Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Rolls-Royce chce zaujať aj na Slovensku

Na viedenskom autosalóne sme mali možnosť zoznámiť sa nielen s novými vozidlami značky, ale aj šéfdizajnérom Gilesom Taylorom.
17 3 príspevky 20.01.2017 / Filip Kadlečík

Rolls-Royce je značka, ktorú netreba predstavovať asi nikomu. Každý pozná superluxusné vozidlá, no len málokto mal možnosť si ich vyskúšať na vlastnej koži. Ba čo viac, mnohí fanúšikovia motorizmu dokonca exkluzívne auto ani len nevideli na vlastné oči.

Rolls-Royce Wraith Black Badge 17 fotografií v galérii Rolls-Royce Wraith Black Badge Zdroj: Rolls-Royce

Tento fakt britskému producentovi, ktorý pôsobí pod krídlami BMW, začal prekážať a snažia sa priblížiť fanúšikom. Predstavitelia značky vidia potenciál na predaj svojich ručne vyrábaných modelov aj v strednej Európe, vrátane Slovenska, kde by v rámci superluxusného segmentu radi posilnili svoju pozíciu.

Dva exkluzívne modely vo Viedni

Práve preto sa tento rok na autosalóne v susednej Viedni objavil stánok, ktorý by tam čakal len málokto. Expozíciu Roll-Royce zdobil model Wraith Black Badge a kabriolet Dawn Inspired by Fashion. Prepychové autá priťahovali veľkú pozornosť.

Kupé Wraith je samo o sebe historicky najvýkonnejším zástupcom značky Rolls Royce. S označením Black Badge pritom nezískalo len extra dávku šarmu, ale aj extra porciu krútiaceho momentu. Štandardný Wraith ponúka vďaka dvakrát prepĺňanému dvanásťavalcu so zdvihovým objemom 6,6 litra výkon 465 kW (632 k) a krútiaci moment 800 Nm.

Rolls-Royce Wraith Black Badge vo Viedni 17 fotografií v galérii Rolls-Royce Wraith Black Badge vo Viedni Zdroj: Filip Kadlečík

Black Badge pod kapotou skrýva rovnaký počet koní, no na cestu posiela o 70 Nm viac. Okrem toho by mal lepšie reagovať na povely plynúce z volantu, ostrejšie by mali byť aj brzdy. Odozva na plyn za zlepšila vďaka technológii Throttle Response.

Rolls-Royce 103EX: Budúcnosť luxusu

Goodwood potvrdzuje, že hrá prím na trhu luxusných automobilov. Na oslavu storočnice BMW predstavil dychberúcu autonómnu štúdiu 103EX.

Príslušníka špeciálnej minisérie odhalíte okrem toho vďaka zatmavenej soške Spirit of Ecstasy, unikátne tmavému čiernemu laku a množstvu karosárskych prvkov z tmavého chrómu. Okrem toho sa kupé môže pochváliť ešte jednou vychytávkou, a síce diskami kolies vyrobenými z uhlíkových vlákien.

Rolls-Royce Wraith Black Badge 17 fotografií v galérii Rolls-Royce Wraith Black Badge Zdroj: Rolls-Royce

V porovnaní s bežným Wraithom sa novinka odlišuje aj v interiéri. Tam hrá čierna prím, pričom je skombinovaná s kontrastnou modrou farbou. Výrazné sú aj analógové hodinky so znakom nekonečna umiestnené na palubnej doske.

V porovnaní s kupé Wraith Black Badge je kabriolet Dawn Inspired by Fashion viac o dizajnových zásahoch. Niežeby bolo toto auto pomalé, jeho dvanásťvalec síce dosahuje nižší výkon, no na stovku zvládne vystreliť za 4,9 sekundy. Zrýchľovať prestane až keď pri tempe 250 km/h zasiahne obmedzovač.

Rolls-Royce Dawn Inspired by Fashion vo Viedni 17 fotografií v galérii Rolls-Royce Dawn Inspired by Fashion vo Viedni Zdroj: Rolls-Royce

V prípade kabrioletu sa však Roll-Royce podstatne viac zameral na drobnosti. Plátená strecha ladí s detailmi v interiéri. Do rovnakej farby je zahalený volant, odtiene červenej sa vyskytujú aj na sedadlách či výplniach dverí. Tam sú dokonca kombinované so soškou Spirit of Ecstasy, čo ešte podtrhuje luxusný dojem plynúci z vozidla.

Dôraz na technológie

Okrem automobilov ste na stánku mohli stretnúť zaujímavých ľudí, ktorí stoja za úspechom značky. Jedným z nich bol šéfdizajnér Giles Taylor, ktorý nám prezradil, že navrhovanie nových modelov značky vôbec nie je jednoduché. Aj keď sa zdá, že na Rolls-Royceoch sa toho veľa nemení, každý jeden zásah je dobre premyslený a pomerne odvážny.

Najbizarnejšie želania majiteľov Rolls-Royce

Rolls-Royce je značka superlatívov, ktorá dokáže vyhovieť takmer každému zákazníkovi. Problémy jej nerobilo ani týchto osem bizarných objednávok.

Pri vytváraní novej podoby týchto vozidiel totiž treba myslieť na silne zakorenené tradície. Taylor zároveň zdôraznil, že britský producent chce v súčasnosti zlepšiť najmä technologickú vyspelosť svojich vozidiel. Počas celého rozhovoru sa skloňovali výrazy ako konektivita, internetové služby či smart zariadenia. Nuž, zdá sa, že prebiehajúcu revolúciu nemôže ignorovať ani značka s “modrou krvou” prúdiacou v palivovom systéme.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Test Citroën C3 Origins: Oslava jubilea

Výber mýta rastie a do štátneho rozpočtu plynú desiatky miliónov eur. Najväčší podiel majú aj naďalej vodiči nákladných vozidiel zo zahraničia.

Kamionisti zaplatili na mýte vyše 100 miliónov eur

Mladé oddelenie španielskej automobilky zverejnilo spot, ktorý pravdepodobne zachytáva štúdiu nového hot-hatchu.

Cupra čosi chystá: Je to budúci Leon?

Národná diaľničná spoločnosť a polícia si počas leta posvietia na povinnosť vodičov jazdiť s platnou elektronickou diaľničnou známkou. Kontroly sa sprísnia...

Polícia bude kontrolovať e-známky na hraniciach

Pri kúpe novej pneumatiky sa môže stať, že motorista dostane kusy staršieho dátumu výroby. Vek je veľmi dôležitý z hľadiska vlastností, preto je potrebné dbať...

Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod

Milovníci automobilov značky Volkswagen by si mali nachystať približne 100 eur. Nemecký gigant do ponuky uvádza novinku, ktorá je vystrihnutá zo sveta...

Novinka VW: Nečakaná vychytávka z Bentley
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×