Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Alpine A110: 252 koní a 1 080 kilogramov

ZO ŽENEVY
Francúzske kupé odkazuje na rovnako označený historický model, má celohliníkovú konštrukciu a prepĺňaný 1,8-litrový štvorvalec.
41 13 príspevkov 08.03.2017 / Marek Pokrývka

Približne päť rokov po ohlásení svojich plánov dotiahol Renault oživenie značky Alpine do finále. Hneď vedľa svojej vlastnej expozície v Ženeve odhalil sériový model A110, ktorého konečný dizajn predviedol krátko pred začiatkom veľtrhu. Zároveň potvrdil oživenie mena slávneho predchodcu. Technické informácie si však nechával pre seba, prezradil ich až na výstavisku Palexpo.

Alpine A110 ponúka zaujímavú zmes moderny a retra 41 fotografií v galérii Alpine A110 ponúka zaujímavú zmes moderny a retra Zdroj: Marek Pokrývka

Ako sme už mohli vidieť pri zverejnení oficiálnych obrázkov, dizajnéri zachovali takmer všetky tvary vlani odhaleného konceptu Vision. Rozdiely sú len detailné. Novinka vďaka tomu vyzerá pomerne príťažlivo, ponúka zaujímavú zmes súčasných riešení a retro prvkov. Jednoznačne odkazuje na rovnako označený historický model. Dvojicu spájajú základné tvary dvojdverovej karosérie, charakteristické okrúhle svetlomety i línie zadnej časti. V nej sa objavilo centrálne vyústenie výfuku.

Alpine opäť oživuje označenie A110

Renault ukázal sériový model staronovej značky. Dizajnovo vychádza z konceptu Vision, jeho technické detaily si výrobca ešte necháva pre seba.

Šesťuholníková koncovka potrubia vedúceho spaliny je jedným z viacerých svedkov modernej doby. Okrem toho o nej hovorí LED technológia vo svetlách i použitie diskov kolies s priemerom osemnásť palcov. Aktuálne pôsobí tiež kabína vybavená štíhlymi škrupinovými sedadlami, digitálnym prístrojovým panelom i centrálnym dotykovým displejom. Z hľadiska celkového vyhotovenia a použitých materiálov si tu mal dať Renault špeciálne záležať na hodnotnom dojme.

Kabína je vybavená štíhlymi škrupinovými sedadlami 41 fotografií v galérii Kabína je vybavená štíhlymi škrupinovými sedadlami Zdroj: Marek Pokrývka

Už dlho sa špekulovalo o tom, čo bude športové francúzske kupé poháňať. Reči o prepĺňanom benzínovom štvorvalci sa potvrdili. Nakoniec ide o 1,8-litrový agregát dosahujúci maximálny výkon 185 kW, čo je v prepočte 252 koní. Krútiaci moment motora vrcholí na hodnote 320 Nm. Štandardne je spriahnutý s sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Getrag. Puristom bude v ponuke chýbať klasický manuál, no výhradný pohon zadných kolies ich iste poteší.

Na dnešnú dobu dané parametre neznejú nijak výnimočne, ale hmotnosť novinky výrazne podlieza väčšinu konkurenciu. Pre jej minimalizáciu siahli v Alpine po hliníkovej konštrukcii i paneloch karosérie. Na scénu prišlo okrem toho viacero ďalších diétnych riešení, vďaka čomu možno v základnom variante hovoriť o úrovni iba 1 080 kilogramov. Znamená to výborný pomer 5,83 kg/kW.

Ľahké francúzske kupé zrýchli na stovku za 4,5 sekundy 41 fotografií v galérii Ľahké francúzske kupé zrýchli na stovku za 4,5 sekundy Zdroj: Alpine

Motor nemá s ľahkým automobilom veľa práce. Moderná reinkarnácia A110 zrýchli na stovku za 4,5 sekundy a dosiahne maximálne tempo obmedzené na 250 km/h. Stratiť by sa pritom nemala ani v zákrutách. Inžinieri sa snažili dosiahnuť čo najnižšie ťažisko a dobré rozloženie hmotnosti: 56% pripadá na zadnú nápravu. Cieľom boli čo najvyváženejšie jazdné vlastnosti.

Jednou z devíz historického kupé Alpine bola jeho obratnosť, ku ktorej prispeli skromné rozmery. Novinka tento recept zopakovala. Karoséria má dĺžku 4 178 mm a šírku 1 798 mm, pričom jej výška dosahuje iba 1 252 milimetrov. Vozidlo vyniká vo svojej kategórii aj koeficientom aerodynamického odporu Cx s hodnotou 0,32. K nemu prispela stopercentne plochá podlaha i funkčný difúzor umiestnený vzadu. Mimochodom, podobne ako pri niektorých súperoch môžeme hovoriť o dvoch batožinových priestoroch: hlavnom vpredu a menšom za motorom.

Moderná reinkarnácia A110 sa na slovenský trh nechystá 41 fotografií v galérii Moderná reinkarnácia A110 sa na slovenský trh nechystá Zdroj: Alpine

Francúzska novinka prichádza do predaja vo verzii Première Edition, z ktorej má vzniknúť dovedna 1 955 kusov. Predbežné objednávky na ne začal Renault prijímať už pred samotným odhalením. Na domácom trhu stanovil cenu na 58 500 eur vrátane dane, v polovici roka chce predaj pustiť naostro. Štandardné verzie A110 pravdepodobne podlezú 50-tisícovú hranicu. Na slovenský trh sa zatiaľ nechystajú, v hŕstke cieľových krajín však nájdeme Rakúsko, Poľsko, Nemecko či Taliansko.


Video
Najnovšie články
Nissan a Renault prehodnocujú svoju alianciu

Nový americký sedan si živú premiéru odbije v New Yorku, do predaja sa dostane s benzínovým štvorvalcom i šesťvalcom.

Cadillac CT5: Zastúpi sedany ATS i CTS

Americká spoločnosť plánuje na autosalóne predstaviť omladenú verziu existujúceho vozidla i nový koncept, ktorý nesie podpis Pininfarina.

Karma avizuje pre Šanghaj dve premiéry

Ministerstvo financií zrejme môže byť spokojné s príjmami z elektronického mýta za nákladné vozidlá. Vo februári sa vybralo vyše 17 miliónov, čo je viac než...

Príjmy z mýta rastú, najviac platia cudzinci

Havarijný stav mostov zjavne nie je len lokálnym fenoménom u nás. Podľa aktuálnych informácií z Česka tam totiž majú rovnaký problém: v zúfalom stave je vyše 1...

Stovky českých mostov sú v havarijnom stave

Firmy už pred rokmi rozčúlili verejnosť, keď schvaľovali šéfom vysoké platy, hoci zisky klesali. V podobnom duchu je to teraz vo Forde, ktorého šéf Jim Hackett...

Šéf Fordu zarobil viac, i keď firma peniaze stratila

Rast cien ropy brzdia obavy zo stavu svetovej ekonomiky, čo nahráva do karát motoristom. Minimálne tým, že zdražovanie je zatiaľ len kozmetické.

Benzín a nafta: Ďalší vývoj je vo hviezdach
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×