Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Opel Insignia ST je objemnejší a ľahší

Praktickejší variant zaujme pochrómovanou líniou pokračujúcou až do koncových svetiel, po sklopení sedadiel má ponúknuť 1 640-litrový kufor.
11 8 príspevkov 07.02.2017 / Marek Pokrývka

Začiatkom decembra odhalil Opel dôležitú novinku. Svetu virtuálne predviedol druhú generáciu svojho špičkového produktu, ktorý nazval Insignia Grand Sport. Týmto menom pokrstil verziu liftback. Vopred bolo jasné, že napriek špekuláciám o dvojdverovom kupé bude ďalšie v poradí kombi. Digitálnu premiéru absolvovalo vyhotovenie Sports Tourer práve v týchto dňoch.

Opel Insignia druhej generácie vo verziách Grand Sport a Sports Tourer 11 fotografií v galérii Opel Insignia druhej generácie vo verziách Grand Sport a Sports Tourer Zdroj: Opel

Ešte pred živým ženevským debutom tak poznáme dve karosérie nemeckého produktu. Praktickejší variant stavia na kombinácii dravosti a elegancie vytvorenej liftbackom, no pridáva svojskú zadnú časť. Tá zaujme najmä pochrómovanou líniou pokračujúcou popri oknách cez D-stĺpik až do koncových svetiel. Zdôrazňuje tak klesajúcu strechu, ktorá je zakončená pomerne veľkým spojlerom.

Opel predstavil svoju novú vlajkovú loď

Insignia Grand Sport bude mať premiéru v Ženeve. Liftback má dynamickejšie línie než predchodca, využíva novú architektúru a schudol až 175 kilogramov.

Zadné okno je skosené, dizajn tu evidentne hral veľkú rolu. No používateľská stránka nezostala na vedľajšej koľaji. Rüsselsheim síce nezverejnil základný objem batožinového priestoru, no po sklopení sedadiel má ponúknuť 1 640-litrový kufor. To je o dobrú stovečku viac než mala staršia Insignia ST. Piate dvere sú elektrické a dokážu reagovať aj na pohyb nohy pod nárazníkom.

Základný objem batožinového priestoru kombi Rüsselsheim nezverejnil 11 fotografií v galérii Základný objem batožinového priestoru kombi Rüsselsheim nezverejnil Zdroj: Opel

V porovnaní s predchodcom je Sports Tourer nielen objemnejší, ale aj výrazne ľahší. Hmotnostná úspora je ešte väčšia než pri liftbacku. Pri niektorých vyhotoveniach dosahuje až 200 kilogramov, pričom kombi bude pravdepodobne na výber s rovnakými motormi ako východiskový typ. Chýbať nemá pohon všetkých kolies ani adaptívny podvozok. Na ďalšie podrobnosti okolo kombi si ešte musíme počkať, no Opel plánuje objednávky naň začať prijímať už v najbližších týždňoch.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×