Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Rebríček jazdených áut podľa reálnej spotreby

Spotreba paliva je pre väčšinu motoristov veľmi dôležitým kritériom pri kúpe auta. Prinášame prehľad najúspornejších modelov, vyrobených v rokoch 2007 až 2014, ktoré prešli testom magazínu AUTO BILD.
84 34 príspevkov 26.01.2017 / Redakcia AUTO BILD

Spotreba paliva síce nie je jedinou a obvykle dokonca ani nie najvýznamnejšou položkou na prevádzku automobilu, i tak s ňou však treba počítať. Dôležitá je aj pri ojazdených vozidlách, možno dokonca ešte dôležitejšia ako pri nových, keďže pri nich už majiteľov netrápi tak významná strata hodnoty. Pozreli sme sa preto na novinky z rokov 2007 až 2014 a vybrali sme z nich tie najúspornejšie.

foto: AUTO BILD 84 fotografií v galérii foto: AUTO BILD Zdroj: AUTO BILD

Dôležitá pritom nebola spotreba, ktorú udáva výrobca, keďže väčšina vozidiel dosahuje v každodennej realite tieto hodnoty len zriedka. Porovnanie je založené na databáze testov magazínu AUTO BILD, pri ktorých sa spotreba paliva zisťuje v reálnej premávke, na okruhu zloženom z mestských a okresných ciest aj diaľnice.

>> Prehľad vozidiel s najnižšou nameranou spotrebou je v galérii <<

Nie je žiadnym prekvapením, že autá so skromnými nárokmi na palivo možno nájsť aj vo vyšších segmentoch. Veľmi priaznivou spotrebou sa vyznačujú dokonca aj viaceré modely z vyššej strednej triedy.

K rozmernejšiemu vnútornému priestoru a komfortu navyše vďaka motorom s výkonom aj vyše 140 kW (190 k) pridávajú aj slušnú dynamiku, a to ich spotreba v priemere nemusí presiahnuť hodnotu 6 l/100 km.

Autá s reálne najnižšou spotrebou podľa tried

Ktoré auto skutočne spáli málo paliva? AUTO BILD zostavil poradie 10 najúspornejších vozidiel v jednotlivých triedach podľa skutočnej spotreby nameranej v bežnej premávke.

V prehľade možno nájsť automobily poháňané zážihovými motormi na benzín aj na plyn, vznetovými agregátmi, elektromotormi aj hybridmi. Niektoré z nich pritom svojim výkonom poriadne presahujú hranicu 200 kW. Komu však stačí menej než 100 kW, ten nemusí mať problém voziť sa so spotrebou menšou než 3 l/100 km.

>> Kompletný prehľad spotreby jazdených áut nájdete v galérii <<

Automobily sú zoradené podľa jednotlivých segmentov od najmenších až po luxusnú triedu. V samostatných kategóriách nechýbajú ani SUV, crossovery a MPV, obľúbené najmä u otcov rodín. Poradie v jednotlivých kategóriách je pritom dané jediným kritériom: spotrebou paliva v reálnej testovacej premávke.


Video
Najnovšie články
Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

Na júnovom autosalóne v Šen-čene bude mať premiéru štúdia, z ktorej sa časom stane sériové vozidlo. Detaily o ňom zatiaľ nepoznáme.

Škoda Vision GT: Česi chystajú ďalšie SUV

Odvážne štylizovaná štúdia má krídlové dvere a head-up displej pokrývajúci celú šírku čelného skla, pohon je čisto elektrický.

Kia HabaNiro: Predzvesť novej generácie?

Dobrých nápadov nikdy nie je dosť. Už 7. - 9. júna sa uskutoční motoristická akcia s tými najlepšími cieľmi - pomáhať tam, kde je to potrebné.

RALLY RADOSTI: 30 športiakov prejde SR, pomôžu dobrej veci

Do svojho kompaktného SUV prestali Japonci montovať diesel, nedávno dali zbohom aj dvojlitrovému benzínu. Aká je jediná v súčasnosti dostupná verzia?

Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×