Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Dychberúca štúdia Instinct rozžiarila Ženevu

ZO ŽENEVY
Pointou autosalónov je predovšetkým uvádzanie nových či faceliftovaných modelov. Automobilky však tieto udalosti využívajú aj inými spôsobmi. Francúzsky Peugeot nás prostredníctvom konceptu Instinct zobral do budúcnosti.
27 11 príspevkov 09.03.2017 / Filip Kadlečík

Na stánku Peugeotu je počas autosalónu v Ženeve veľký frmol. Niet sa čomu diviť, okrem titulu európskeho auta roka či akvizície tandemu Opel/Vauxhall si totiž výrobca pripravil ešte jedno prekvapenie. Reč je o fascinujúcej štúdii Instinct.

Dizajn naživo bez prehánania vyzerá nádherne - snúbia sa v ňom futuristické a dnešné prvky 27 fotografií v galérii Dizajn naživo bez prehánania vyzerá nádherne - snúbia sa v ňom futuristické a dnešné prvky Zdroj: Filip Kadlečík

Koncept si našu pozornosť získal okamžite, je totiž doslova prešpikovaný modernými technológiami. Naviac ako bonus ponúka elegantný a štýlový dizajn, ktorý čo-to prezrádza o budúcom smerovaní automobilky. V prípade štúdií pritom atraktívny vzhľad nebýva samozrejmosťou. Mnohé z nich majú bizarné tvary či príliš futuristické prvky.

Instinct je však iný, dizajnom zabŕda do nie až tak vzdialenej budúcnosti. V podstate ide o vozidlo kategórie shooting brake, ktoré sa vyznačuje dlhou kapotou, klesajúcou líniou strechy a zároveň praktickým batožinovým priestorom. Laikovi sa tento variant dá priblížiť ako veľmi štýlové kombi.

Karosárska verzia shooting brake je štýlová a zároveň praktická 27 fotografií v galérii Karosárska verzia shooting brake je štýlová a zároveň praktická Zdroj: Filip Kadlečík

Nezameniteľný vzhľad konceptu dodáva predná časť s výraznými LED trubicami. Výrobcovia aktuálne stavajú imidž svojich vozidiel aj na tomto prvku. Je preto možné, že aj reálne vozidlá značky by sa v tomto ohľade mohli v budúcnosti uberať smerom, ktorý naznačuje Instinct.

Zadná časť už natoľko revolučná nie je. Je pravda, že 3D koncové svetlá sú skutočne efektné a ich grafika je strhujúca, no v podstate odkazujú na už existujúce modely značky. Zadok štúdie ozvláštňuje drobná vysúvacia odtrhová hrana, ktorá je jedným z mnohých prvkov aktívnej aerodynamiky.

B-stĺpik by ste v tomto aute hľadali márne 27 fotografií v galérii B-stĺpik by ste v tomto aute hľadali márne Zdroj: Filip Kadlečík

Obtekanie vzduchu je v prípade konceptového vozidla veľmi dôležité. Prím samozrejme hrá zníženie spotreby a emisií. Podľa slov automobilky sú aktívne segmenty natoľko flexibilné a účinné, že citeľne zlepšujú jazdné vlastnosti Instinctu.

Z dynamickej stránky by pritom nemalo ísť o prepadák. Pod dlhou kapotou sa totiž ukrýva bližšie nešpecifikované plug-in hybridné ústrojenstvo. Zatiaľ o ňom vieme len toľko, že produkuje maximálny výkon na úrovni 221 kW (300 k). O poznanie dôležitejšie než schopnosti na ceste sú však v prípade tejto štúdie technológie.

Koncové 3D svetlá sú veľmi efektné 27 fotografií v galérii Koncové 3D svetlá sú veľmi efektné Zdroj: Filip Kadlečík

V konečnom dôsledku by totiž malo ísť o vozidlo schopné autonómnej jazdy. Ak však vodič má chuť šoférovať, nič mu nebude stáť v ceste. Športový volant naznačuje, že s týmto autom si budete môcť užiť aj množstvo zábavy. Zaujala nás aj prístrojová doska, ktorá bezpochyby rozvíja ideu dnešného iCockpitu.

K supermodernému imidžu výrazne prispieva aj minimalistický interiér. Vyznačuje sa vzdušným priestorom, svetlými farbami a striktne minimalistickým prístupom. Úplnú absenciu tlačidiel umožňuje využitie niekoľkých dotykových displejov, ktoré suplujú ich funkciu. Dá sa taktiež predpokladať aj pokročilá možnosť hlasového ovládania.

Koncepty čo-to prezrádzajú aj o zámeroch automobilky v najbližších rokoch - páčili by sa vám takéto svetlá Peugeotov? 27 fotografií v galérii Koncepty čo-to prezrádzajú aj o zámeroch automobilky v najbližších rokoch - páčili by sa vám takéto svetlá Peugeotov? Zdroj: Filip Kadlečík

Peugeot Instinct využíva platformu Samsung Artik Cloud, ktorá sa stará o prepojenie vozidla a užívateľa, resp. vodiča. Koncept je schopný naučiť sa vaše zvyky, bežné trasy, rozpoznať vaše neduhy za volantom či zapamätať si preferované nastavenia vodiča.

Ďalšie možnosti mu otvára IoT (Internet of Things - Internet vecí). Online zariadenia sa neustále starajú o prísun dát, zatiaľ čo ich Instinct vyhodnocuje a závery následne aplikuje do reality. Znamená to asi toľko, že auto bude napríklad vedieť ovládať inteligentnú domácnosť, alebo sa v prípade únavy vodiča automaticky prepne do autonómneho režimu.

Peugeot 3008: Interiér ako z prémiovej triedy

PRVÁ JAZDA Novinka z dielne Peugeot nás prekvapila svojim interiérom. Ponúka najmodernejšie technológie, výborné spracovanie, ale aj kvalitu materiálov. Neveríte? Presvedčte sa sami v našom videu.

Peugeot Instinct považujeme za jednu z čerešničiek na torte zvanej Autosalón v Ženeve. Kombinuje totiž vydarený dizajn exteriéru a interiéru s prekvapivou technologickou vyspelosťou. Sympatický je nám aj preto, že vodiča silou-mocou neodstaví z premávky. Miesto toho mu dá možnosť voľby.


Video
Najnovšie články
Opel Corsa: Neoficiálny debut generácie F

Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské...

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom

Limitovaná verzia nabrúseného kompaktu dosiahla rovnaký čas ako Bugatti Veyron, konkrétne detaily o nej zatiaľ automobilka neprezradila.

Mégane R.S. má späť žezlo z Nürburgringu

Dovážané európske vozidlá a autodiely sú americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi stále tŕňom v oku a neustále chce zvýšiť clá. Hoci rozhodnutie o ich...

Jednostranné kvóty ani dovozné clá nevyriešia spory

Núdzový brzdový asistent pri jazde vzad môže zabrániť neraz ťažkým kolíziám vozidla s chodcom či cyklistom. Nemecký autoklub ADAC preveril tieto systémy...

Brzdový asistent: Dá sa na neho ozaj spoľahnúť?

Ešte pred príchodom ďalšej generácie sme si vyskúšali terénne kombi, ktoré je na slovenskom trhu najpredávanejším autom japonskej firmy.

Test Subaru Outback: Dovidenia, bestseller

Konzorcium, ktoré stavia obchvat Bratislavy, nesúhlasí s výsledkami nedávneho ekoauditu. Podľa spoločnosti ide o zaujatú správu, ktorá nezodpovedá skutočnosti.

Stavbu D4 a R7 sprevádza množstvo špekulácií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×