Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault Scénic: Dvojičky sa poriadne vyfintili

PRVÁ JAZDA Renault produkuje rodinné MPV Scénic už od roku 1996. Po dvoch dekádach prichádza až nečakane atraktívna štvrtá generácia, ktorá prekvapuje 20” diskami kolies v základnej výbave. Aké dojmy v nás zanechala?
28 2 príspevky 12.10.2016 / Filip Kadlečík

Dynastia modelového radu Scénic sa zrodila v roku 1996. Po dvadsiatich rokoch a státisícoch predaných kusov Renault prichádza so štvrtou generáciou populárneho rodinného MPV. Tá predstavuje výrazný dizajnový pokrok. Nás však zaujímalo, čo príbuzné modely Scénic a Grand Scénic skrývajú pod svojou peknou tváričkou. 

Scénic dizajnovo zapadá do súčasného smerovania značky, v porovnaní s modelmi Talisman či Mégane však dostal konzervatívnejšiu prednú časť 28 fotografií v galérii Scénic dizajnovo zapadá do súčasného smerovania značky, v porovnaní s modelmi Talisman či Mégane však dostal konzervatívnejšiu prednú časť Zdroj: Renault

Podvozok veľké kolesá skrotil

Nový Scénic je o 4 cm dlhší a vyšší než predchodca, do šírky narástol o 2 cm. Vďaka čelnému sklu umiestnenému viac vpredu má dynamickejší profil. Hlavným prvkom, ktorý sa pre Scénic dozaista časom stane charakteristický, sú obrovské 20” disky kolies. Ide pritom o základ dodávaný v každej verzii! Ešte predtým, než nad týmto výstrelkom zlomíte palicu vedzte, že pneumatiky obúvané novým Scénicom sú vytvorené špeciálne pre tento automobil.

Cena obutia by sa podľa značky mala pohybovať na úrovni bežných 17” pneumatík a je pravda, že autu dodávajú poriadnu porciu šarmu. Pri rozhovore s riaditeľom vývoja modelového radu Scénic sme zistili, že automobil bol s nadštandardne veľkými kolesami vyvíjaný od úplného začiatku. To znamená, že by mu mali sedieť ako uliate. Je to naozaj tak? 

Nečakaným prvkom výbavy sú 20 28 fotografií v galérii Nečakaným prvkom výbavy sú 20" disky kolies, ktoré však automobilu sedia ako uliate Zdroj: Renault

Po skúsenostiach z prvej jazdy sa dá povedať, že áno. Automobil sme mali možnosť vyskúšať v okolí francúzskeho Bordeaux, kde boli cesty veľmi kvalitné. Zámerne sme sa však podvozku snažili dať zabrať ako to len bolo možné. Napríklad aj na nespevnených cestách či úsekoch s popraskaným asfaltom.

Podvozok nesklamal a jazda bola stále komfortná, do kabíny sa od kolies a pruženia neprenášali žiadne nepríjmne rázy. Dokonca sa nám zdalo, že auto má práve vďaka veľkým kolesám príjemne športový nádych. Napriek výborným dojmom z Francúzska sme stále zvedaví ako sa podvozok v redakčnom teste vyrovná so slovenskými cestami. 

Model Grand Scénic má dlhší rázvor a v kabíne je to cítiť, je o niečo priestrannejšia 28 fotografií v galérii Model Grand Scénic má dlhší rázvor a v kabíne je to cítiť, je o niečo priestrannejšia Zdroj: Renault

Mali sme možnosť vyskúšať si motorizáciu 130 TCe 96 kW (130 k) v štandardnom Scénicu a Energy dCi 160 118 kW (160 k) vo verzii Grand Scénic. Voči žiadnej z nich nemáme negatívne výhrady. Benzínový prepĺňaný štvorvalec 130 TCe spriahnutý s manuálnou prevodovkou si zachováva dostatočnú dynamiku aj pri obiehaní vo vyšších rýchlostiach. Rovnako je na tom výkonnejší naftový štvorvalec dCi 160 kombinovaný s dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou EDC.

Okrem toho sme niekoľko kilometrov absolvovali aj so Scénicom, ktorý mal pod kapotou technickú novinku s označením dCi 110 Hybrid Assist. Jej kľúčovým prvkom je malý elektromotor. Do hnacej sústavy sa zapája hlavne pri rozjazdoch a krátkodobo produkuje výkon na úrovni 10 kW (13,6 k), vďaka čomu by mal znižovať spotrebu spaľovacieho motora približne o 10%. Hybrid bude naprieč portfóliom značky Renault dostupný od konca roka 2016.

Kvalita a priestor v interiéri

Dosť bolo o jazde, presuňme sa do interiéru, ktorý je z hľadiska účelu automobilu nemenej dôležitý. Kokpit vodiča sa nesie v duchu moderného smerovania francúzskej značky. Kvalitne vypracovaný a príjemný volant nájdete aj v iných modeloch, to isté platí pre prístrojovú dosku. Na stredovom paneli sa nachádza veľký “tablet” so systémom R-Link 2, ktorý v súčasnosti patrí medzi to najlepšie na trhu. Škoda len, že na stredovom tuneli neostalo miesto pre hardvérový ovládač známy z modelu Talisman či Espace.

Interiér je na prvý pohľad vypracovaný kvalitne a ponúka kvantum odkladacích priečinkov 28 fotografií v galérii Interiér je na prvý pohľad vypracovaný kvalitne a ponúka kvantum odkladacích priečinkov Zdroj: Renault

Hlavnou témou interiéru modelu Scénic je modularita a priestor. V interiéri sa dá posúvať a prispôsobovať takmer všetko. Najvýraznejším prvkom aj naďalej ostáva posuvná stredová konzola. Pre ilustráciu, nájdete v nej odkladací priestor s objemom 13 litrov. Celkový objem odkladacích priestorov v kabíne sa ustálil na 63-litrovej hodnote.

Pasažieri sa v novom Scénicu nebudú sťažovať na nedostatok priestoru. Na druhý rad sedadiel sa pri miernom diskomforte usadia aj traja muži. Druhý rad je však navrhnutý predovšetkým s ohľadom na deti. Zadná strana predných sedadiel je chránená proti zašpineniu. Disponuje tiež sklápacím stolíkom na ktorý sa dá bez väčších problémov upevniť tablet. Zadným sedadlám v porovnaní s dosluhujúcou generáciou chýba jeden pár úchytov ISOFIX, sú ale lepšie tvarované a pohodlnejšie.

Rodinný charakter modelu Scénic spoznáte najmä vďaka bohatým možnostiam využitia priestoru na zadných sedadlách 28 fotografií v galérii Rodinný charakter modelu Scénic spoznáte najmä vďaka bohatým možnostiam využitia priestoru na zadných sedadlách Zdroj: Renault

Šieste a siedme sedadlo v karosárskej verzii Grand je určené skôr pre deti, resp. tínedžerov. Síce sa sa naň zmestia aj dospelí, pri dlhších trasách by sa však nešťastná dvojka na zadných sedadlách cítila nepohodlne. Ako celok na nás interiér pôsobil kvalitným a príjemným dojmom, určite patrí k silným stránkam modelu.

Menší z dvojičiek má batožinový priestor s objemom 572 l. Táto hodnota ho radí k najlepším v segmente. Verzia Grand Scénic so složenými sedadlami tretieho radu disponuje batožinovým priestorom s objemom 596 l. Ak si ho kúpite bez šiesteho a siedmeho sedadla, môžete sa tešiť na 765 l.

Prvý dojem

Automobil ako celok sa nám veľmi páčil. Potešili nás dobré jazdné vlastnosti, vhodne zvolené motorizácie, kvalitné vypracovanie interiéru či množstvo priestoru v kabíne. Nájdu sa však aj nedostatky. Vadí nám, že vodič a spolujazdec si napriek množstvu odkladacích priestorov v podstate nemajú kam odložiť smartfóny. Ďalej aj to, že Scénic nedostal ovládanie infotainmentu z Talismanu, obmedzené miesto pre chodidlá v druhom rade sedadiel či fakt, že na zadných sedadlách nájdete úchyty ISOFIX len pre dve detské sedačky.

Renault sa pokúsil zvýšiť komfort na zadných sedadlách, tri detské sedačky však do novej generácie nezmestíte 28 fotografií v galérii Renault sa pokúsil zvýšiť komfort na zadných sedadlách, tri detské sedačky však do novej generácie nezmestíte Zdroj: Renault

Celkovo však na nás automobily zanechali veľmi dobrý dojem. Presvedčili jazdnými vlastnosťami, komfortom, výbavou, ale aj priestorom. Treba povedať, že za srdce nás chytil aj dizajn automobilu. Nie je bežné, že rodinné MPV vyzerá takto k svetu. Ak by sme si mali zo šarmantných dvojičiek vybrať len jednu, rozhodli by sme sa pre menší Scénic.


Najnovšie články
Mercedes-AMG: Pribudol základ GT 43

Na parížskom autosalóne pravdepodobne spoznáme štúdiu, ktorá bude evokovať ikonický typ 504. Prinesie retro štýl s modernými prvkami.

Peugeot chystá  reinkarnáciu kupé 504

Tretia generácia terénneho stroja známeho ako KLTV evokuje ikonický Hummer, poháňa ju turbodiesel s výkonom 165 kW (225 k).

Kia vyrába aj off-road, no len pre armádu

Volkswagen chce urýchliť prechod na elektrický pohon. Už o tri roky plánuje spustiť výrobu 27 elektrických modelov a do vývoja investuje desiatky miliárd eur.

VW pripravuje 27 elektrických modelov

Pod kapotu dvojice príbuzných S-Max a Galaxy sa nasťahoval štvorvalec EcoBlue, dostupný je v štyroch verziách. Pribudol aj osemstupňový automat.

Moderný turbodiesel pre veľké MPV Ford

Systém štart-stop mnohí vodiči neznášajú, často síce funguje správne, inokedy však agregát auta vypne v úplne nevhodnej chvíli. Aká je teda pravda o tejto...

Na rovinu o štart-stop systéme: Šetrí palivo?

Vďaka aerodynamike, kvalitnej streche, priestoru a komfortným prvkom je tento kabriolet schopný zastávať rolu auta na každý deň.

Test Mercedes E400 Cabriolet: Len na leto?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×