Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zábavný aj sebavedomý

INZERCIA
Jaguar F-PACE je zábavný, stabilný a bezpečný na ceste, a zároveň mimoriadne schopný v teréne.
6 08.03.2017 / inzercia

Jaguar, ako jedna z mála automobiliek, sa ešte aj dnes spolieha na pohon zadných kolies. A nie je to len kvôli zachovaniu tradícií, ale preto, že tento pohon má množstvo výhod. Tou najdôležitejšou je, že predné kolesá nemusia popri priečnych silách zodpovedných za vedenie vozidla zápoliť aj s hnacími silami a do riadenia sa neprenášajú parazitné impulzy.

Výsledkom je citlivejšie a precíznejšie riadenie. Druhou dôležitou výhodou je nefalšovaná radosť z jazdy, ktorú prináša pohon zadných kolies. Preto aj verzie s pohonom všetkých štyroch kolies (mimochodom, Jaguar ich ponúka naprieč celým svojim portfóliom) majú poháňanú prioritne zadnú nápravu. Dokonca aj model F-PACE. Aj v jeho prípade sa predná náprava pripája len v prípade potreby. Dokonca aj v spôsobe prerozdelenia hnacej sily sa Jaguar líši od drvivej väčšiny ostatných značiek. V jeho prípade sa totiž predné kolesá pripájajú prediktívne, teda ešte predtým, než by zadné kolesá stratili grip.

zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 6 fotografií v galérii zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com

Skôr ako sa niečo stane

Hlavnú úlohu v tom zohráva systém IDD (Intelligent Driveline Dynamics), ktorý bol pôvodne vyvinutý pre F-TYPE AWD. Elektronika na základe uhlového zrýchlenia karosérie okolo zvislej osi, priečnej a pozdĺžnej akcelerácie, uhla natočenia volantu atď. priebežne odhaduje úroveň priľnavosti pneumatík s vozovkou a tiež to, ako sa aktuálne dostupná priľnavosť využíva. Na základe toho prediktívne upravuje prerozdelenie hnacej sily.

zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 6 fotografií v galérii zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com

Ak napríklad zistí, že sa kolesá zadnej nápravy blížia ku svojim trakčným limitom, bleskurýchlo presunie adekvátnu časť hnacej sily dopredu. To všetko ešte predtým, než by reálne došlo k strate priľnavosti zadných kolies. Dodajme, že úlohu medzinápravového diferenciálu zastáva elektrohydraulicky ovládaná viaclamelová spojka, ktorá v priebehu 165 milisekúnd dokáže presunúť 100 % hnacej sily zozadu dopredu alebo v priebehu 100 milisekúnd preniesť adekvátnu časť hnacej sily na prednú nápravu.

zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 6 fotografií v galérii zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com

Prenos hnacej sily sa deje pre vodiča absolútne plynule a nebadateľne. Aspoň čo sa týka negatívnych javov. Vodič zaregistruje len a len to, že sa jeho auto pevnejšie drží vozovky – má lepšiu trakciu, v zákrutách je stabilnejšie, bezpečnejšie a rýchlejšie. Samozrejmosťou je tiež Torque Vectoring, teda cielené smerovanie hnacej sily na kolesá s najlepším záberom.

Sústrediť sa na volant

Samostatnú pozornosť si zaslúži revolučný systém ASPC (All Surface Progress Control). Ide o akýsi off-roadový tempomat fungujúci v rozsahu 3,6 – 30 km/h, ktorý riadi činnosť motora, prevodovky a prerozdelenie hnacej sily na jednotlivé kolesá. Vodič sa tak môže v náročnom teréne plne sústrediť na krútenie s volantom. Nemusí pridávať plyn ani brzdiť.

zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com 6 fotografií v galérii zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com Zdroj: http://newsroom.jaguarlandrover.com

Všestranný

Aj model F-PACE si tak zachováva základnú charakteristiku vozidiel so zadným náhonom, no keď ide do tuhého, bleskurýchlo sa pretransformuje na štvorkolku, ktorá podrží majiteľa v kritických situáciách (či už v rýchlych zákrutách, alebo na zasneženej či zľadovatenej vozovke) a privezie ho aj k cieľu, ku ktorému nevedie cesta.

Ďalšie informácie: http://www.jaguar.sk/

-- inzercia platená --

 


Najnovšie články
Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov

Pod kapotu dvojice príbuzných S-Max a Galaxy sa nasťahoval štvorvalec EcoBlue, dostupný je v štyroch verziách. Pribudol aj osemstupňový automat.

Moderný turbodiesel pre veľké MPV Ford

Systém štart-stop mnohí vodiči neznášajú, často síce funguje správne, inokedy však agregát auta vypne v úplne nevhodnej chvíli. Aká je teda pravda o tejto...

Na rovinu o štart-stop systéme: Šetrí palivo?

Vďaka aerodynamike, kvalitnej streche, priestoru a komfortným prvkom je tento kabriolet schopný zastávať rolu auta na každý deň.

Test Mercedes E400 Cabriolet: Len na leto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×