Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Bentley prezentovalo elektrický roadster

ZO ŽENEVY
Evolúcia štúdie menšieho kupé anglickej značky má namiesto osemvalca elektromotor, dizajnéri zmenili aj viacero detailov.
15 2 príspevky 10.03.2017 / Marek Pokrývka

V kuloároch sa počas roka 2014 začalo hovoriť o základnom modelovom rade Bentley, ktorý by bol dostupnejší než varianty typu Continental. Správy spomínali menšie dvojmiestne kupé. Britská automobilka im dala o niečo neskôr jasné kontúry, predstavila koncept EXP 10 Speed 6. Na práve prebiehajúcom ženevskom autosalóne naň nadviazala.

Bentley EXP 12 Speed 6e má kompletne odhalený interiér 15 fotografií v galérii Bentley EXP 12 Speed 6e má kompletne odhalený interiér Zdroj: Marek Pokrývka

Pod reflektormi výstaviska Palexpo prezentovala značka z Crewe čosi, čo od nej čakal málokto. Svetu tu ukázala elektrický roadster. Za označením EXP 12 Speed 6e sa schováva evolúcia spomínanej štúdie, ktorá prišla o pevnú strechu. Kabína zostala kompletne odhalená bez možnosti ochrany. Žiaden skladací textil sa nekoná, ale nejde o problém. Reč totiž nie je o sériovom produkte.

Jazdili sme so štúdiou Bentley EXP 10 Speed 6

Bentley ženevským konceptom EXP 10 Speed 6 naznačilo plány do blízkej budúcnosti. Redakcii AUTO BILD sa podarilo stráviť za volantom nádherného kupé niekoľko hodín.

Okrem otvorenej karosérie Bentley zmenilo aj ďalšie detaily. Základné štylistické prvky zostali na svojom mieste, zelený lak však nahradila biela a viacero dielcov sa odelo do medenej farby. To nie je všetko. Dizajnéri vymenili kolesá, spätné zrkadlá nahradili kamerami a odstránili výfukové koncovky. Zmeny neobišli ani interiér. Ten je prečalúnený do červenej kože, nachádza sa v ňom čiastočne zrezaný volant a kompletne chýba volič prevodovky. Dôvodom je pohon.

Batéria sa nabíja cez zásuvku skrytú za evidenčným číslom 15 fotografií v galérii Batéria sa nabíja cez zásuvku skrytú za evidenčným číslom Zdroj: Bentley

Namiesto osemvalca nájdeme pod plechmi anglického konceptu elektromotor. Konkrétnu konfiguráciu pohonu automobilka nezverejnila, neprezradila ani žiadne bližšie parametre. O výkone ani dojazde tak hovoriť nemôžeme. Vieme však, že batéria sa nabíja cez zásuvku umne skrytú za zadným evidenčným číslom. Podobné riešenie možno Bentley využije aj v budúcnosti. No pravdepodobne to nebude pri rýdzom elektromobile, v aktuálnych plánoch značky vraj zatiaľ figuruje len plug-in hybrid.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu

Na rodnom liste Fordu Mustang Shelby GT500 sa objavilo niekoľko ďalších zápisov. Hovoria o výkone 771 koní a limitovanej maximálke tesne pod 300 km/h.

Najsilnejší motor Fordu: Osemvalec má 771 koní

Nemecký tuner Triebwerk Motors plánuje postaviť jedenásť šialených Audi RS6 inšpirovaných závodmi DTM.

Extrémne Audi RS6: Šialená limitovaná edícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×