Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW napriek škandálu predal viac áut

Hoci predaj koncernových značiek v USA a v západnej Európe, dokonca aj na domácom trhu, klesol, k priaznivému výsledku prispela Čína a východná Európa.
2 príspevky 11.01.2017 / TASR

Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) napriek emisnému škandálu dokázal minulý rok zvýšiť svoj odbyt o 3,8 percenta. Pomohol mu najmä výrazný rast predaja v Číne a vo východnej Európe, ktorý zmiernil pokles dopytu na iných veľkých trhoch.

Globálny odbyt nemeckého koncernu, ktorému okrem značky VW patria aj Audi, Porsche, Škoda a Seat, dosiahol minulý rok 10,31 milióna vozidiel, z toho v Číne sa odbyt koncernu zvýšil o 12,2 percenta na 3,98 milióna áut. Tento výsledok signalizuje, že VW by mohol predbehnúť Toyotu a stať sa najväčším výrobcom áut na svete. Na ilustráciu, v roku 2015 predala Toyota celkovo 10,15 milióna áut a VW 9,8 milióna.

VW poodhalil prototypy troch noviniek

Arteon, Tiguan Allspace a Up! GTI testoval Wolfsburg v horúcej Južnej Afrike, svetu ich ukázal s odlišnou úrovňou maskovania.

Predaj samotnej značky VW, ktorá vyrába napríklad populárny model Golf alebo SUV Tiguan, sa minulý rok zvýšil o 2,8 percenta na 5,9 milióna kusov. Pod tento výsledok sa podpísal najmä 14-percentný nárast dopytu v Číne a sedempercentné zvýšenie odbytu v strednej a východnej Európe.

V USA však nemecká automobilka pocítila dôsledky škandálu, keďže jej predaj sa v roku 2016 znížil o takmer osem percent na 322 900 vozidiel a v celej Severnej Amerike klesol o 1,9 percenta. V západnej Európe odbyt modelov značky VW vlani klesol o dve percentá na 1,47 milióna vozidiel, pričom na domácom nemeckom trhu sa znížil o 7,2 percenta na 557 800 áut.

Výbuch VW Touranu zapríčinila korózia

Príčinou septembrovej explózie desaťročného VW Touranu pri tankovaní CNG bola skorodovaná plynová nádrž. Toto vozidlo bolo súčasťou zvolávacej akcie, preto sa preveruje možné zlyhanie VW aj majiteľa.

Vyhliadky na tento rok však stále nie sú ružové. V západnej Európe sa rast predaja všetkých značiek, ktoré patria do koncernu VW, spomalí odhadom na 1,5 percenta. Nová americká administratíva zase pohrozila zavedením ciel na dovoz vozidiel z Mexika, kde nemecká firma vyrába modely VW aj Audi. A ak sa zvýši napätie medzi Čínou a USA, po nástupe nového prezidenta Donalda Trumpa, môže to mať negatívne dôsledky pre západné automobilky, ktoré podnikajú v ázijskej krajine.

(TASR)

Focus Media

Video
Najnovšie články
Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×