Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Fiesta: Bestseller v novej generácii

Modelové označenie Fiesta pozná aj úplný automobilový laik. Európsky bestseller je na trhu už 40 rokov a teraz prichádza v siedmej generácii. Prekvapil nás množstvom ponúkaných verzií!
38 7 príspevkov 01.12.2016 / Filip Kadlečík

Ford Fiesta je v automobilovom svete pojmom. Agilný hatchback sa produkuje už od roku 1976, odvtedy z liniek zišlo už viac než 17 000 000 kusov. Napriek tomu, že Ford Motor Company je americkým producentom, Fiesta je čistokrvným európskym vozidlom. Celá história modelu je úzko spätá najmä s Nemeckom. V Kolíne nad Rýnom sa totiž vyrába už štyri desaťročia.

Fiesta prichádza až v štyroch rôznych verziách, vyberie si skutočne každý 38 fotografií v galérii Fiesta prichádza až v štyroch rôznych verziách, vyberie si skutočne každý Zdroj: Ford

V priebehu dekád sa malý Ford na európskom trhu dokonale uchytil. Na Slovensku je situácia mierne odlišná, no vrámci Európy už niekoľko rokov neohrozene kraľuje obľúbenému automobilovému segmentu B. O popularite modelu teda netreba diskutovať.

Presadiť sa v konkurencii Škody Fabia, Volkswagenu Polo, Peugeotu 208 či Renaultu Clio určite nie je jednoduché. Ba čo viac, Ford spomínané modely ani nepovažuje za konkurenciu kompaktnej Fiesty. Vďaka zlepšenej kvalite spracovania a avizovaným vylepšeným, už v minulej generácii nadpriemerným, jazdným vlastnostiam by totiž novinkou chcel útočiť ešte o level vyššie, a síce na pozíciu kompaktov značky Mini.

Nedávno uvedená siedma generácia teda bude mať neľahkú úlohu - uspokojiť klientov, ktorým stačí malé auto, no túžia okrem iného aj po prémiovej kvalite. Výstavnú premiéru pravdepodobne absolvuje až na autosalóne v Ženeve, my sme sa však s autom mohli zoznámiť už v predstihu na špeciálnom podujatí automobilky. Na novinke nás najviac prekvapilo množstvo variantov, ktoré sa postupne dostanú na trh.

Fiesta Titanium

Pomyselné štandardné vyhotovenie auta reprezentuje Fiesta s označením Titanium. Ide o najvyššiu výbavu bežného modelu. Okrem neho však bude samozrejme dostupné aj vyhotovenie Trend. Medzigeneračná zmena prináša uhľadenejší dizajn, vyššiu kvalitu spracovania vozidla, ale i nové technológie.

Fiesta Titanium - zástupca štandardného variantu modelu 38 fotografií v galérii Fiesta Titanium - zástupca štandardného variantu modelu Zdroj: Ford

Vzhľad novinky sa dá označiť za hru na istotu. Vo Forde jednoducho nechceli riskovať, že stratia časť klientely kvôli revolučnej zmene dizajnu. Práve preto pretvorili exteriér staršej generácie do novej, modernejšej podoby. Fiesta siedmej generácie vyzerá naživo v porovnaní so športovo rezaným predchodcom o niečo civilnejšie a elegantnejšie.

Novinka je o 71 mm dlhšia a o 12 mm širšia, rázvor sa zväčšil o štyri milimetre. Rozchod predných kolies je väčší o 30 mm, na zadnej náprave táto hodnota narástla o 10 mm. Napriek tomu, že rozmerovo Fiesta narástla, základné tvary auta zostali viac či menej zachované.

Jazdený Ford Fiesta: Tajný tip za 5 000 eur

Fiesta bola vždy spoľahlivá, ľahko ovládateľná a skromná, aktuálna generácia prvýkrát zvolila športovo-módny vzhľad. Šesťročný exemplár možno kúpiť už za polovicu pôvodnej ceny.

Predné svetlomety však teraz už nie sú natoľko natiahnuté a pripomínajú model Focus. Čelná maska si zachováva typický tvar, no kapota či predný nárazník sú odlišné. Ich dizajn pôsobí čistejším dojmom, v porovnaní so šiestou generáciou na nich nájdete podstatne menej hrán.

Podľa profilu stále bez problémov zistíte, že sa pozeráte na Fiestu. Základné línie sa totiž príliš nezmenili. Miernu odlišnosť pri pohľade zboku má na svedomí iné tvarovanie prednej časti či umiestnenie koncových svetiel.

Fiesta Titanium 38 fotografií v galérii Fiesta Titanium Zdroj: Ford

Práve úprava koncových svetiel je snáď najväčším dizajnovým prekvapením. Šiesta generácia disponovala vertikálnymi, no Ford sa teraz rozhodol prejsť na horizontálne. Úplne nové svetlá sú vybavené aj módnymi diódami, ktoré sa starajú o charakteristický svetelný podpis vozidla.

Zatiaľ čo exteriér sa menil len evolučne, v interiéri vás čaká hotová revolúcia. Volant je podstatne modernejší a disponuje viacerými funkciami. Zmenila sa aj prístrojová doska, medzi budíkmi si miesto našiel veľký informačný displej. Najpodstatnejšie zásahy sa však odohrali na centrálnom paneli.

Nový volant i prístrojová doska vylepšujú komfort vodiča 38 fotografií v galérii Nový volant i prístrojová doska vylepšujú komfort vodiča Zdroj: Ford

Fiesta šiestej generácie bola známa tým, že na stredovom paneli sa nachádzalo obrovské množstvo tlačidiel. Tu ich nájdete len zopár, Ford ich počet zredukoval o desiatky percent. Aj vďaka tomu vzniklo miesto pre lepšie umiestnenie výduchov klimatizácie, či modernejšie prevedenie centrálneho displeja.

“Plávajúci displej”, ako sa označuje obrazovka vytŕčajúca z palubnej dosky do priestoru, je prvkom známym napríklad z nemeckých prémiových automobilov. Vyzerá veľmi dobre, základné funkcie infotainmentu či klimatizácie sa stále ovládajú pomocou hardvérových tlačidiel, čo považujeme za pozitívne.

Fiesta sa bude dodávať aj s audiosystémom renomovanej značky Bang&Olufsen 38 fotografií v galérii Fiesta sa bude dodávať aj s audiosystémom renomovanej značky Bang&Olufsen Zdroj: Ford Fiesta, podobne ako väčšia Kuga, prichádza so systémom SYNC 3, ktorý sme už otestovali aj v reálnej premávke. V porovnaní s SUV však malý hatchback prichádza s jednou dôležitou novinkou, a síce audiosystémom od spoločnosti Bang&Olufsen.

Interiér ako celok pôsobí veľmi štýlovo a veríme, že Ford by aj vďaka nemu mohol osloviť monžo ešte viac klientov než doteraz. Kabíne totiž nechýba slušná dávka priestoru, ale ani poriadna porcia štýlu. Naviac, automobilka ponúka možnosti výraznej individualizácie jednotlivých vozidiel.

Sme veľmi zvedaví na fungovanie nových bezpečnostných systémov, s ktorými Fiesta prichádza. Jedným z najzaujímavejších je systém detekcie chodcov, ktorý by mal aj v noci fungovať až na vzdialenosť 130 metrov. V prípade, že by identifikoval prekážku na ceste a vodič by nereagoval, bude asistent schopný auto sám zastaviť.

Systém SYNC 3 sa zobrazuje na centrálnom displeji, ktorý vytŕča do priestoru 38 fotografií v galérii Systém SYNC 3 sa zobrazuje na centrálnom displeji, ktorý vytŕča do priestoru Zdroj: Ford

V mestských podmienkach mnohých určite poteší pokročilý parkovací asistent, ktorý na vás bude dávať pozor aj pri vychádzaní z parkovacieho miesta. Ak by ste náhodou cúvali a nevideli vozidlo prichádzajúce zo strany, systém vás na blížiace sa nebezpečenstvo upozorní, prípadne Fiestu autonómne zabrzdí.

Ku komfortu na palube prispeje napríklad aj automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, či denné svietenie, o ktoré sa starajú integrované LED pásiky. Fiesta však určite nie je len o technológiach a interiéri, ide predovšetkým o vozidlo, ktoré sa vyznačuje nadpriemernými jazdnými vlastnosťami.

Test Škoda Fabia ScoutLine: Len pre oči

Novú verziu českého kombi sme si vyskúšali s overeným štvorvalcom 1.2 TSI. Možno tento model vziať aj mimo spevnených ciest?

Nová generácia bestselleru by mala prísť s väčšou priľnavosťou, kratšou brzdnou dráhou, priamejším riadením či komfortnejším chodom. Vďaka lepším technologickým postupom teda Ford sľubuje, že siedma Fiesta v poradí by mala byť ešte lepším šoférskym vozidlom. Už sa tešíme na prvú jazdu s autom, počas ktorej toto tvrdenie určite preveríme.

Fiesta Titanium 38 fotografií v galérii Fiesta Titanium Zdroj: Ford

Pod kapotu novinky si cestu nájde 1,0-litrový zážihový agregát s označením EcoBoost. Bude naladený na rôzne výkonnostné stupne od 74 kW (100 k), cez 92 kW (125 k) až po 103 kW (140 k). Dostupný bude v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou i samočinnou prevodovkou. Ponuku bude otvárať 1,1-litrová benzínová pohonná jednotka s výkonom 51 kW (70 k) a 63 kW (85 k).

Test MINI Cooper S: Menej obetí

Tretia novodobá generácia MINI sa oproti predchodcom v mnohých ohľadoch zmenila. Zachoval si tento drobec stále svoj charakter?

Okrem toho bude auto môcť poháňať aj 1,5-litrový vznetový TDCi agregát naladený na 63 kW (85 k) a 88 kW (120 k). Pri tomto agregáte zatiaľ Ford hovorí len o novej šesťstupňovej manuálnej prevodovke. O úsporu paliva by sa mal starať režim Eco, ktorý upraví parametre motora a škrtiacej klapky.

Fiesta Vignale

Fiesta Vignale má osloviť klientov, ktorí si cenia luxus 38 fotografií v galérii Fiesta Vignale má osloviť klientov, ktorí si cenia luxus Zdroj: Ford

Ak niekomu náhodou nestačí vybavenie na úrovni Titanium, Ford ponúkne aj verziu Vignale, ktorá by sa úrovňou spracovania či kvalitou materiálov mala priblížiť vozidlám prémiových značiek. Vignale sa bude vyznačovať unikátnymi 18” diskami kolies, odlišnými dizajnovými prvkami i farbami, ale aj koženými sedadlami. Okrem toho by štítok “Vignale” mal byť zárukou extra služieb poskytovaných automobilkou, ku ktorým sa majitelia iných variantov nedostanú.

Fiesta ST Line

ST Line je riešením pre ľudí, ktorí hľadajú športový vzhľad, no nechýba im extra výkon verzie ST 38 fotografií v galérii ST Line je riešením pre ľudí, ktorí hľadajú športový vzhľad, no nechýba im extra výkon verzie ST Zdroj: Ford

Verzia ST Line je určená pre zákazníkov, ktorí ocenia športový vzhľad exteriéru, no nevyužijú výkonnostné parametre ponúkané verziou Fiesta ST. Variant ST Line bude dostupný ako so zážihovými, tak aj so vznetovými agregátmi. Neostalo však len pri úprave dizajnu. Kvôli lepšej stabilite je táto verzia vozidla zmenšená o 10 mm. Zmeny sa dotkli aj interiéru, kde majiteľov čakajú športové sedadlá či skosený volant.

Fiesta Active

Fiesta Active má o niečo väčšiu svetlú výšku, vďaka tomu sa s ňou môžete vybrať aj mimo spevnených ciest 38 fotografií v galérii Fiesta Active má o niečo väčšiu svetlú výšku, vďaka tomu sa s ňou môžete vybrať aj mimo spevnených ciest Zdroj: Ford

To najlepšie na koniec? Na dnešnej módnej vlne terénne pôsobiacich automobilov bude už čoskoro surfovať aj Fiesta Active. Okrem kompletného oplastovania či strešných nosičov sa tento variant v porovnaní s verziou Titanium vyznačuje o 18 mm väčšou svetlou výškou.

Ford Kuga: Komfortný spoločník na cesty

PRVÁ JAZDA O modernizácii modelu Kuga sa hovorilo už dlhší čas. Po prvý krát sme sa s autom stretli na jar tohto roka. Teraz sme ho však poriadne preverili v náročných podmienkach. Ako sa Kuga...

Iné technologické či mechanické charakteristiky by sa, tak ako aj v prípade verzii ST Line a Vignale, mali zhodovať s verziou Titanium. Prvé Fiesty siedmej generácie by sa na trh mohli dostať koncom druhého kvartálu budúceho roka. Ceny zatiaľ samozrejme nie sú známe, no dá sa očakávať, že sa budú pohybovať približne na úrovni súčasného modelu.


Najnovšie články
Veľká zmena u susedov: Konečne riešenie kolón?

Nová štúdia dizajnom vychádza z typu 504, jeho tvary však okorenila modernými prvkami a elektrickým pohonom s výkonom 462 koní.

Peugeot e-Legend: Retro kupé na elektrinu

BMW radu 1 už netrpezlivo čaká na ďalšiu generáciu a čoskoro sa jej aj dočká. Vo vrcholnom vyhotovení M145i sa však už budeme musieť zaobísť bez šesťvalca...

BMW M145i: Vieme, čo má nahradiť šesťvalec

Bratislave sa zrejme už čoskoro minú evidenčné čísla so skratkou BL. Polícia preto spúšťa hlasovanie o novej skratke.

Aj keď biznis VW v Iráne nie je rozsiahly, krok firmy znamená symbolické víťazstvo pre amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Volkswagen sa sťahuje z iránskeho trhu

Kórejskí grafici vytvorili vizualizáciu, ktorej základom sa stala fotografia maskovaného prototypu. Obrázok nie je ďaleko od reálnej verzie.

Ako bude vyzerať Chevrolet Corvette C8?

Hot-hatch disponuje vyladenou verziou štvorvalca, má zvýšenú tuhosť karosérie a prepracovaný podvozok. Stovku zhltne za 4,7 sekundy.

Mercedes-AMG A 35 poháňa 306 žrebcov
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×