Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Zoe e-sport: Stovka za 3,2 sekundy

ZO ŽENEVY
Pretekárska štúdia má brutálne vyzerajúcu karbónovú karosériu, minimalistický interiér a maximálny výkon 338 kW (460 k).
23 14.03.2017 / Marek Pokrývka

Na minuloročnom autosalóne v Paríži absolvoval okrem iného premiéru aj Renault Zoe Z.E.40. Toto označenie dostala modifikovaný variant elektromobilu, ktorý vďaka akumulátoru s kapacitou 40 kWh dosahuje normovaný dojazd 400 kilometrov. Francúzsky výrobca sa k tomuto modelu v Ženeve vrátil. Neukázal však ďalšie vyhotovenie sériového modelu, ale čosi kompletne uletené.

Renault Zoe e-sport je víziou pretekárskeho elektromobilu 23 fotografií v galérii Renault Zoe e-sport je víziou pretekárskeho elektromobilu Zdroj: Renault

Po boku znovuzrodeného kupé Alpine A110omladeného malého SUV Captur debutoval na výstavisku Palexpo koncept pokrstený Zoe e-sport. Ide o víziu pretekárskeho modelu. Od bežných exemplárov sa líši na prvý pohľad, pričom matný modrý lak doplnený niekoľkými žltými detailmi je len vrcholom ľadovca. Táto kombinácia odkazuje na pretekársky tím zo súťaže Formule E.

Alpine A110: 252 koní a 1 080 kilogramov

Francúzske kupé odkazuje na rovnako označený historický model, má celohliníkovú konštrukciu a prepĺňaný 1,8-litrový štvorvalec.

Okrem dvojice výrazných farieb si na karosérii môžeme všimnúť tmavé uhlíkové vlákna, ktoré sú na niektorých dielcoch prekryté iba čírym lakom. No v skutočnosti je z nich vyrobená je kompletne celá karoséria. V porovnaní so sériovými verziami je podstatne širšia, má nafúknuté blatníky vyplnené tmavými dvadsaťpalcovými kolesami, agresívny predný nárazník s veľkými nasávacími otvormi i prídavné vstupy vzduchu v bočnej časti. Tie pravdepodobne slúžia na chladenie akumulátora.

Karbónová karoséria je širšia než pri bežných exemplároch 23 fotografií v galérii Karbónová karoséria je širšia než pri bežných exemplároch Zdroj: Renault

Vzadu si možno všimnúť veľký strešný spojler doplnený rovnako štedro dimenzovaným difúzorom. Karbón tvorí aj väčšinu pôvodných koncových svetiel, ktoré obsahujú štyri malé LED segmenty. Podobný proces prebehol aj v prednej časti vybavenej diódovými reflektormi. Výsledkom všetkých zmien je brutálne vyzerajúci hatchback. Na prvý pohľad by málokto tipoval, že ide o elektromobil.

Interiér zakrývajú tmavé sklá, no Renault ho ukázal na vizualizáciách. Celkom evidentný je minimalistický prístup. Kabína obsahuje jednoducho tvarovanú palubnú dosku, dve škrupinové sedadlá Recaro, hranatý volant a samostatne stojaci displej namiesto pôvodného prístrojového panela. Zopár kovových ovládačov pripomína vnútro kupé Alpine.

Kabína hatchbacku obsahuje jednoduchú palubnú dosku 23 fotografií v galérii Kabína hatchbacku obsahuje jednoduchú palubnú dosku Zdroj: Renault

Štúdia má na každej náprave elektromotor, ktorých spoločný maximálny výkon je 338 kW (460 k). Kombinovaný krútiaci moment dosahuje špičku 640 Nm. Tieto parametre si musia poradiť s hmotnosťou podliezajúcou 1 400 kilogramov, čo zahŕňa 450 kíl vážiaci akumulátor.

Z daných čísel je jasné, že akcelerácia experimentálneho vozidla bude viac než slušná. Na stovku sa dokáže dostať za 3,2 sekundy. Týmto údajom sa špeciálny Renault Zoe môže merať so superšportmi, o maximálnom tempe to však neplatí. Z dôvodu dojazdu je obmedzené na 210 km/h. V skutočnosti však akčný rádius až taký dôležitý nie je, o nejakom sériovom produkte tohto razenia netreba ani špekulovať.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu

Na rodnom liste Fordu Mustang Shelby GT500 sa objavilo niekoľko ďalších zápisov. Hovoria o výkone 771 koní a limitovanej maximálke tesne pod 300 km/h.

Najsilnejší motor Fordu: Osemvalec má 771 koní

Nemecký tuner Triebwerk Motors plánuje postaviť jedenásť šialených Audi RS6 inšpirovaných závodmi DTM.

Extrémne Audi RS6: Šialená limitovaná edícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×