Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q8 Sport: Stovka za 4,7 sekundy

ZO ŽENEVY
Ostro rezaná štúdia luxusného SUV si na ženevskom autosalóne obliekla oranžový lak, pod kapotu sa nasťahoval elektrický kompresor.
22 4 príspevky 08.03.2017 / Marek Pokrývka

Medzi hviezdy tohtoročného autosalóna v Detroite sa zaradil koncept Audi Q8, ktorý sa má stať sekundárnou vlajkovou loďou značky. Jeho sériovú verziu môžeme očakávať v predaji počas budúceho roka. Ešte pred jej uvedením však Ingolstadt načrtol druhé vyhotovenie vozidla, o ktorom sa pošuškávalo už dlhšie. Namiesto štítka RS však dostalo prívlastok Sport.

Audi Q8 Sport poháňa modifikovaná hybridná technika 22 fotografií v galérii Audi Q8 Sport poháňa modifikovaná hybridná technika Zdroj: Marek Pokrývka

Spolu s týmto názvom si ostro rezaná štúdia obliekla oranžový lak kontrastujúci s početnými čiernymi prvkami, inak je dizajn viac-menej zachovaný. Na svojom mieste zostali aj 23-palcové disky kolies. Výnimku tvorí iba zadný nárazník s podstatne väčším difúzorom a dvojicou oválnych koncoviek výfuku v štýle najsilnejších modelov so štyrmi kruhmi v znaku.

Audi Q8: Bude sa vyrábať v Bratislave?

Mohutné SUV-kupé má šesťvalec a elektromotor, na stovku zrýchli za 5,4 sekundy. V obchodoch sa má objaviť v priebehu budúceho roka.

Audi Q8 Sport poháňa modifikovaná technika. Pod kapotou je stále benzínový šesťvalec s objemom tri litre a dvomi turbodúchadlami, na svojom mieste zostala aj osemstupňová samočinná prevodovka s integrovaným elektromotorom. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies. Základné komponenty sú teda zachované, no hybridný reťazec má trochu odlišné naladenie.

Pri dvojtonovom kolose je skresanie siedmich desatín citeľné 22 fotografií v galérii Pri dvojtonovom kolose je skresanie siedmich desatín citeľné Zdroj: Audi

K motoru sa nasťahoval elektrický kompresor, ktorý poznáme z modelu SQ7. Namiesto najvyššieho výkonu 330 kW (449 k) disponuje luxusné SUV vďaka nemu špičkou 350 kW (476 k), okrem toho reaguje podstatne pružnejšie. Krútiaci moment má zachovaný vrchol 700 Nm.

Nárast týchto hodnôt teda nie je výrazný, no drobné posilnenie celkom jednoznačne zlepšilo dynamické parametre. Stovka teraz padne len za 4,7 sekundy. Skresanie siedmich desatín je pri vyše dvojtonovom kolose citeľné, rovnako ako posun maximálnej rýchlosti na 275 km/h.

Interiér ostro rezaného konceptu SUV sa prakticky nezmenil 22 fotografií v galérii Interiér ostro rezaného konceptu SUV sa prakticky nezmenil Zdroj: Audi

Napriek uvedeným číslam má podľa automobilky tento koncept väčší akčný rádius než jeho predchodca, ktorý debutoval v Detroite. Pri verzii odhalenej na ženevskom autosalóne hovorí Audi o dojazde 1 200 kilometrov. Interiér sa prakticky nezmenil, urobil akurát rovnakú farebnú rošádu ako karoséria. Modré prešívanie teda vymenila oranžová. Zachovanie základných tvarov kabíny pritom naznačuje, že nejde len o nejakú fantáziu. Podobný vzhľad môžeme čakať aj pri sériovke.


Video
Najnovšie články
Opel Corsa: Neoficiálny debut generácie F

Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské...

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom

Limitovaná verzia nabrúseného kompaktu dosiahla rovnaký čas ako Bugatti Veyron, konkrétne detaily o nej zatiaľ automobilka neprezradila.

Mégane R.S. má späť žezlo z Nürburgringu

Dovážané európske vozidlá a autodiely sú americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi stále tŕňom v oku a neustále chce zvýšiť clá. Hoci rozhodnutie o ich...

Jednostranné kvóty ani dovozné clá nevyriešia spory

Núdzový brzdový asistent pri jazde vzad môže zabrániť neraz ťažkým kolíziám vozidla s chodcom či cyklistom. Nemecký autoklub ADAC preveril tieto systémy...

Brzdový asistent: Dá sa na neho ozaj spoľahnúť?

Ešte pred príchodom ďalšej generácie sme si vyskúšali terénne kombi, ktoré je na slovenskom trhu najpredávanejším autom japonskej firmy.

Test Subaru Outback: Dovidenia, bestseller

Konzorcium, ktoré stavia obchvat Bratislavy, nesúhlasí s výsledkami nedávneho ekoauditu. Podľa spoločnosti ide o zaujatú správu, ktorá nezodpovedá skutočnosti.

Stavbu D4 a R7 sprevádza množstvo špekulácií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×