Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Suzuki Swift: Podstatne vylepšený bestseller

ZO ŽENEVY
Príchod štvrtej generácie Suzuki Swift je ostro sledovaný. Nemožno sa tomu diviť, malý svišť sa u nás predáva výborne. S novinkou sme sa zoznámili v Ženeve, prekvapila nás interiérom.
38 22 príspevkov 11.03.2017 / Filip Kadlečík

Štvrtá generácia Swiftu po dizajnovej stránke nie je veľkým prekvapením. Vplyv dosluhúcej verzie je na nej badateľný, zmenil sa skôr evolučne. Naživo pôsobí milo a pomerne nenápadne. Zvýrazniť ho môže pestrá paleta dostupných farieb či dvojfarebná kombinácia lakovania, ktorú Japonci uviedli už pri modeli Vitara.

Páči sa vám? Nám áno, zachováva odkaz minulých generácií a posúva ho ďalej 38 fotografií v galérii Páči sa vám? Nám áno, zachováva odkaz minulých generácií a posúva ho ďalej Zdroj: Filip Kadlečík

Predná časť pôsobí milým dojmom, páčia sa nám svetlomety obtiahnuté LED trubicou denného svietenia. Trochu nerozumieme tomu, prečo Suzuki nezakomponovalo dištančný radar do loga na čelnej maske, ako tomu je v prípade väčšej Vitary či dokonca aj kompaktného Balena.

Z profilu je auto aj po medzigeneračnej zmene stále tým istým Swiftom. Má krátku kapotu, pomerne vysokú líniu bočných okien a zrezanú zadnú časť s vytŕčajúcim vekom kufra. Na prvý pohľad to možno nie je zrejmé, no novinka je od dosluhujúceho Swifta o 10 mm kratšia. Efektná je aj chýbajúca kľučka druhých dverí. Nájdete ju ukrytú v C-stĺpiku, čo navodzuje dojem trojdverovej karosérie.

Oficiálne informácie: Úplne nové Suzuki Swift

Suzuki Swift je na našich cestách pomerne bežným zjavom, premiéra novej generácie je preto ostro sledovaná. Už teraz je zrejmé, že okrem nových technológií sa zlepší aj bezpečnosť posádky.

Zadná časť spĺňa dnešné štandardy do bodky. Dominujú jej koncové svetlá, ktoré architektúrou LED prvkov odkazujú na rozmernejšie Baleno. Oceňujeme, že auto má veľmi krátky zadný previs. Parkovanie s ním by teda malo byť kofmortné. Dizajn je subjektívny, no nám sa svišť po prvom zoznámení páči. Je pozitívne, že jednotlivé modely Suzuki sa od seba dajú rozoznať už na prvý pohľad.

Zadná časť sa zmenila snáď najviac, koncové svetlá dostali LED technológiu 38 fotografií v galérii Zadná časť sa zmenila snáď najviac, koncové svetlá dostali LED technológiu Zdroj: Filip Kadlečík

Po otvorení dverí prišlo prekvapenie. Interiér pôsobí veľmi športovým dojmom a od toho predchádzajúceho je na nerozoznanie. Ide o poriadny skok správnym smerom. Za jeho ozdobu sa dá považovať výborne tvarovaný volant, ktorý drobcovi môžu závidieť aj väčšie modely značky. Funknčný je aj z hľadiska ergonómie - ovládacie prvky sú umiestnené rozumne a pracovať by sa s nimi malo bez problémov.

Na prvý pohľad sa zdá, že medzi tradičné budíky sa nasťahoval rovnaký displej, ako tomu je v prípade kompaktného Balena. Voči nemu máme isté výhrady, najmä fakt, že nie je synchronizovaný s centrálnou zobrazovaciou jednotkou. V Balene sa nám dokonca stalo, že dva displeje miestami zobrazovali odlišný čas.

Kokpit vodiča vyzerá výborne a láka k športovej jazde 38 fotografií v galérii Kokpit vodiča vyzerá výborne a láka k športovej jazde Zdroj: Filip Kadlečík

Infotainment je rovnaký, ako v iných modeloch značky. Pod ním sa nachádza panel ovládania klimatizácie zložený z troch otočných ovládačov. Na kabíne sa nám páči aj jej minimalistické stvárnenie. Záplava hardvérových tlačidiel sa v tomto prípade nekoná. Kokpit Swifta je v každom prípade veľmi príjemný a ergonomicky výborne zvládnutý. Dobrý dojem podtrhujú pohodlné sedačky.

Do druhého radu si sám za seba s rezervou sadne aj priemerne vysoký vodič. Usadia sa do neho aj dvaja dospelí, traja by sa kvôli útlym rozmerom vozidla tlačili. V interiéri je cítiť mierne predĺžený rázvor. Prejavil sa aj na veľkosti batožinového priestoru, ktorý už na prvý pohľad ponúka väčší objem, než predchodca.

Malý litrový BoosterJet bude tvoriť špičku ponuky motorizácií 38 fotografií v galérii Malý litrový BoosterJet bude tvoriť špičku ponuky motorizácií Zdroj: Filip Kadlečík

Pod kapotou štvrtej generácie budú pracovať tri agregáty. Najmenej dynamický z nich je 1,2-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 67 kW (91 k) a 118 Nm. Ten svoje využitie nájde aj v hybridnej verzii, kedy mu výkonom 2,3 kW (3,1 k) a krútiacim momentom 50 Nm pomôže malý elektromotor.

Ak chcete siahnuť po športovejšom Swifte, riešením bude litrový prepĺňaný trojvalec, ktorý sme nedávno testovali aj v spomínanom Balene. Na prednú nápravu posiela 75 kW (102 k) a krútiaci moment 150 Nm. Všetky pohonné jednotky sa môžu kombinovať s päťstupňovým manuálom, šesťstupňovou samočinnou prevodovkou či radiacou skriňou CVT.

Test Suzuki Baleno: Nečakane veľký priestor

Suzuki sa na slovenskom trhu v poslednom čase darí, megaúspešná Vitara vytlačila z prominentných pozícií dokonca aj evergreeny Škody. Môže niečo podobné zopakovať Baleno?

Nanajvýš zaujímavý je fakt, že novinka bude dostupná aj s pohonom všetkých kolies. Bohužiaľ, zatiaľ nie je známe, či sa tento variant bude predávať aj na Slovensku. Agilné mestské autíčko dosahuje v závislosti od vyhotovenia hmotnosť v rozmedzí 840 až 970 kg. Svišť je teda po novom ľahší až o 160 kilogramov. Vďačí za to predovšetkým platforme Heartect, ktorá zároveň sľubuje lepšie jazdné vlastnosti.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×