Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Seat eMii má normovaný dojazd 160 km

Elektromobil sa od konvenčne poháňaných modelov odlišuje len v detailoch. Nemá ísť o sériový produkt, v pláne je výroba desiatich kusov.
5 2 príspevky 01.03.2017 / Marek Pokrývka

Zraky motoristického sveta sa momentálne upierajú do Ženevy, kde počas budúceho týždňa otvorí svoje brány medzinárodný autosalón. Krátko pred jeho začiatkom však Seat pripravil malú premiéru v domácom prostredí. Na pôde barcelonskej výstavy elektroniky MCW prezentoval model eMii, prototyp elektrifikovaného drobca vyrábaného v bratislavskej fabrike.

Španielsky drobec ako elektrifikovaný prototyp eMii 5 fotografií v galérii Španielsky drobec ako elektrifikovaný prototyp eMii Zdroj: Seat

Od konvenčne poháňaných modelov sa novinka odlišuje len v detailoch: má plnú masku chladiča, matný strieborný lak a chýba mu výfuková koncovka. Dôležitá je technika. Namiesto spaľovacieho agregátu sa pod kapotou nachádza elektromotor, ktorý má podľa informácií magazínu Autocar dosahovať maximálny výkon 60 kW (82 k) a krútiaci moment 210 Nm.

Seat Ibiza oficiálne: Silná konkurencia Fabie

Prvé snímky nového malého hatchbacku z dielne španielskeho Seatu unikli len včera, dnes už poznáme aj oficiálne informácie. Nová generácia Ibizy zaujme agregátmi i vnútorným priestorom.

Šprint na stovku by mal vozidlu trvať 11,3 sekundy a zrýchľovanie sa má skončiť pri limite 130 km/h. Palubný akumulátor má vystačiť na normovaný dojazd 160 kilometrov. Pomocou štandardnej domácej zásuvky ho možno naplniť za 9 hodín, v prípade použitia rýchlonabíjačky dokáže batéria poskytnúť 80 percent svojej plnej kapacity v priebehu 30 minút.

Na výstavu MWC priniesol Seat aj zaujímavý simulátor 5 fotografií v galérii Na výstavu MWC priniesol Seat aj zaujímavý simulátor Zdroj: Seat

Seat eMii by síce mohol byť súrodencom elektromobilu Volkswagen e-Up!, no zatiaľ sa o tejto úlohe nehovorí. Nemá ísť o klasický sériový produkt. V pláne je výroba iba desiatich kusov, ktoré budú súčasťou projektu spoločného používania áut v Barcelone. V súvislosti s tým španielska značka na MWC prezentovala aj svoju víziu mobility budúcnosti. Na výstavu priniesla zaujímavý simulátor Connected Experience, ktorý má vytvárať nové interakcie medzi vodičom, vozidlom a prostredím.


Video
Najnovšie články
Nové BMW 3 Touring: Rast v každom smere

Je známy fakt, že zákony vždy zaostávajú za technologickým rozvojom. Rovnaké pravidlo platí aj u elektrických kolobežiek, preto novela zákona o premávke túto...

Pozor na pokuty: Už sa týkajú aj kolobežiek

O Škode je známe, že sponzoruje športové podujatia. Cez zimu hrajú prím Majstrovstvá v ľadovom hokeji, cez letné obdobie zasa Tour de France. Teraz sa...

Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×