Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen Atlas: Väčší než Touareg

Nemecká novinka pôsobí zvonku skutočne mohutne. Dojem veľkosti nevytvára len hranatou siluetou, ale aj základnými rozmermi.
11 9 príspevkov 29.10.2016 / Marek Pokrývka

Len pár dní po oficiálnom naznačení svojich tvarov sa svetu predviedlo očakávané sedemmiestne SUV s logom nemeckej značky Volkswagen. Debutovalo pod označením Atlas určeným pre severoamerický trh, čím potvrdilo zákulisné informácie. Napríklad v Číne bude niesť už dávnejšie avizované označenie Teramont. Ako prvé však prídu na rad Spojené štáty, debut vozidla sa odohrá v Los Angeles.

Volkswagen Atlas sa bude vyrábať v Spojených štátoch 11 fotografií v galérii Volkswagen Atlas sa bude vyrábať v Spojených štátoch Zdroj: Volkswagen

Bez ohľadu na meno bolo už vopred jasné, že táto nemecká novinka sa bude štylistikou v značnej miere držať tri roky starého konceptu CrossBlue. Jej základnou charakteristikou sú hrany. Športovo-úžitkové vozidlo má zavalitú siluetu s množstvom ostrých tvarov, z ktorých vystupujú prakticky len mierne zaoblené blatníky. Výrazný je tiež zlom ukončujúci spodnú hranu bočných okien.

Zvonku pôsobí Atlas skutočne mohutne, čo platí najmä o prednej časti. Tú tvorí rozmerná maska chladiča plynulo prechádzajúca do svetlometov s takmer štvorcovým tvarom a diódovou technológiou. Dojem veľkosti nevytvára Atlas len svojim dizajnom, v skutočnosti je vo všetkých základných rozmeroch väčší než Volkswagen Touareg. SUV má pôdorys 5 037 x 1 979 mm a výšku 1 767 milimetrov. Hodnotu rázvoru nepoznáme, no s veľkou pravdepodobnosťou presahuje 2,8 metra.

Sedemmiestne SUV zvnútra trochu pripomína Kodiaq 11 fotografií v galérii Sedemmiestne SUV zvnútra trochu pripomína Kodiaq Zdroj: Volkswagen

Hrany charakterizujúce karosériu sa preniesli aj do sedemmiestneho interiéru vozidla. Vďaka tvarom palubnej dosky tento VW zvnútra pripomína Škodu Kodiaq, k čomu prispieva viacero zdieľaných koncernových dielcov. Nájde sa však aj množstvo rozdielov. Medzi ne patrí multimediálny systém: Atlas má síce po stranách displeja dotykové tlačidlá, no tie dopĺňajú dva mechanické kruhové ovládače. Vybavenie auta má byť pomerne bohaté. Okrem iného má obsahovať adaptívny tempomat, parkovacieho asistenta či zosilňovač a sústavu dvanástich reproduktorov značky Fender.

Pod kapotou novinky sa objavia dva motory. Základom bude prepĺňaný dvojliter dosahujúci maximálny výkon 175 kW (238 k), ktorý bude poháňať výhradne prednú os. Alternatívu k nemu vytvorí atmosférický agregát VR6 so zdvihovým objemom 3,6 litra. Ten ponúkne 206 kW (280 k), ktoré môže na želanie prenášať na všetky kolesá. Pri oboch modeloch je štandardom osemstupňový automat.

Atlas je najväčším vozidlom postaveným na plošine MQB 11 fotografií v galérii Atlas je najväčším vozidlom postaveným na plošine MQB Zdroj: Volkswagen

Nie je žiadnym tajomstvom, že Atlas je postavený na modulárnej architektúre MQB. Ide doposiaľ o najväčšie vozidlo využívajúce túto plošinu. Volkswagen ho plánuje v Spojených štátoch amerických nielen predávať, ale aj vyrábať. Schádzať bude z liniek rozšírenej továrne v Chattanooga.


Video
Najnovšie články
Bude VW v Bratislave vyrábať elektromobil?

Debut formálne dôležitej novinky sa odohrá 23. mája, elektrický hatchback sa predvedie po boku omladenej vlajkovej lode Superb.

Prvý elektromobil Škoda: Premiéra v Bratislave

Nemci zverejnili fotografie maskovaného kompaktu i jeden záber bez kamufláže, ktorý zachytáva špičkovú verziu M135i.

BMW radu 1 sa začína oficiálne odhaľovať

Mitsubishi doprialo svojmu SUV malý facelift, no ten v prípade plug-in hybridu priniesol aj takmer kompletne novú techniku.

Test Outlander PHEV: Vylepšený bestseller

Rodinne orientovaný model by mal disponovať 608-litrovým batožinovým priestorom a ponúkne benzínový alebo naftový motor.

Ford Focus ST: Do ponuky sa vracia kombi

Pod kapotu dvojice Angličanov sa nasťahoval rovnaký motor, aký poháňa aj BMW X2 M35i. Jeho maximálny výkon 306 koní sa nezmenil.

MINI uvádza svoje najsilnejšie modely

Volkswagen sa snaží vylepšiť svoj imidž poškodený emisným škandálom. Jednou z ciest je podpora elektrickej mobility, v rámci ktorej chce investovať do novej...

VW investuje miliardu do nového závodu na batérie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×