Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

ABT Audi SQ7: Dominancia V12 sa končí

Mohutné SUV s naftovým motorom dosahuje výkon 382 kW (520 k) a krútiaci moment 970 Nm, stovku zvláda za 4,6 sekundy.
3 11 príspevkov 16.12.2016 / Marek Pokrývka

Na tohtoročnom ženevskom autosalóne prezentovalo Audi športovo orientovanú verziu svojho veľkého SUV, ktorá dostala označenie SQ7. So stádom 435 naftových koní ide o poriadneho siláka. Napriek tomu parametrami neprekonáva brutálny variant V12, ktorý Ingolstadt pripravil ešte z pôvodnej generácie tohto typu. Jeho dominancia sa však teraz končí vďaka firme ABT.

ABT Audi SQ7 má digitálne vycvičený naftový osemvalec 3 fotografie v galérii ABT Audi SQ7 má digitálne vycvičený naftový osemvalec Zdroj: ABT Sportsline

Známy tuner pripravil vlastnú verziu novinky, v ktorej jej osemvalec digitálne vycvičil. Štvorlitrový diesel s dvomi turbodúchadlami i elektrickým kompresorom dostal vďaka softvérovému zásahu extra svaly. Namiesto pôvodného maxima 320 kW (435 k) dosahuje až 382 kW (520 k), čím prekonáva starší dvanásťvalec. Krútiacemu momentu 970 Nm však k jeho tisícke ešte kúsok chýba.

Audi SQ7 TDI má elektrický kompresor

Ingolstadt ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu, ktoré dostalo osemvalcový motor s doteraz nepoužívanou technológiou.

Dynamikou má SQ7 jednoznačne navrch, stovku zvláda mohutné SUV s naftovým motorom už za 4,6 sekundy. Maximálka podľa všetkého zostala obmedzená na 250 km/h. Okrem väčšieho výkonu dostal motor aj zvučnejší prejav, o ktorý sa stará ladený výfuk. Ešte o úroveň vyššie ho dokáže posunúť funkcia Sound Countrol. Ide o dokresľovanie prejavu vznetového osemvalca pomocou reproduktorov, ktoré jeho zvuk približuje k benzínovým autám. Možno ho aktivovať tlačidlom.

Blatníky SUV vyplnil tuner dvadsaťdvapalcovými kolesami 3 fotografie v galérii Blatníky SUV vyplnil tuner dvadsaťdvapalcovými kolesami Zdroj: ABT Sportsline

Okrem pohonnej jednotky sa úpravca venoval aj podvozku: vzduchové pruženie dokáže znížiť o dvadsať milimetrov, pričom opäť sa jedná výhradne o softvérovú úpravu. Blatníky okrem toho ABT vypĺňa vlastnými diskami kolies. Dvadsaťdvapalcové ráfiky sú navyše viac vystrčené von vďaka podložkám s hrúbkou tri centimetre, ktoré prispievajú k jeho sebavedomému postoju. Z dizajnového hľadiska bol tuner inak umiernený. SUV len obliekol do tmavého kabáta, ďalších zásahov sa zdržal.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022

Obľuba SUV, najmä tých kompaktných, neustále rastie. V prvom štvrťroku prvýkrát tvorili viac než tretinu predaných vozidiel a ich predaj bude aj naďalej...

Nemci čoraz viac obľubujú kompaktné SUV

Napätie medzi USA a Iránom sa priostruje, čo priamo ovplyvňuje ceny ropy a po určitom omeškaní aj ceny palív na našich čerpačkách. Hoci zatiaľ palivá zlacňujú,...

Ceny benzínu a nafty: Dovolenky sa predražia

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst &...

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×