Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nečakané: Šéfdizajnér Kabaň opúšťa Škodu

Len krátko po odhalení kontroverzného faceliftu Škody Octavia sa ukázalo, že Slovák Jozef Kabaň končí na pozícii šéfdizajnéra Škody. Mohla novinka ovplyvniť jeho odchod? Vieme aj to, kam zamieria jeho ďalšie kroky.
8 58 príspevkov 08.02.2017 / Filip Kadlečík

Jozef Kabaň, Slovák narodený v Námestove, to už v mladom veku dotiahol poriadne ďaleko a zdá sa, že pokračuje k vyšším métam. Jeho spolupráca s automobilkou Škoda trvá už od roku 2008 a nič nenasvedčovalo tomu, že by mal zmeniť pôsobisko. Horúca správa o jeho konci v Mladej Boleslavi je preto doslova šokujúca.

Jozef Kabaň dal Škode druhý dych, pod jeho vedením vznikalo napríklad aj prvé veľké SUV - Škoda Kodiaq 8 fotografií v galérii Jozef Kabaň dal Škode druhý dych, pod jeho vedením vznikalo napríklad aj prvé veľké SUV - Škoda Kodiaq Zdroj: Filip Kadlečík

Ako informuje portál Automobilwoche.de, Kabaňov odchod je definitívny a v druhej polovici tohto roka už bude naplno zarezávať na novom pôsobisku. Stane sa šéfdizajnérom značky BMW. Pracovať bude pod Adrianom van Hooydonkom, ktorý má na starosti dizajn v celej BMW Group. Ten sa vyjadril, že na Kabaňov príchod sa veľmi teší, pretože je zárukou talentu, dlhoročných skúseností a vizionárskeho prístupu.

Olej do ohňa prilial aj portál iDNES.cz, ktorý uviedol, že po predstavení kontroverzne tvarovaného faceliftu tretej generácie Škody Octavia mal na Kabaňa zo strany výrobcu vzrásť tlak a svoje dielo si musel obhájiť. Podľa iDNES pritom mal mať našliapnuté na najvyššie pozície v rámci koncernu Volkswagen.

Pohľadnými konceptmi načrtol budúcnosť mladoboleslavskej automobilky, na fotke Vision C 8 fotografií v galérii Pohľadnými konceptmi načrtol budúcnosť mladoboleslavskej automobilky, na fotke Vision C Zdroj: AUTO BILD

Samotná automobilka však takéto špekulácie nepripúšťa. Uviedla, že nejde o žiadne nekalé zákulisné ťahy, ale o logický krok v kariére dizajnéra. Kabaň sa so Škodou údajne rozchádza v dobrom a značka mu je vďačná za dizajnový reštart, ktorý jej priniesol. Do budúcnosti mu úprimne praje len to najlepšie a veľa úspechov.

Škoda Octavia: Odvážny facelift prekvapuje

Škoda urobila odvážny krok. Po dizajnovej stránke výrazne zmenila model Octavia, diskusie určite rozprúdi najmä netradičný tvar jeho svetlometov. Facelift českého bestselleru však okrem nich prináša...

Zainteresovaný človek z prostredia automobilky nám prezradil, že “v automobilke tento krok našiel pochopenie, pán Kabaň už dokončil celé portfólio modelov a v novom pôsobisku ho čakajú väčšie výzvy”. Dávať jeho odchod na vrub modernizovanej Octavie je preto nelogické, veľkí dizajnéri svoje pôsobiská obmieňajú pomerne často. Naviac, je bežnou praxou, že dizajn sa schvaľuje niekoľko rokov predtým, než sa vozidlo reálne dostane na trh.

Kontroverzný facelift Octavie s odchodom Kabaňa nemá nič spoločné 8 fotografií v galérii Kontroverzný facelift Octavie s odchodom Kabaňa nemá nič spoločné Zdroj: AUTO BILD

Slovák je podpísaný pod veľkou obrodou kompletnej modelovej rady českého výrobcu. Štúdiami Design Concept či Vision C definoval ďalšie smerovanie vozidiel s okrídleným šípom v znaku. Z jeho pera vzišla aktuálna Fabia, Octavia, Superb či model Kodiaq. Na svoju premiéru pritom ešte čaká druhá generácia obľúbeného SUV Yeti, ktorá má byť vyvrcholením Kabaňovej éry.

Zážitok na rozlúčku: Výlet s Bugatti Veyron

JAZDA   Tisíc päťsto kilometrov v Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Za volantom ojedinelého auta na konci jeho kariéry.

Mnohí považujú za jeho najkrajšie dielo práve aktuálny Superb, no vo svojom životopise má aj jeden exkluzívnejší zárez. Slovák totiž vytvoril exteriér automobilu, ktorý bol kráľom medzi narýchlejšími a najdrahšími superšportmi sveta. Legendárne Buggatti Veyron. Po predstavení Veyronu putoval do Audi, kde zotrval päť rokov, následne sa ujal taktovky v mladoboleslavskej automobilke.

Najexkluzívnejším zárezom Kabaňovej kariéry je doposiaľ Bugatti Veyron 8 fotografií v galérii Najexkluzívnejším zárezom Kabaňovej kariéry je doposiaľ Bugatti Veyron Zdroj: AUTO BILD

K vrcholnému dizajnu si rodák z Námestova pričuchol už ako vo veku 20 rokov, kedy sa dostal do Volkswagenu. Pod krídlami nemeckého giganta začal študovať na londýnskej Kráľovskej akadémii, kde štúdium v roku 1997 ukončil. Bugatti Veyron začal kresliť len krátko po tom, prvé skice boli odhalené už v roku 1999.

Jazdili sme s konceptom Škoda za milióny

Máme za sebou osobnú skúsenosť s predzvesťou SUV Kodiaq. Čo prezradila o očakávanej novinke českej automobilky?

Bude veľmi zaujímavé sledovať, aký vplyv na BMW ďalších generácií bude Kabaň mať. Ten je totiž známy ostrým a hranatým dizajnom, pričom rád využíva trojuholníky. To je zjavné napríklad na zadnej časti modelov Škoda. BMW však doposiaľ vyznáva skôr oblé línie a konzervatívne, evolučné, zmeny dizajnu.


Video
Najnovšie články
Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení

O Škode Kamiq od svetovej premiéry príliš nepočuť, jej príchod na trh sa však blíži. Dnes sme spoznali prvé detaily z cenníka českého crossoveru.

Najlacnejšie SUV Škody: Prvé detaily o cenách

Česká Škoda je u nás stále obľúbená, čo dokazujú aj májové predajné čísla. Nanešťastie tento úspech nedokázal vykompenzovať prepad predaja v Ázii.

Škode sa v máji darilo horšie, problém nastal v Číne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×