom cykle, meraná v reálnej premávke, sa teda koniec-koncov ustálila na hodnote 7,4 l/100 km. Táto hodnota nás nepríjemne prekvapila. Na druhú stranu treba povedať, že toto auto si človek nekúpi práve kvôli úspore financii. Aj tak by sme však od neho čakali nižší apetít.  

Neopozeraný štýl, za ktorý sa platí

Základná cena modelu C-HR sa pohybuje na úrovni 18 790 eur. Výbavu Executive, ktorú dostalo aj testovacie vozidlo, si automobilka cení na 23 790 eur. Za štýl sa jednoducho platí a sme presvedčení, že v konečnom dôsledku ide vzhľadom na ponúkanú protihodnotu o férovú sumu.

Test Nissan Juke Nismo RS: Rebel

Skúške sme podrobili športovú verziu extravagantného SUV, ktorá po facelifte prišla s vyšším výkonom a samosvorným diferenciálom.

Do konečnej ceny treba započítať aj metalízu v hodnote 520 eur. V našom prípade bol crossover naviac vybavený paketmi “LED” a “Prémium”, ktoré dokopy stáli 2 800 eur. Celkovo sa vďaka nim cenovka vyšplhala na 27 110 eur. Ak by sme si niečo mali odpustiť, tak pravdepodobne príplatkovú audiosústavu. Hrá síce výborne, no full-LED svetlomety považujeme za dôležitejší prvok výbavy.

Hanbiť by sa nemusel ani Lexus

Toyota C-HR nás celkovo o svojich kvalitách presvedčila. V modernom interiéri síce má nedostatky, ktoré sú daňou za oslnivý dizajn, no srdce hovorí, že jej ich máme odpustiť. Cestovalo sa v nej totiž príjemne a z pohľadu vodiča jej čokoľvek môžeme vytýkať len ťažko.

Za štýl sa jednoducho platí - Toyota C-HR má osobnosti na rozdávanie 62 fotografií v galérii Za štýl sa jednoducho platí - Toyota C-HR má osobnosti na rozdávanie Zdroj: Filip Kadlečík

Crossover je až tak dobrý, že by sme sa nedivili, keby ho Japonci uviedli pod značkou Lexus. Teraz síce pomáha imidžu materskej automobilky, no z hľadiska kvality by sa za neho nemusela hanbiť ani prémiovo orientovaná dcéra. Sme zvedaví, ako bude jazdiť hybridná verzia. Tá ku nám zavíta už čoskoro. C-HR nás však určite nesklamala ani s konvenčným pohonným ústrojenstvom.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 197 cm3
Max. výkon
85 kW/116 k
pri otáčkach
5 600/min
Max. krútiaci moment
185 Nm
pri otáčkach
1 500 - 4 000 ot./min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová manuálna
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 360 mm
Šírka
1 795 mm
Výška
1 565 mm
Rázvor náprav
2 640 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 450 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 525 kg
Užitočná hmotnosť
450 kg
Celková hmotnosť
1 845 kg
Objem batožinového priestoru
372 l
Objem palivovej nádrže
50 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,9 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
7,4 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,0 l/100 km
Mesto - počas testu
8,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,5 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,4 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
136 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 18 790 €
Základná cena verzie
od 23 790 €
Cena testovaného exemplára
27 110 €
Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×