Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes E400: Svalovec v smokingu

Preverili sme konzervatívne pôsobiacu limuzínu triedy E so slušnou náložou pod kapotou: silným šesťvalcom poháňajúcim obe nápravy.
36 26 príspevkov 22.03.2017 / Marek Pokrývka

Na európskych brehoch bol v manažérskom segmente počas ostatných rokov na koni turbodiesel. Automobily spadajúce do tejto kategórie totiž často najazdia desaťtisíce kilometrov ročne a nafta vychádza z dlhodobého hľadiska výhodnejšie. No situácia sa začína meniť. V tieni emisných problémov i hlasov volajúcich po vyhodení vznetových motorov z veľkomiest sa benzín vracia na výslnie.

Mercedes-Benz E400 4Matic má výkon 245 kW (333 k) 36 fotografií v galérii Mercedes-Benz E400 4Matic má výkon 245 kW (333 k) Zdroj: Marek Pokrývka

Vzhľadom na súčasnú situáciu možno očakávať, že v najbližšom období začne podiel vozidiel vyššej strednej triedy so zážihovým motorom stúpať. Napríklad pri aktuálnej triede E bude pravdepodobne rásť predaj verzie E400 na úkor E350d. Druhého menovaného sme už testovali a nedávno sme preverili jeho alternatívu. Ktorý model by sme si vybrali?

Zdržanlivé vyhotovenie a bohaté vybavenie

Dvojica skúšaných vozidiel sa od seba navonok výrazne odlišovala. Kým diesel siahol po atraktívnej kombinácii červeného laku s karosárskym balíkom AMG Line, benzín bol podstatne nenápadnejší. Oblečený mal štandardný čierny bodykit. Disky kolies boli síce opäť devätnásťpalcové, ale namiesto športového dizajnu mali päť lesklých hrubých lúčov.

Test Mercedes E350d: Špičkový manažér

Nový sedan trieda E je priestrannejší, má luxusný interiér s množstvom prvkov vybavenia a úspornejší šesťvalec. Podvozok vyniká úrovňou pohodlia.

Ráfiky výrazne kontrastovali s lakom, čo nám pripomenulo snehobielu košeľu vykúkajúcu spod kvalitného smokingu. Zdržanlivé vyhotovenie mal aj luxusný interiér s čiernou kožou doplnenou prírodnými drevenými obkladmi. Z hľadiska vybavenia však toto Éčko nijako nezaostávalo, práve naopak. Natlačené bolo rovnako bohato ako predchádzajúci exemplár.

Interiér testovaného sedanu bol vybavením natlačený 36 fotografií v galérii Interiér testovaného sedanu bol vybavením natlačený Zdroj: Marek Pokrývka

V limuzíne sme teda okrem iného našli dve obrovské obrazovky na palubnej doske, pekne spracovaný head-up displej, kamerový systém či súpravu reproduktorov Burmester. Nechýbala ani možnosť zaparkovať vozidlo diaľkovo pomocou aplikácie pre smartfón či tablet. Z technologického hľadiska je Mercedes na špičke toho, čo súčasné autá ponúkajú.

Vzhľadom na absenciu športového paketu by bolo možné očakávať rozdiely v prejave podvozka, ale nič také sa nekonalo. Aj v tomto prípade malo velenie na starosti príplatkové vzduchové pruženie. Filtrovaním nerovností jednoznačne vyniká, rozbité slovenské cesty dokáže zvládnuť najmä v komfortnom režime s veľkou gráciou. Pasažierom poskytuje nadpriemerné pohodlie.

Šesťvalcová štvorkolka je na snehu zábavná

Ako sme už naznačili v úvode, pod kapotou konzervatívne pôsobiaceho sedanu sa nachádzala slušná nálož. Za označením E400 4Matic treba hľadať silný šesťvalec poháňajúci obe nápravy. Dvakrát prepĺňaný benzínový agregát so zdvihovým objemom tri litre už poznáme z iných produktov značky, tu opäť dosahuje najvyšší výkon 245 kW (333 k) a krútiaci moment 480 Nm.

Prepĺňaný šesťvalec  boduje naplno z akustického hľadiska 36 fotografií v galérii Prepĺňaný šesťvalec boduje naplno z akustického hľadiska Zdroj: Marek Pokrývka

Tieto parametre stačia na skutočne razantné rozhýbanie nemeckej limuzíny. Stovku zvláda svalovec papierovo za 5,2 sekundy a pružne akceleruje takmer v akomkoľvek tempe. Môže za to špička krútiaceho momentu dostupná v širokom rozmedzí pracovných otáčok. Pod dobrými dojmami sa podpísala aj samočinná prevodovka s deviatimi stupňami, ktorá pracuje výborne v rôznych režimoch.

Zážihový šesťvalec vyhráva nad vznetovým súrodencom dynamikou, no ešte lepšie je na tom z akustického hľadiska. Tu boduje naplno. Výrazne ťaží z kvalitnej zvukovej izolácie interiéru, pri bežnej jazde preniká jeho prejav do interiéru naozaj minimálne. Svoju funkčnosť dáva najavo takmer nebadateľným ševelením. Po zarazení plynu do podlahy prezentuje svoju silu rýdzim mechanickým zvukom, ale stále si zachováva od pasažierov decentný odstup. Žiaden rev v štýle modelov AMG nečakajte.

Prepĺňaný agregát ponúka Mercedes-Benz výhradne v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies. Vo všetkých podmienkach sa stará o dostatok trakcie. No ako sme sa mohli presvedčiť, nejakým zabijakom radosti systém 4Matic nie je. Dôraz na zadné kolesá je zjavný. S čiastočne vypnutým stabilizačným systémom vie Éčko na snehu vykúzliť krásne kontrolované šmyky, pričom vysoká rýchlosť nie je nutnosťou. Šesťvalcová štvorkolka je v zimnom období až nečakaná zábavná. Jazdnými vlastnosťami nás prekvapila, trojcípej hviezde za to dávame veľký palec hore.

Na snehu vie Éčko vykúzliť krásne kontrolované šmyky 36 fotografií v galérii Na snehu vie Éčko vykúzliť krásne kontrolované šmyky Zdroj: Marek Pokrývka

Už z papierových parametrov jasne vyplýva, že veľkým rozdielom medzi zážihovým a vznetovým šesťvalcom je spotreba. Benzín je tradične smädnejší. No vzhľadom na parametre nejde o žiadnu katastrofu, napríklad diaľničných deväť litrov je slušné číslo. Na vidieckych cestách klesol apetít na 7,4 l/100 km. V meste sa pod desať dostanete len ťažko, my sme dosiahli výsledok 11,2 litra.

Bez príplatkov figuruje v ponuke za 62 742 eur

Piatu generáciu triedy E si slovenský importér trojcípej hviezdy cení na minimálne 43 836 eur. Túto čiastku nesie zážihový štvorvalec s manuálnou prevodovkou, za trojlitrové srdce spojené štandardne s automatom i pohonom všetkých kolies treba zaplatiť takmer dvadsaťtisíc navyše. Výkonná verzia E400 4Matic figuruje v ponuke za sumu 62 742 eur bez príplatkov. Je to o šesťtisíc viac než pri nafte, no okrem motora zohľadňuje tento rozdiel aj prítomnosť systému 4x4.

Fajnovosti dostali cenu skúšanej limuzíny cez 97-tisíc 36 fotografií v galérii Fajnovosti dostali cenu skúšanej limuzíny cez 97-tisíc Zdroj: Marek Pokrývka

Nami testovaný exemplár bol natlačený mnohými fajnovosťami, čo jeho cenu dostalo tesne cez 97-tisícovú hranicu. Mohlo za to viacero zásadných prvkov. Zhruba po dve tisícky pridali LED svetlomety, kožené čalúnenie, vzduchový podvozok, balík asistenčných systémov či panoramatická strecha. Multimediálny systém Comand Online stál 2 750 eur navyše. Na zozname možno nájsť ešte veľa ďalších detailov, ktoré spoločne prispeli k výnimočnej pohode na palube sedanu.

Viacero aspektov hovorí v prospech benzínu

Mercedes-Benz triedy E sme si už vyskúšali s dvomi rôznymi šesťvalcami. Na teoretickú otázku preferencií pri výbere vieme odpovedať, reálne však závisí od zákazníka. Z ekonomického hľadiska víťazí nafta. Má nižšiu kúpnu cenu, skromnejší apetít a výkon ani modelu E350d vôbec nechýba. Jediným problémom môže byť akurát súčasná absencia často žiadaného pohonu oboch náprav.

Štyristovke by sme dali prednosť pred naftovou verziou 36 fotografií v galérii Štyristovke by sme dali prednosť pred naftovou verziou Zdroj: Marek Pokrývka

Benzín roztáča všetky štyri kolesá štandardne, pričom štítok 4Matic neznamená koniec zábavy. Najmä na snehu nás tento svalovec v smokingu svojimi jazdnými vlastnosťami prekvapil. Naftu okrem toho poráža dynamikou i veľmi tichým chodom, ktorý sa hodí k jeho luxusnému charakteru. V prospech zážihovej verzie teda hovorí viacero aspektov. Jej cena síce nie je nízka, ale pri tejto kategórii sa už neráta každé euro. Osobne by sme preto dali výbornému modelu E400 prednosť.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
V6
Zdvihový objem
2 996 cm3
Max. výkon
245 kW/333 k
pri otáčkach
5 250-6 000/min
Max. krútiaci moment
480 Nm
pri otáčkach
1 200-4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
9-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 923 mm
Šírka
1 852 mm
Výška
1 468 mm
Rázvor náprav
2 939 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 745 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 820 kg
Užitočná hmotnosť
715 kg
Celková hmotnosť
2 460 kg
Objem batožinového priestoru
540 l
Objem palivovej nádrže
66 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
5,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
10,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,3 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,9 l/100 km
Mesto - počas testu
11,2 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,0 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
179 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 43 836 €
Základná cena verzie
od 62 742 €
Cena testovaného exemplára
97 044 €

Video
Najnovšie články
Vietor trápi Slovensko: Ako sa v ňom správať?

Na šanghajskej výstave mal premiéru elektromobil s dvojakou identitou, detailné parametre si výrobca zatiaľ necháva pre seba.

Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

So Škodou Scala sme sa zoznámili už aj na vlastnej koži, poznáme jej ceny, ale i jazdné vlastnosti. Teraz sa opäť začali objavovať správy o variante RS. Čo by...

Škoda Scala RS: Prvé detaily i vizualizácia

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×