Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Opel Insignia: Doťahuje sa na prémiu

PRVÁ JAZDA Absolvovali sme pilotné kilometre za volantom druhej generácie liftbacku, ktorý sa zlepšil v mnohých smeroch.
29 17 príspevkov 24.03.2017 / Marek Pokrývka

Rüsselsheim vlani úspešne začal svoju obrodu. So svojim najdôležitejším produktom Astra mal veľké ambície, ktoré sa nakoniec podarilo naplniť. V odkaze držiteľa vlaňajšieho titulu Auto roka aktuálne pokračuje vlajková loď značky. Insignia pokrstená prívlastkom Grand Sport virtuálne debutovala v decembri, no naživo sme sa s ňou mohli zoznámiť len nedávno na ženevskom autosalóne.

Opel začal v týchto dňoch výrobu druhej generácie typu Insignia 29 fotografií v galérii Opel začal v týchto dňoch výrobu druhej generácie typu Insignia Zdroj: Marek Pokrývka

Opel priniesol na švajčiarske výstavisko obe karosárske verzie tohto typu, do predaja ich ale bude uvádzať postupne. Prednosť má podľa očakávania liftback. V týchto dňoch automobilka naostro začala jeho sériovú výrobu, pričom zároveň zverejnila cenníky a začala prijímať objednávky. Spojenie viacerých dôležitých termínov navyše kolidovalo s našimi pilotnými kilometrami za volantom novinky. Absolvovali sme ich na domácej pôde spoločnosti, teda v okolí jej nemeckej centrály.

Navonok pôsobí štíhlejšie

Pôvodný nositeľ mena Insignia zaujal pri premiére dizajnom, aj po desiatich rokoch pôsobí stále aktuálne. Nemožno mu uprieť veľkú dávku elegancie. Druhá generácia vozidla chce v odkaze svojho predchodcu pokračovať, ale útočí lepšie nabrúsenými zbraňami. Mnohé obliny nahradili ostré hrany. Aj vďaka nim pôsobí navonok štíhlejšie a nejde len o falošný vizuálny dojem.

Opel Insignia: Naživo pôsobí atraktívne

Vlajková loď nemeckého výrobcu mnohých oslovila dizajnom. Na ženevskom výstavisku spadla plachta z druhej generácie liftbacku i kombi.

Grand Sport sa od predchodcu zásadne odlišuje proporciami, dĺžkou 4 897 milimetrov už prakticky oblizuje vyššiu strednú triedu. Ostatnými parametrami však spadá o úroveň nižšie. Karoséria má na šírku 1 863 mm, na výšku meria 1 455 mm a medzi jej nápravami možno odmerať 2 829 mm. Rázvor nemeckého automobilu je teda natiahnutý o takmer desať centimetrov.

Priestor na kolená vzadu sediacich pasažierov je kráľovský 29 fotografií v galérii Priestor na kolená vzadu sediacich pasažierov je kráľovský Zdroj: Opel

Tieto čísla sľubujú priestrannejšiu kabínu, o čom sme sa presvedčili už na autosalóne. Platí to najmä o verzii kombi. Grand Sport doplatil v zadnej časti na klesajúcu strechu, pasažier s výškou presahujúcou 180 centimetrov sa tam oprie hlavou o stropné čalúnenie. Priestor na kolená je naopak kráľovský. Vďaka tomu sa možno v sedadle trochu zosunúť a dozadu sa tak zmestia aj väčšie formáty. Na predných sedadlách poskytuje Insignia dostatok priestoru vo všetkých smeroch.

Vybavením vôbec nezaostáva

Po usadnutí dovnútra nás Insignia upútala tým, ako človeka obklopí. Môže za to niekoľko riešení. Základom je jemne zahnutý tvar palubnej dosky, ktorá v centrálnej časti orientovaná na vodiča a po bokoch plynulo prechádza do panelov dverí. Prispel k tomu tiež pomerne vysoký centrálny tunel. Ten disponuje trojicou uzatvárateľných schránok, aj vďaka nim odkladacie priestory chválime.

Palubná doska je v centrálnej časti orientovaná na vodiča 29 fotografií v galérii Palubná doska je v centrálnej časti orientovaná na vodiča Zdroj: Marek Pokrývka

Vo vnútri sme si všimli tiež čiastočne digitálny prístrojový panel, na ktorom nás prekvapil ukazovateľ napätia. V moderných autách ide o raritu. No samotný displej sa postupne stáva štandardom a Opel v tomto smere vôbec nezaostáva. Jeho vlajková loď ponúka vo vybavení množstvo fajnovostí. Vyzdvihnúť možno LED svetlomety s 32 segmentmi, komplexný head-up displej, dobre fungujúci adaptívny tepomat či sústavu kamier. Samozrejmosťou je plejáda bezpečnostných prvkov.

Veľký krok vpred urobilo vozidlo z hľadiska materiálov, žiadnej vŕzgajúcej centrálnej konzoly z lacného plastu sa netreba obávať. Hlavné slovo tu mali dobre lícujúce dielce s kvalitne pôsobiacimi povrchmi. Zlepšila sa aj zvuková izolácia interiéru, obtekanie vzduchu nás netrápilo ani vo vysokom tempe na nemeckej diaľnici. Akusticky vynikal akurát väčší hluk odvaľujúcich sa pneumatík.

Ťažkopádnosť sa nekoná

Ako sme sa už v minulosti dozvedeli, Insignia sa bude montovať dovedna so šiestimi motormi. Na medzinárodnú prezentáciu priniesol Opel polovicu plánovanej ponuky. Všetky tri vozidlá sa na piatych dverách chválili prepĺňaním, pri naftových modeloch totiž označenie CDTI nahradil nápis Turbo D. My sme si vyskúšali dvoch reprezentantov benzínu.

Špičková verzia potrebuje na zdolanie stovky 7,3 sekundy 29 fotografií v galérii Špičková verzia potrebuje na zdolanie stovky 7,3 sekundy Zdroj: Opel

Ako prvý sa nám do rúk dostal vrchol portfólia. Ide o dvojliter dosahujúci maximálny výkon 191 kW (260 k) a krútiaci moment 400 Nm, pričom tieto hodnoty štandardne spracúva osemstupňový automat. Povinnosťou je tiež pohon všetkých kolies. Napriek naozaj slušným svalom turbomotora potrebuje liftback 7,3 sekundy na zdolanie stovky, čo nie je žiadna hviezdna hodnota. Dynamika tohto variantu v nás zanechala vlažné dojmy. Pod plynom ide Opel svižne, no vzhľadom na papierové čísla sme čakali trochu viac. Dojem nezlepšil ani lenivejší prejav samočinnej prevodovky.

Špička ponuky si nás naopak získala jazdnými vlastnosťami: ťažkopádnosť predchodcu sa nekoná, druhá generácia tohto typu pôsobí naopak veľmi agilne. V prípade verzie 4x4 ťaží z aktívneho rozdeľovania krútiaceho momentu. Dve spojky namiesto klasického zadného diferenciálu prispievajú k tomu, že Insignia zostáva neutrálna aj pri rezaní zákrut vysokým tempom.

Druhá generácia nemeckého liftbacku pôsobí veľmi agilne 29 fotografií v galérii Druhá generácia nemeckého liftbacku pôsobí veľmi agilne Zdroj: Opel

Menej je niekedy viac

Popri špičkovej verzii sme si vyskúšali aj exemplár vybavený 1,5-litrovým štvorvalcom a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento civilnejší variant nás oslovil podstatne viac. Jeho maximálny výkon 121 kW (165 k) na bežnú jazdu plne postačuje, aj keď pri snahe o razantnejšie zrýchlenie cítiť menší zdvihový objem. Stovku napriek tomu Grand Sport zvláda za 8,9 sekundy.

Tento model mal poháňanú iba prednú nápravu. Absencia systému 4x4 však nebola prekážkou, vďaka nej totiž ešte viac vynikla medzigeneračná diéta vozidla. Úbytok môže pri liftbacku dosiahnuť až 175 kilogramov. Ľahkosť je na volante výrazne cítiť, predné kolesá dobre poslúchajú jeho povely. Pochváliť môžeme tiež slušne fungujúce brzdy. Z hľadiska jazdných vlastností absolvovala Insignia veľký progres, jej technika dokáže na ceste fungovať naozaj dobre.

Prácu ťažkých dvadsaťpalcových kolies neustále cítiť 29 fotografií v galérii Prácu ťažkých dvadsaťpalcových kolies neustále cítiť Zdroj: Marek Pokrývka

V prípade podvozka sme mali opäť pocit, že menej je niekedy viac. Adaptívne pruženie FlexRide nie je všeliek. Jeho kombinácia s ťažkými dvadsaťpalcovými diskami (obutie 245/35 ZR20) spôsobuje, že v interiéri neustále cítiť drobnú prácu kolies. Ani režim Tour to nevie stopercentne vyžehliť. Našťastie, tlmenie nerovností bolo na nemeckých cestách pomerne kvalitné. Štandard s osemnástkami sa síce občas prezentoval horším filtrovaním, ale vo všeobecnosti na nás pôsobil vyváženejšie.

V predaji od 20 490 eur

Opel Insignia sa zlepšil v mnohých smeroch, najviac oceňujeme jeho výrazné odľahčenie a zlepšenie jazdných vlastností. To ale nie je všetko. Vlajkovú loď značky môžeme tiež pochváliť za neošúchaný dizajn, hodnotne pôsobiaci interiér či množstvo vybavenia. V mnohých ohľadoch sa doťahuje na prémiu. No reálne zostáva stále o stupienok nižšie, čo sme si uvedomili najmä pri špičkovej benzínovej verzii. Nepresvedčila nás dynamikou ani zladením adaptívneho podvozka s kolesami.

Na nemecké vozidlo platí celoplošný bonus 3 500 eur 29 fotografií v galérii Na nemecké vozidlo platí celoplošný bonus 3 500 eur Zdroj: Opel

Odstup od elitných produktov si však Insignia ponechala aj z finančného hľadiska. Na Slovensku je v predaji od 20 490 eur, čo je akčná cena po odrátaní celoplošného 3 500-eurového bonusu. Štandardný cenník štartuje na úrovni 24-tisíc. Uvedené sumy platia pre liftback Grand Sport, záujemcovia o kombi Sports Tourer si musia pripraviť tisícku navyše. Prvé kusy k nám dorazia v polovici mája.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×