Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Európsky Ignis je dlhší než originál

Z PARÍŽA
Japonská automobilka odhalila tretiu generáciu malého hatchbacku, ktorý má nadštandardnú svetlú výšku a pohon AllGrip.
17 2 príspevky 05.10.2016 / Marek Pokrývka

Na vlaňajšom ženevskom autosalón predviedlo Suzuki dva koncepty chystaných áut. Z jedného z nich sa vo Frankfurte vykľul hatchback Baleno, pričom krátko na to ho nasledoval typ Ignis. Príchod do našich končín mu však trval takmer rok. Naživo sme sa s ním po prvýkrát mohli zoznámiť až pred pár dňami, automobilka ho odhalila pod svetlami výstaviska v Paríži.

Tretia generácia Suzuki Ignis v európskej verzii 17 fotografií v galérii Tretia generácia Suzuki Ignis v európskej verzii Zdroj: autor

Táto novinka oživuje meno úspešného predchodcu, ktorého kariéra sa skončila pred ôsmimi rokmi. Možno ju teda označiť za tretiu generáciu. Z hľadiska rozmerov sa drobec veľmi neposunul, od verzie predstavenej na domácej pôde sa však líši. Európsky variant je dlhší než originál. Nemusí sa totiž zmestiť do 3,6-metrového maxima daného japonskou legislatívou, čo Suzuki využilo.

Ignis má vo verzii pre starý kontinent pôdorys 3 700 x 1 660 mm, pričom na výšku meria 1 595 milimetrov. Jeho rázvor dosahuje 2 435 mm. Ako sme si všimli, natiahnutie karosérie je evidentné na zadných dverách. Tie majú väčšiu plochu. Inak sa vozidlo prakticky nezmenilo, zachovalo si krátke previsy, hranatú siluetu i nadštandardnú svetlú výšku na úrovni presne 18 centimetrov. Hmotnosť malého automobilu s génmi kategórie SUV má dosahovať približne 900 kilogramov.

Hatchback má krátke previsy a hranatú siluetu 17 fotografií v galérii Hatchback má krátke previsy a hranatú siluetu Zdroj: autor

Dizajnová stránka zostala bez úprav. Japonský hatchback má teda reflektory s diódovou obrubou zakomponované do zaujímavej masky chladiča, tri zárezy na C-stĺpiku i blatníky podčiarknuté výrezmi v bočných častiach. Neunikli nám ani dve kamery za čelným sklom. Tie sú súčasťou bezpečnostného systému, ktorý dokáže pred prekážkou samostatne zabrzdiť.

Na auto tejto kategórie ponúkne Ignis pomerne slušné vybavenie. V jeho interiéri môžeme vidieť dotykový displej multimediálneho systému známeho z typu Vitara, ktorý vie spolupracovať s parkovacou kamerou i navigačným systémom. Nechýba podpora rozhraní Android Auto či Apple CarPlay. Kabínu japonského auta charakterizujú pomerne jednoduché tvary, pričom z hľadiska vnútorného priestoru dokáže pokojne konkurovať aj väčším zástupcom segmentu B.

Kabínu auta charakterizujú jednoduché tvary 17 fotografií v galérii Kabínu auta charakterizujú jednoduché tvary Zdroj: autor

Suzuki zatiaľ uvádza jediný motor. Bude ním 1,2-litrový atmosférický štvorvalec Dualjet s výkonom 66 kW (90 k) a krútiaci momentom 120 Nm, ktorý má štandardne spracúvať päťstupňový manuál. V ponuke však má byť aj robotizovaná prevodovka. Zákazníci dostanú okrem toho možnosť voľby aj pri pohone: popri predných kolesách dostal Ignis aj systém AllGrip. Predaj sa má začať v januári.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Cupra čosi chystá: Je to budúci Leon?

Národná diaľničná spoločnosť a polícia si počas leta posvietia na povinnosť vodičov jazdiť s platnou elektronickou diaľničnou známkou. Kontroly sa sprísnia...

Polícia bude kontrolovať e-známky na hraniciach

Pri kúpe novej pneumatiky sa môže stať, že motorista dostane kusy staršieho dátumu výroby. Vek je veľmi dôležitý z hľadiska vlastností, preto je potrebné dbať...

Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod

Milovníci automobilov značky Volkswagen by si mali nachystať približne 100 eur. Nemecký gigant do ponuky uvádza novinku, ktorá je vystrihnutá zo sveta...

Novinka VW: Nečakaná vychytávka z Bentley

Napriek revolučným zmenám v technológiách existuje staré pravidlo, ktoré stále platí: nové autá sa musia opatrne zajazdiť. Spôsob, akým sa to udeje, nemožno...

Nevedomé chyby: Ako správne zajazdiť auto?

Začiatkom septembra spoznáme nástupcu kontroverzného malého SUV. Ponechá si viaceré charakteristické rysy, no môže vyzerať príťažlivejšie.

Nissan avizuje Juke druhej generácie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×