Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Renault Talisman kombi: Výkonný benzín

Renault prechádza dizajnovou obrodou. Jedným z plodov tohto obdobia je podarené kombi Talisman Grandtour. My sme ho testovali v najvyššej výbave s výkonným benzínovým srdcom.
44 14 príspevkov 10.11.2016 / Filip Kadlečík

Renault Talisman už v našej redakčnej garáži nie je nijakým nováčikom. Počas tohto roka sa nám podarilo v teste preveriť verziu sedan so zážihovým agregátom TCe 150, ktorý dosahuje maximálny výkon na úrovni 110 kW (150 k). Neskôr ku nám zavítala aj verzia Grandtour, ktorú poháňala motorizácia dCi 160. Tá automobilu dodáva výkon 118 kW (160 k). Obidve pohonné jednotky boli spriahnuté s dvojspojkovou samočinnou prevodovkou EDC.

Výrazné LED-pásiky odlišujú Talisman od iných automobilov 44 fotografií v galérii Výrazné LED-pásiky odlišujú Talisman od iných automobilov Zdroj: Filip Kadlečík

Tentokrát nám v redakčnej garáži zaparkoval Renault Talisman Grandtour TCe 200 Energy EDC vo vyhotovení Initiale Paris. Najlepšie vybavený Talisman v ponuke sme preverili v mestskej premávke, na okresných cestách, ale aj na diaľniciach, ktoré by mali byť jeho rajónom. Nech už sme sa s automobilom pohli kdekoľvek, francúzske kombi neustále pútalo pozornosť.

Všetky oči na ňom

Treba povedať, že Francúz vyzerá atraktívne aj vo verzii kombi. Dizajnérom sa podľa nášho názoru podarilo automobilu vštiepiť štyri základné vlastnosti. Dizajn je moderný, dynamický, reprezentatívny a vyvoláva dojem priestrannosti. Pri pohľade spredu vozidlo pôsobí veľmi moderným dojmom a to najmä vďaka originálnym čelným svetlometom.

Prednej časti dominuje veľký znak automobilky 44 fotografií v galérii Prednej časti dominuje veľký znak automobilky Zdroj: Filip Kadlečík

V minulosti sa hovorilo “Čím viac pásikov, tým viac Adidas”, dnes by sme známu vetu mohli modifikovať na “Čím viac LED pásikov, tým lepšie”. Talisman stavil na expresívny výraz, LED svetlá zasahujúce hlboko do predného nárazníka o automobile už na prvý pohľad prezrádzajú, že ide o čerstvú novinku a neustále priťahujú pohľady okoloidúcich.

Pri pohľade z profilu zasa karosárska verzia Grandtour vyzerá až prekvapivo dynamicky. Môže za to predovšetkým opticky mierne klesajúca strecha, ale aj stúpajúca línia dverí. Za zmienku stoja aj efektné disky kolies, ktoré sú dostupné len pre vyhotovenie Initiale Paris. Ich dizajn má odkazovať na známu Eiffelovu vežu.

Talisman Grandtour pôsobí pomerne dynamicky, môže za to stúpajúca línia dverí a naoko klesajúca strecha 44 fotografií v galérii Talisman Grandtour pôsobí pomerne dynamicky, môže za to stúpajúca línia dverí a naoko klesajúca strecha Zdroj: Filip Kadlečík

Zadná časť automobilu zasa aj vďaka širokým LED koncovým svetlám pôsobí robustne a naznačuje, že automobil ponúka dostatok vnútorného priestoru. O poznanie menej spokojní sme s falošnými koncovkami výfukov zabudovanými v zadnom nárazníku. Tento prvok sa však čoraz častejšie objavuje naprieč celým automobilovým svetom, Renaultu teda jeho použitie nemožno vyčítať.

Celkovo pôsobí Talisman reprezentatívne. Dobrý dojem z automobilu umocňuje vyvážený pomer šírky a výšky, originálny LED-podpis, množstvo chrómových prvkov či exkluzívne disky kolies. Stalo sa nám, že pri pomalej jazde okolo hlúčiku ľudí sa za nami otočilo až prekvapivé množstvo hláv. To sa niekedy nedeje ani v prípade podstatne drahších automobilov. Talisman je jednoducho dizajnovo iný a Renault v jeho prípade vykročil správnym smerom.

Komfort a luxus

V interiéri je už kombi o poznanie konzervatívnejšie a viac či menej sa drží zaužívaných štandardov. Vyhotovenie Initiale Paris ponúka sedačky zahalené v koži, vodič si podľa vôle môže spustiť ich vyhrievanie, odvetrávanie, alebo niekoľko druhov masáží s rôznou intenzitou.

Interiér vyzerá na pohľad pekne, je podstatne konzervatívnejší než by sa podľa exteriéru mohlo zdať 44 fotografií v galérii Interiér vyzerá na pohľad pekne, je podstatne konzervatívnejší než by sa podľa exteriéru mohlo zdať Zdroj: Filip Kadlečík

Ku komfortu pri riadení prispieva aj pohodlný volant, prehľadná digitálna prístrojová doska a head-up displej s vysokým rozlíšením. Pracovisko šoféra ako celok pôsobí naozaj luxusne. Je trochu škoda, že na mieste, kde si po aktivovaní tempomatu vodič opiera pravé koleno, si uplatnenie našiel pomerne tvrdý plast.

Centrálny panel prichádza vo výbave Intiale Paris s veľkým tabletoidným displejom. Oceňujeme, že sa dá rozdeliť na dve polovice. Naraz teda môžete sledovať mapu, ale aj ovládať multimédiá. Radi by sme vyzdvihli fakt, že napriek modernému a dobre fungujúcemu infotainmentu sa navigácia nastavuje hardvérovými tlačidlami. Ovládať tak môžete aj spomínaný systém, a síce vďaka konzole umiestnenej na stredovom tuneli. Toto riešenie musíme taktiež pochváliť.

Rôzne farby a štýly...  Možností nastavenia palubnej dosky je ešte viac, než vidíte na obrázku 44 fotografií v galérii Rôzne farby a štýly... Možností nastavenia palubnej dosky je ešte viac, než vidíte na obrázku Zdroj: Filip Kadlečík

Voči priestoru pre spolujazdca nemáme žiadne výhrady. Ten má totiž v nami testovanej výbave rovnako funkčné kreslo ako vodič, čo nie je pravidlom. Naozaj komfortne sa odvezú aj dvaja cestujúci na zadných sedadlách, traja dospelí by si už navzájom mohli zavadzať, nejde však o žiadne veľké utrpenie. V porovnaní so sedanom sa nám páči nárast priestoru nad hlavou pasažierov.

Batožinový priestor je síce menší než v prípade sedanu, zato je však lepšie využiteľný 44 fotografií v galérii Batožinový priestor je síce menší než v prípade sedanu, zato je však lepšie využiteľný Zdroj: Filip Kadlečík

Pri porovnávaní so sedanom ešte ostaneme. Je totiž prekvapivé, že batožinový priestor verzie kombi má o niečo menší objem. Jedným dychom však treba dodať, že 572 litrov modelu Grandtour je, najmä vďaka nízkej nakladacej hrane, lepšie využiteľných. Ak potrebujete prevážať naozaj veľký náklad, vhod vám padne sklápanie sedadiel priamo z batožinového priestoru. Po tomto jednoduchom úkone totiž prepravná kapacita narastie na hodnotu 1 681 litrov.

Výborná manévrovateľnosť

Priestranné kombi segmentu D poteší vzhľadom, komfortom, ale aj priestorom. Ako však jazdí? Je pozitívne, že napriek väčším rozmerom sa s vozidlom nestratíte ani v meste. Verzia Initiale Paris totiž disponuje špeciálnym podvozkom 4Control, ktorý vo veľkej miere uľahčuje parkovanie a zlepšuje manévrovateľnosť vozidla.

Systém 4Control pomáha za každých okolností 44 fotografií v galérii Systém 4Control pomáha za každých okolností Zdroj: Filip Kadlečík

Pozitívny vplyv systému sa ukáže aj na okresných cestách. Automobil sa do zákrut napriek hmotnosti vrhá agilne a aj vo vysokom tempe pri režime Sport ich hltá jednu za druhou. Pre účely pokojnej jazdy zasa odporúčame na voliči jazdných režimov zvoliť “Comfort”. Podvozok a volant citeľne zmäknú, zjemní sa aj odozva na plyn.

Na diaľnici zasa systém 4Control zjednodušuje manévre. Hlavnou výhodou jeho použitia je fakt, že zmena jazdného pruhu je plynulejšia, čo posádka ocení najmä pri niekoľkohodinovom cestovaní. Podvozok ako taký hodnotíme kladne. Je pravda, že kvôli použitiu 19” kolies je automobil citlivý na nerovnosti, pre krásu sa však trpí. Na kvalitnom asfalte je vozidlo suverénne a na ceste drží veľmi dobre.

44 fotografií v galérii "Fejkové" koncovky výfukov sa nám vôbec nepáčia, používajú ich však aj iní výrobcovia Zdroj: Filip Kadlečík

Menej spokojní sme boli s riadením. Zdalo sa nám, že nie je príliš komunikatívne a vodič kvôli nemu nemôže úplne presne odhadnúť či už je auto v hraničnej situácií alebo šoféra ešte “podrží”, resp. odhaliť stav povrchu vozovky. Tento fakt sa môže vypomstiť najmä pri jazde po snehu či poľadovici.

Dynamický, ale aj úsporný

Testované vozidlo malo pod kapotou zážihový benzínový štvorvalec s označením TCe 200 Energy. Agregát dosahuje maximálny výkon na úrovni 147 kW (200 k) a na automobile to je cítiť. Niektorí motoristi možno vlajkovej lodi Renaultu vyčítajú, že pod kapotou nemá objemnejšie motory, tým však krivdia prepĺňanému snaživcovi.

S pohonnou jednotkou sme boli spokojní, ponúka slušnú porciu dynamiky pri rozumnej spotrebe 44 fotografií v galérii S pohonnou jednotkou sme boli spokojní, ponúka slušnú porciu dynamiky pri rozumnej spotrebe Zdroj: Filip Kadlečík

V bežných podmienkach má automobil výkonu viac než dosť. Plynulé predbiehanie iných vozidiel je aj v mimomestských rýchlostiach bezproblémové. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka možno nepatrí k tým najrýchlejším na trhu, stále však reaguje dostatočne promptne. Potešilo nás, že pri štandardnej prevádzke motor takmer nepočuť, vozidlo je veľmi dobre odhlučnené. Nízku hladinu hluku si Talisman zachováva aj pri jazde v diaľničnom tempe.

Pohonnej jednotke však chutia aj vysoké otáčky. Oceňujeme, že prevodovka v športovom režime motor nechala vytočiť až takmer k zóne “červených” otáčok a keď bolo treba, podržala zaradený rýchlostný stupeň aj pri hodnote okolo 5 000 ot./min. Motoru ako takému para jednoznačne nechýba, Talisman dokáže rozhýbať až prekvapivo dynamicky. Vďaka dostatočnému výkonu a podvozku 4Control ani zďaleka nemáte pocit, že by ste sedeli v ťažkopádnej limuzíne.

Agregát bol odhlučnený veľmi dobre 44 fotografií v galérii Agregát bol odhlučnený veľmi dobre Zdroj: Filip Kadlečík

Ak sa s automobilom nepotrebujete blázniť, vedzte, že Talisman Grandtour sa vám odvďačí príjemnou spotrebou. Pri jazde mestskými kolónami a rýchlosťami do 50 km/h sa spotreba pohonnej jednotky ustálila na hodnote 8,3 l/100 km, čo vzhľadom na ponúkaný výkon a rozmery automobilu vôbec nie je zlé.

Pred niekoľkými mesiacmi sme na test mali k dispozícii aj Talisman Grandtour s vrcholnou naftovou motorizáciou. Tá si pri mestskej premávke na 100 kilometrov vypýtala o niečo menej paliva, stačilo jej 6,7 litra.

Test Renault Talisman kombi: Lacnejší víťazí

Vyskúšali sme si rodinne orientovaný model Grandtour s najdrahším motorom a špičkovým vybavením Initiale Paris.

Za hranicami mesta, na okresných cestách, vás francúzska vlajková loď so žážihovým agregátom dokáže povoziť za 6,2 l/100 km. Diesel dokázal benzínový agregát podliezť aj v tomto prostredí. Pri pokojnej jazde potrebovala pohonná jednotka dCi 160 len 4,9 litrov paliva na 100 kilometrov.

Ak si kombi kupujete za účelom dlhých diaľničných ciest, taktiež nebudete ľutovať. So všetkým dostupným komfortom si z nádrže na 100 km vypýta 6,7 l benzínu. Je zaujímavé, že rozdiel v spotrebe medzi zážihovým a vznetovým agregátom sa na diaľnici takmer vymazal. Dieselový Talisman Grandtour dosiahol pri tempe 130 km/h spotrebu 6,3 l/100 km.

Kombi nemusí vyzerať nudne, Talisman Grandtour to potvrdzuje 44 fotografií v galérii Kombi nemusí vyzerať nudne, Talisman Grandtour to potvrdzuje Zdroj: Filip Kadlečík

V kombinovanom cykle počas nášho testu teda benzínový Talisman dosiahol spotrebu 7,1 l/100 km. Naftovému motoru stačí na rovnakú vzdialenosť o liter menej paliva. Modelu mnohí vyčítajú malú nádrž, ponúka totiž objem “len” 51 litrov. Áno, na limuzínu segmentu D ide o podpriemerný údaj, ale dojazd automobilu by pri bežnom jazdení mal presiahnuť 700 kilometrov. Domnievame sa, že táto hodnota nie je až taká tragická.

Priplatiť, alebo nie?

Ceny rozmerného kombi začínajú na hodnote 24 490 eur. V tejto výbave však Francúz stratí časť svojho šarmu a aj pohodlia na palube. Najlacnejší Talisman Grandtour sa dodáva s agregátom dCi 110, ktorý ponúka výkon na úrovni 81 kW (110 k). Naša verzia patrí k vrcholu ponuky.

Full-LED svetlomety svietia výborne, určite sa oplatí mať ich na vozidle 44 fotografií v galérii Full-LED svetlomety svietia výborne, určite sa oplatí mať ich na vozidle Zdroj: Filip Kadlečík

Renault si za testovaný Talisman Grandtour Initiale Paris bez príplatkov vypýta 37 490 eur.  Verzia s dieselovým motorom je ešte o niečo drahšia, výrobca si ju cení na 38 390 eur. S príplatkom za metalízu a pokročilý parkovací asistent sa cena nami testovaného vozidla vyšplhala na 38 640 eur, čo je pomerne odvážna a mnohými kritizovaná čiastka.

Test Renault Talisman: Francúzsky šarm

Nový sedan sme si vyskúšali so slabším benzínovým motorom, dvojspojkovou prevodovkou a vybavením Intens. Zaujal nás najmä komfortom.

Treba si však uvedomiť, že za tú cenu Grandtour v porovnaní s nižšou verziou ponúka nielen extra výbavu, ale hlavne systém 4Control a 200-koňové benzínové srdce. Ak vám však tieto vychytávky a zopár ďalších luxusných prvkov chýbať nebudú, nespravíte zle ani ak siahnete po vyhotovení Intens. Takýto krok vám môže ušetriť poriadný balík a stále dostanete dobre vybavený kus auta.

Ozdoba ciest

Talisman Grandtour vo verzii Initiale Paris je na našich cestách jednoznačne spestrením a kvitujeme, že Renault prišiel s pomerne odvážnym dizajnom. Páči sa nám aj interiér, ktorému by sme vytkli len zopár drobností. Trochu nám prekážali 19” disky kolies, ktoré síce vyzerajú krásne, ale automobilu uberajú časť komfortu. Ak túžite po vychýrenej francúzskej plavnosti, radšej by ste mali siahnuť po menšom rozmere.

Vďaka širokým koncovým LED-svetlám pôsobí kombi priestranne aj pri pohľade zvonku 44 fotografií v galérii Vďaka širokým koncovým LED-svetlám pôsobí kombi priestranne aj pri pohľade zvonku Zdroj: Filip Kadlečík

A či sa automobil v danej verzii oplatí kúpiť? Nám sa elektricky nastaviteľný podvozok, systém 4Control a agregát TCe 200 Energy páčili, ak sa však dokážete zaobísť bez nich, pokojne siahnite po vyhotovení Intens. My sme boli spokojní aj s menej vybaveným automobilom.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 618 cm3
Max. výkon
147 kW/200 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
260 Nm
pri otáčkach
2 500/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 865 mm
Šírka
1 890 mm
Výška
1 465 mm
Rázvor náprav
2 809 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 565 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 640 kg
Užitočná hmotnosť
575 kg
Celková hmotnosť
2 140 kg
Objem batožinového priestoru
572 l/1 681 l
Objem palivovej nádrže
51 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
231 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,9 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
7,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,8 l/100 km
Mesto - počas testu
8,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,2 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
130 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 24 490 €
Základná cena verzie
od 37 490 €
Cena testovaného exemplára
38 640 €
Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×