Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Európsky Ignis je dlhší než originál

Z PARÍŽA
Japonská automobilka odhalila tretiu generáciu malého hatchbacku, ktorý má nadštandardnú svetlú výšku a pohon AllGrip.
17 2 príspevky 05.10.2016 / Marek Pokrývka

Na vlaňajšom ženevskom autosalón predviedlo Suzuki dva koncepty chystaných áut. Z jedného z nich sa vo Frankfurte vykľul hatchback Baleno, pričom krátko na to ho nasledoval typ Ignis. Príchod do našich končín mu však trval takmer rok. Naživo sme sa s ním po prvýkrát mohli zoznámiť až pred pár dňami, automobilka ho odhalila pod svetlami výstaviska v Paríži.

Tretia generácia Suzuki Ignis v európskej verzii 17 fotografií v galérii Tretia generácia Suzuki Ignis v európskej verzii Zdroj: autor

Táto novinka oživuje meno úspešného predchodcu, ktorého kariéra sa skončila pred ôsmimi rokmi. Možno ju teda označiť za tretiu generáciu. Z hľadiska rozmerov sa drobec veľmi neposunul, od verzie predstavenej na domácej pôde sa však líši. Európsky variant je dlhší než originál. Nemusí sa totiž zmestiť do 3,6-metrového maxima daného japonskou legislatívou, čo Suzuki využilo.

Ignis má vo verzii pre starý kontinent pôdorys 3 700 x 1 660 mm, pričom na výšku meria 1 595 milimetrov. Jeho rázvor dosahuje 2 435 mm. Ako sme si všimli, natiahnutie karosérie je evidentné na zadných dverách. Tie majú väčšiu plochu. Inak sa vozidlo prakticky nezmenilo, zachovalo si krátke previsy, hranatú siluetu i nadštandardnú svetlú výšku na úrovni presne 18 centimetrov. Hmotnosť malého automobilu s génmi kategórie SUV má dosahovať približne 900 kilogramov.

Hatchback má krátke previsy a hranatú siluetu 17 fotografií v galérii Hatchback má krátke previsy a hranatú siluetu Zdroj: autor

Dizajnová stránka zostala bez úprav. Japonský hatchback má teda reflektory s diódovou obrubou zakomponované do zaujímavej masky chladiča, tri zárezy na C-stĺpiku i blatníky podčiarknuté výrezmi v bočných častiach. Neunikli nám ani dve kamery za čelným sklom. Tie sú súčasťou bezpečnostného systému, ktorý dokáže pred prekážkou samostatne zabrzdiť.

Na auto tejto kategórie ponúkne Ignis pomerne slušné vybavenie. V jeho interiéri môžeme vidieť dotykový displej multimediálneho systému známeho z typu Vitara, ktorý vie spolupracovať s parkovacou kamerou i navigačným systémom. Nechýba podpora rozhraní Android Auto či Apple CarPlay. Kabínu japonského auta charakterizujú pomerne jednoduché tvary, pričom z hľadiska vnútorného priestoru dokáže pokojne konkurovať aj väčším zástupcom segmentu B.

Kabínu auta charakterizujú jednoduché tvary 17 fotografií v galérii Kabínu auta charakterizujú jednoduché tvary Zdroj: autor

Suzuki zatiaľ uvádza jediný motor. Bude ním 1,2-litrový atmosférický štvorvalec Dualjet s výkonom 66 kW (90 k) a krútiaci momentom 120 Nm, ktorý má štandardne spracúvať päťstupňový manuál. V ponuke však má byť aj robotizovaná prevodovka. Zákazníci dostanú okrem toho možnosť voľby aj pri pohone: popri predných kolesách dostal Ignis aj systém AllGrip. Predaj sa má začať v januári.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×