Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Octavia: Odvážny facelift prekvapuje

VIEME PRVÍ
Škoda urobila odvážny krok. Po dizajnovej stránke výrazne zmenila model Octavia, diskusie určite rozprúdi najmä netradičný tvar jeho svetlometov. Facelift českého bestselleru však okrem nich prináša aj iné novinky.
7 127 príspevkov 27.10.2016 / Filip Kadlečík

Fakt, že Škoda Octavia podstúpila v polovici svojho životného cyklu modernizáciu, neprekvapí snáď nikoho. Prekvapivý je ale rozsah zmien, ktoré sa dotkli dizajnu automobilu. Octavia si dlhodobo, prakticky už od svojho nástupu, neohrozene drží pozíciu bestsellera. Možno aj preto sa časom vyvíjala skôr evolučnými krokmi ako revolučnými skokmi.

Facelift je neprehliadnuteľný najmä na prednej a zadnej časti vozidla 7 fotografií v galérii Facelift je neprehliadnuteľný najmä na prednej a zadnej časti vozidla Zdroj: Škoda

Spomínané pravidlo však od dnešného dňa neplatí. Mladá Boleslav nabrala guráž a ukázala automobil, ktorý sa od staršej verzie poriadne líši. Môžu za to predovšetkým úpravy čelnej časti automobilu. Jednoznačne najvýraznejšou z nich sú delené svetlomety. Dá sa len špekulovať o tom, že model Kodiaq svojim dizajnom pravdepodobne odštartoval novú kapitolu v histórii českej automobilky.

Delené svetlomety úradujú

V prípade novej Octavie sú však na rozdiel od SUV predné svetlá predelené vertikálne, pričom ich vnútorná časť plynulo nadväzuje na modernizovanú masku chladiča. Treba povedať, že dizajn svetlometov sa dá označiť prinajmenšom za kontroverzný. Určite sa nájde mnoho ľudí, ktorí osviežujúci prvok ocenia, prevahu však môže mať tábor odporcov.

Zdá sa, že model Kodiaq otvoril novú éru dizajnu mladoboleslavských automobilov 7 fotografií v galérii Zdá sa, že model Kodiaq otvoril novú éru dizajnu mladoboleslavských automobilov Zdroj: Škoda/AUTO BILD

Oceňujeme však odvahu značky odlíšiť sa od iných automobilov, ktoré v súčasnosti brázdia cesty. Pozitívny je tiež fakt, že omladzujúca kúra sa prejavila aj na použitých technológiach. Octavia si totiž po novom na cestu môže svietiť full-LED svetlometmi. Samozrejme, nepôjde o štandard.

V spojitosti so štyrmi kukadlami nám nedá nespomenúť výrobcu, ktorý si v minulosti dlho zakladal práve na tomto prvku. Mercedes-Benz svetu predstavil prvý model s delenými prednými svetlometmi v roku 1995. Posledným mohykánom značky nesúcim tento prvok bola trieda E s označením W212, ktorá bola predstavená v roku 2009. Omladená verzia sa už s kvartetom svetiel rozlúčila.

Je zaujímavé sledovať, ako sa niektoré zabudnuté prvky vracajú prostredníctvom nových modelov: Mercedes triedy E mal svetlá podobné Octavii v roku 2009 7 fotografií v galérii Je zaujímavé sledovať, ako sa niektoré zabudnuté prvky vracajú prostredníctvom nových modelov: Mercedes triedy E mal svetlá podobné Octavii v roku 2009 Zdroj: Škoda/AUTO BILD

Nikto by vtedy nepovedal, že o sedem rokov neskôr dostane podobný štylistický výstrelok práve konzervatívna Škoda Octavia. Nuž, časy sa menia a česká automobilka sa v prípade tohto bestselleru vydáva pomerne prekvapivou a odvážnou dizajnovou cestou.

Dedičstvo po type Kodiaq

Samozrejme, modernizácia nie je len o zmenách, ktoré sa odohrali na prednej časti. Po dizajnovej stránke sa zmenili aj koncové svetlá. Na tých sa však facelift prejavil podstatne decentnejším spôsobom. Dostali upravenú architektúru a moderný LED pásik. Pri pohľade z profilu by ste novinku od dosluhujúcej generácie rozoznali len ťažko.

Koncovým svetlám osvieženie jednoznačne prospelo, vyzerajú modernejšie a dostali moderný LED-pásik 7 fotografií v galérii Koncovým svetlám osvieženie jednoznačne prospelo, vyzerajú modernejšie a dostali moderný LED-pásik Zdroj: Škoda

Naproti tomu je hneď na prvý pohľad vidieť, že Octavia je akosi viac rozkročená a opticky širšia. Tento dojem pramení z pomerne jednoduchého triku konštruktérov. Zlaté české ručičky použili vymedzovacie podložky a o niekoľko milimetrov rozšírili rozchod kolies. “Simply clever” riešenie by malo prispieť k stabilite automobilu. Isté je to, že mladoboleslavská hviezda vďaka nemu pôsobí sebavedomejšie a dynamickejšie. Dizajnové úpravy sa oboch karosárskych verzií modelu dotkli v rovnakej miere.

Interiér prešiel v porovnaní so zovňajškom podstatne nenápadnejším omladením. Cestu si do neho našli kvalitnejšie materiály, úplnou novinkou je vyhrievaný veniec volantu. Drobné úpravy sa dotkli aj analógových budíkov prístrojovej dosky. Snáď najvýraznejšou zmenou je použitie nového 9,2” kapacitného displeja umiestneného na centrálnom paneli. V novej Octavii už základné funkcie infotainmentu budete ovládať dotykovými tlačidlami. Ide o dedičstvo po type Kodiaq.

Novinky nájdete aj v interiéri, jednou z nich je nový 9,2 7 fotografií v galérii Novinky nájdete aj v interiéri, jednou z nich je nový 9,2" displej umiestnený na centrálnom paneli Zdroj: Škoda

Priaznivcov moderných technológií určite poteší fakt, že automobil je vybavený vysokorýchlostným LTE hotspotom. Aj vďaka tomu sa môžete nechať navigovať prostredníctvom presných Google Maps. K dispozícii sú aj aplikácie Google Earth, či Google StreetView.

V súvislosti s pripojením na internet je samozrejmosťou zobrazovanie informácií o premávke v reálnom čase či pomoc pri hľadaní voľného parkovacieho miesta. Smartfón si s novou Octaviou môžete spárovať cez Apple CarPlay, Android Auto, ale aj systém MirrorLink. Zaujímavým prvkom je špeciálny kľúč, ktorý si pamätá rôznych vodičov a ukladá si nastavenia, ktorými si prispôsobujú automobil.

V prípade praktickejšej verzie sú zmeny totožné s variantom liftback 7 fotografií v galérii V prípade praktickejšej verzie sú zmeny totožné s variantom liftback Zdroj: Škoda

Ceny zatiaľ nie sú známe

Škoda Octavia bude dostupná s piatimi benzínovými a štyrmi naftovými motorizáciami. Najslabšia z nich dosahuje výkon 62 kW (84 k), najvýkonnejší diesel produkuje 135 kW (184 k). Dostupný by mal v kombinácii s naftovým dvojlitrom, resp. 1,8-litrovým benzínovým srdcom, byť aj pohon 4x4.

Je zrejmé, že čoskoro sa dočkáme aj nových modelov s označením RS. Naftový variant by pod kapotou mohol skrývať 140 kW (190 k), benzínový 169 kW (230 k). Už teraz sa šušká o verzii RS Plus. Tá by na cestu podľa našich informácií mohla posielať až 205 kW (280 k). Do Octavie si budú potenciálni majitelia môcť dokúpiť aj adaptívny podvozok DCC. O dostupných prevodovkách sa zatiaľ príliš nehovorí. Očakávať sa však dá šesťstupňový manuál či dvojspojková samočinná prevodovka s označením DSG.

Ceny faceliftovaného modelu zatiaľ nie sú známe. Je však pravdepodobné, že v porovnaní so súčasným modelom budú o pár stovák vyššie. Koniec koncov teda možno predpokladať, že cena za základný model by sa mohla pohybovať približne na úrovni 15 000 eur. Domnievame sa, že automobil by sa do predajní mohol dostať v priebehu prvého kvartálu roka 2017.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×