Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot 3008: Prerod na SUV sa podaril

VIDEO
PRVÁ JAZDA Kompaktné francúzske SUV do svojej triedy prináša nové technológie, no zároveň aj poriadnu dávku šarmu. Aké sú naše dojmy z auta?
25 17 príspevkov 27.10.2016 / Filip Kadlečík

Porovnaniu s predchádzajúcou verziou sa nevyhne snáď žiadne nové auto. V prípade modelu Peugeot 3008 však takéto úvahy viac-menej nie sú na mieste. Odkaz predchádzajúcej generácie je totiž na ňom nebadateľný. Francúzom sa podaril poriadny skok správnym smerom. Peugeot si dal záležať na tom, aby druhá generácia takto označeného produktu akýchkoľvek pochybností vyzerala ako SUV a nie ako akési MPV so zväčšenou svetlou výškou.

Model 3008 dostal do vienka vyslovene expresívny dizajn 25 fotografií v galérii Model 3008 dostal do vienka vyslovene expresívny dizajn Zdroj: Filip Kadlečík

Svieži dizajn

Snaha dizajnérov je zrejmá už pri prvom pohľade na auto. Predná časť je výrazne skosená, dominujú jej pomerne vysoko umiestnené svetlomety s full-LED technológiou. Zaujímavým prvkom je aj kónicky zahnutá maska chladiča. Hmlové svetlomety sa dostali vyššie než je zvykom. Auto zdobí bohatá nádielka pochrómovaných prvkov, s ktorými sú zladené niektoré plastové doplnky. K najvýraznejším z nich patrí výrazný kryt nárazníka.

Plastová ochrana sa v spodnej časti kľukatí okolo celej karosérie. Neprehliadnuteľná je v okolí bočných dverí, kde vystupuje do priestoru a tým vozidlo chráni pred ťukancami pri parkovaní. Moderným prvkom je decentný prelis karosérie, ktorý začína pred predným kolesom a pozdĺž automobilu pokračuje až k zadnej náprave. Bočná línia modelu 3008 je naživo veľmi atraktívna, napriek pomerne bohatému vnútornému priestoru vďaka nej auto pôsobí kompaktne a dynamicky.

Svetlomety dostali full-LED technológiu 25 fotografií v galérii Svetlomety dostali full-LED technológiu Zdroj: Filip Kadlečík

V duchu dnešných trendov sa dizajnéri realizovali aj na D-stĺpiku. Ten je odetý do lesklého čierneho laku a v kombinácii s kontrastným chrómovým vyústením bočnej línie sa dá označiť za ozdobu automobilu. Do rovnakej farby dizajnéri zahalili aj pás medzi koncovými svetlami, ktoré majú odkazovať na levie pazúry. Vďaka spojeniu týchto detailov je model 3008 subjektívne najkrajší pri pohľade zozadu.

Obrovský skok vpred sa však netýka len základnej koncepcie a dizajnu automobilu. Progresívne zmýšľanie i technický pokrok sa pretavili aj do prekvapivo moderného interiéru. Kvalitné materiály a vypracovanie, zaujímavé dizajnové stvárnenie či moderné technológie sú jeho hlavnými rysmi.

Interiér naživo pôsobí prémiovým dojmom 25 fotografií v galérii Interiér naživo pôsobí prémiovým dojmom Zdroj: Filip Kadlečík

Za korunný šperk kabíny možno označiť systém i-Cockpit. Ponúka množstvo režimov či možností personalizácie, pričom doslova prekvapuje vysokým rozlíšením a excelentne prepracovanou animáciou. Interiér nového modelu 3008 do poslednej skrutky rozoberieme onedlho. Zameriame sa naň v samostatnom materiále a nachystané pre vás máme aj video.

Komfortný, no dostatočne tuhý

Jazdné vlastnosti novinky sme mali možnosť preveriť na kvalitnom asfalte, ale aj rozbitej poľnej ceste. Prekvapilo nás, aké je auto tuhé. Peugeot 3008 sa na bežnej komunikácii správa veľmi sebavedomo, netrpí ani veľkými bočnými náklonmi. Pristihli sme sa, že zo šoférovania francúzskeho SUV sme mali práve vďaka výborne nastavenému podvozku radosť. Aj v úzkych serpentínach sme si s ním vedeli vychutnať pomerne dynamickú jazdu.

Z profilu vyzerá model 3008 naživo veľmi atraktívne 25 fotografií v galérii Z profilu vyzerá model 3008 naživo veľmi atraktívne Zdroj: Filip Kadlečík

O niečo menej nadšení sme boli z odpruženia kolies. Zdá sa, že tlmiče majú menší problém so zvládaním priečnych priehlbín. Dobrým príkladom sú napríklad dilatačné škáry na diaľničných mostoch. Tichým a dobre odhlučneným vozidlom sa pri prejazde nimi šíria nepríjemné rázy. O to zaujímavejší je fakt, že napríklad pri prekonávaní retardérov, prípadne inej prekážky vyčnievajúcej nad vozovku, je auto na oplátku veľmi komfortné a nerovnosť vyžehlí bez zaváhania.

Pruženie sa veľmi dobre správa na nespevnených hrboľatých cestách, kde sa prejavia aj iné danosti modelu. Peugeot sa rozhodol tento automobil nevyrábať s pohonom všetkých štyroch kolies. Toto rozhodnutie sa zakladá najmä na fakte, že najpredávanejšie vozidlá kategórie SUV v našich končinách sú práve prednokolky. V kombinácii so systémom GripControl však tento pohon automobilu bohato stačí.

Disky kolies s rozmerom 19 25 fotografií v galérii Disky kolies s rozmerom 19" dostali netradičné obutie Zdroj: Filip Kadlečík

Schopnosti francúzskej novinky sme skúšali aj v pomerne komplikovaných podmienkach a systém, ktorý kontroluje trakciu jednotlivých kolies, sa osvedčil. Kladne hodnotíme implementáciu asistenta na zjazd z kopca. Vďaka nemu vozidlo dokáže zvieť dole náročným klesaním aj úplný začiatočník.

V súvislosti s podvozkom nám nedá nespomenúť zaujímavé riešenie, ktoré si Peugeot zvolil, čo sa pneumatík týka. Na automobil si podľa želania môžete dať až 19” zliatinové disky kolies, na ktorých budú obuté pneumatiky s rozmerom 205/55 R19. Je netradičné, že behúň na takto veľkých kolesách dosahuje relatívne malú šírku. Francúzi túto voľbu odôvodňujú úsporou paliva. Pneumatiky neobvyklých rozmerov bude vyrábať domáca spoločnosť Michelin.

Prednej časti dominuje veľká maska chladiča a vysoko umiestnené svetlomety 25 fotografií v galérii Prednej časti dominuje veľká maska chladiča a vysoko umiestnené svetlomety Zdroj: Filip Kadlečík

Výkonné agregáty

V ponuke motorizácií nájdete dva benzínové a dva naftové agregáty naladené na rôzne úrovne výkonu. My sme mali možnosť vyskúšať si hneď päť z nich. Prvý nám do rany prišiel agregát 1.6 THP 165 s výkonom 121 kW (165 k). Motor bol spriahnutý so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou. Napriek pomerne veľkej porcii výkonu táto motorizácia dynamikou neohúrila. Niekedy sme mali pocit, že časť koníkov pod kapotou zaspala a na to, aby sme ich zobudili, bolo treba poriadne zošliapnuť plynový pedál.

Prekvapivo sa nám o niečo viac páčil agregát 1.2L PureTech 130, ktorý produkuje maximálny výkon na úrovni 96 kW (130 k). Tomu v testovanom automobile výborne sekundovala šesťstupňová manuálna prevodovka. Trojvalec nás potešil dynamickými parametrami a sympatickým zvukom. Jazda na ňom bola príjemná, vieme si ho predstaviť v úlohe agregátu vhodného do mesta v kombinácii s občasnými výletmi mimo neho.

Oceňujeme, že dvere kompletne prekrývajú bočné prahy - nezašpiníte si nohavice 25 fotografií v galérii Oceňujeme, že dvere kompletne prekrývajú bočné prahy - nezašpiníte si nohavice Zdroj: Filip Kadlečík

Dve benzínové srdcia sme vyvážili dvomi naftovými. Do rúk sa nám dostala verzia s označením 1.6 BlueHDI 120. Výkon dieselového štvorvalca vrcholí na hodnote 88 kW (120 k). Pohonnú jednotku skombinovanú so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou by sme označili za rozumnú voľbu. Na prevádzku si nevypýta príliš veľa paliva, no zároveň poskytuje dostatočnú dynamiku a príjemný komfort.

Štvrtým, a zároveň aj piatym, členom do partie testovaných motorov sa stáva agregát 2.0 BlueHDi. Dostali sme možnosť vyskúšať si ho v oboch dostupných verziách. Slabšia z nich sa môže pochváliť výkonom 110 kW (150 k), výkonnejšia sa pýši až 132 kW (180 k). Z tejto dvojice by sme sa radšej rozhodli pre vrcholný agregát. Poskytuje totiž dostatok výkonu, je spriahnutý so samočinnou šesťstupňovou prevodovkou, no zároveň si na prevádzku v porovnaní so slabším agregátom nevypýta priepastne viac nafty.

Línia strechy ústi do troch trojuholníkov, naživo vyzerá toto riešenie veľmi efektne 25 fotografií v galérii Línia strechy ústi do troch trojuholníkov, naživo vyzerá toto riešenie veľmi efektne Zdroj: Filip Kadlečík

Prvé vozidlá sa na slovenské cesty dostanú už v priebehu najbližších mesiacov. Peugeot prednedávnom zverejnil aj cenník typu 3008. Najlacnejší benzínový model vás vyjde na 19 990 eur, cena naftovej verzie začína na hodnote 21 490 eur. Najlepšie vybavený diesel si automobilka cení na 34 640 eur, cena vrcholného benzínu sa pohybuje na úrovni 27 290 eur. Cenám a výbavám automobilu sa budeme detailnejšie venovať v už avizovanom článku venovanom interiéru vozidla.

Páčil sa nám

Prvé dojmy z automobilu sú viac než pozitívne. Nebyť malého nedostatku podvozku, tak by sme mu po krátkom zoznámení snáď ani nemali čo vytknúť. Prerod z akéhosi MPV na SUV sa podaril. Oceňujeme na ňom tuhosť karosérie, dobre naladený podvozok, komfortný interiér, ale aj dizajn automobilu. Páčili sa nám aj ponúkané motorizácie. Cena modelu sa nám vzhľadom na použité technológie zdá byť nastavená férovo. Finálny rozsudok si však necháme až na redakčný test. 


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×