Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Z PARÍŽA
Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.
33 8 príspevkov 30.09.2016 / Marek Pokrývka

V ostatných rokoch vytvoril Renault viacero dychberúcich konceptov, do pamäti sa zapísal najmä DeZir. Naň teraz automobilka voľne nadviazala. Francúzsky výrobca predstavil vozidlo s úsmevným názvom TreZor, ktoré môžeme smelo zaradiť k hviezdam parížskej výstavy. Jeho vzhľad má naznačiť ďalšie dizajnové smerovanie značky. Bohužiaľ, o nejakej sériovej verzii netreba ani snívať.

K hviezdam parížskej výstavy môžeme zaradiť Renault TreZor 33 fotografií v galérii K hviezdam parížskej výstavy môžeme zaradiť Renault TreZor Zdroj: autor

Renault TreZor je kupé, ktoré by si na prvý pohľad zaslúžilo označenie superšport. V skutočnosti však ide o čistokrvný elektromobil. Vozidlo má poriadne dlhú, nízku a širokú karosériu vyrobenú z uhlíkových vlákien. Tie umožnili hmotnosť udržať na úrovni 1 600 kilogramov.

Veľká časť povrchových panelov auta má šesťuholníkovú štruktúru, ktorá je na kapote čiastočne otvárateľná a vie vytvoriť nasávacie otvory. Okrem toho sú línie vozidla pomerne jednoduché. Z jednoliatych plôch vystupujú úzke diódové svetlomety s charakteristickým tvarom písmena C, ktorým vzadu sekundujú LED pásiky koncových svetiel. Dôležitou súčasťou dizajnu sú výrazné blatníky vyplnené obrovskými kolesami. Výsledkom je atraktívny vzhľad, ktorý na výstav vzbudzoval úžas.

Francúzsky elektromobil má dlhú, nízku a širokú karosériu 33 fotografií v galérii Francúzsky elektromobil má dlhú, nízku a širokú karosériu Zdroj: Renault

Komické označenie evokujúce v slovenčine bezpečnostnú schránku v tomto prípade nie je celkom mimo. Bežnými spôsobmi sa totiž dovnútra konceptu nedostanete, TreZor nemá žiadne dvere. Jeho karoséria je takmer jednoliata. Keď ho Renault v Paríži po prvýkrát otvoril, publikum zostalo prekvapené. Nahor totiž šla strecha, kompletné presklenie kabíny i predná kapota s blatníkmi.

Kokpit francúzskeho elektromobilu je výrazne rozdelený na časť pre vodiča a spolujazdca, pričom sedadlá sú integrované do čalúnenia vnútorných priestorov. Výnimkou sú len opierky hlavy nesené samostatnou konštrukciou. Interiér je takmer kompletne potiahnutý červenou kožou a textilom, výnimkou je čierny volant a zhluk displejov posadených do rovnako sfarbených konzol.

Interiér je výrazne rozdelený na časť pre vodiča a spolujazdca 33 fotografií v galérii Interiér je výrazne rozdelený na časť pre vodiča a spolujazdca Zdroj: Renault

Pohon konceptu zabezpečuje elektrina, čo chcela automobilka vyjadriť písmenom Z odkazujúcim na nulové lokálne emisie. Podľa jej vyjadrenia vychádza z techniky z monopostov Formula E. TreZor ženie vpred elektrický systém s výkonom 257 kW (350 k) a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý ho mal rozbehnúť na stovku za menej než štyri sekundy. O dojazde Renault nehovorí.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Slováci mu dajú zabrať: Smetiarske auto zblízka

Narodeninová verzia cé-trojky nezaujme len špecifickými farbami, ale aj slušným vybavením za dobrú cenu. Nevýhodou je nemožnosť voľby prepĺňaného benzínu...

Test Citroën C3 Origins: Oslava jubilea

Výber mýta rastie a do štátneho rozpočtu plynú desiatky miliónov eur. Najväčší podiel majú aj naďalej vodiči nákladných vozidiel zo zahraničia.

Kamionisti zaplatili na mýte vyše 100 miliónov eur

Mladé oddelenie španielskej automobilky zverejnilo spot, ktorý pravdepodobne zachytáva štúdiu nového hot-hatchu.

Cupra čosi chystá: Je to budúci Leon?

Národná diaľničná spoločnosť a polícia si počas leta posvietia na povinnosť vodičov jazdiť s platnou elektronickou diaľničnou známkou. Kontroly sa sprísnia...

Polícia bude kontrolovať e-známky na hraniciach

Pri kúpe novej pneumatiky sa môže stať, že motorista dostane kusy staršieho dátumu výroby. Vek je veľmi dôležitý z hľadiska vlastností, preto je potrebné dbať...

Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×