Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Špičkový Challenger môže mať 757 koní

Na fotografii výrobného štítka môžeme vidieť dve čísla, ktoré možno vysvetliť šialene znejúcim scenárom. Nie je však veľmi pravdepodobný.
1 1 príspevok 07.02.2017 / Marek Pokrývka

Dodge pokračuje v postupnom zostavovaní skladačky menom Challenger SRT Demon. O nekompromisnom americkom svalovcovi, ktorý vo viacerých smeroch prepíše históriu svojej triedy, vypustila automobilka v ostatnom čase viacero informácií. Teraz pridala ďalšie. Prostredníctvom výrobného štítka naznačila dve hodnoty, no ich výklad verejnosti neposkytla.

Druhé číslo na obrázku plakety je problémom

Na obrázku plakety môžeme vidieť 0757 v kolónke sériového čísla, VIN kód je podľa fotografie 001121. Cifry možno vysvetliť šialene znejúcim scenárom. Teória hovorí o prítomnosti 1 121 plnokrvníkov a zdolaní šprintu na štvrť míle v priebehu 7,57 sekundy. Šlo by o ozajstnú brutalitu. Takýto rozsah ladenia však veľmi pravdepodobný nie je, stále hovoríme o sériovom aute.

Challenger SRT Demon bude len pre jedného

Špičkový model má byť o necelý metrák ľahší než Hellcat. Došlo k vypitvaniu interiéru, kilá ušetrili aj kolesá či brzdy.

Alternatívne môže mať špičkový Challenger výkon 757 koní, čo znie omnoho reálnejšie. Okrem toho by to pekne pasovalo k modelu Hellcat disponujúcemu 717-členným stádom. No problémom je druhé číslo, o čas potrebný na spomínanú disciplínu ísť nemôže. Trať s dĺžkou 402 metrov totiž za zhruba 11 sekúnd zvláda už pekelná mačka. Kým táto hodnota zostáva záhadou, meno údajného objednávateľa auta nie je. Tom Coddington je známou historickou postavou. Tento konštruktér bol členom tímu Ramchargers a značku Dodge pomohol v 60. rokoch priviesť k šprintérskemu remeslu.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×