Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q5: Druhá generácia poriadne schudla

Z PARÍŽA
Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie prichádza druhá. Je väčšia, ľahšia a lepšie vybavená. Ako však pôsobí naživo?
18 11 príspevkov 30.09.2016 / Filip Kadlečík

Audi Berie segment SUV vážne. Len prednedávnom obohatil Ingolstadt svoju produktovú líniu o kompaktný model Q2, na ktorom sme už jazdili. Teraz kvé-dvojka dostala väčšiu sestru. Model Audi Q5, na ktorý značka upozorňovala v predstihu, bol oficiálne predstavený na autosalóne v Paríži.

 

Po ôsmich rokoch od uvedenia prvej generácie úspešné SUV dostáva omladeného nástupcu. Druhá generácia sa za svoj pôvod rozhodne nehanbí a dizajnovo sa hlási k väčšiemu modelu Q7. Na ten sa ponáša predovšetký pri pohľade spredu. Jednoznačným spoločným prvkom je veľká maska chladiča, ale aj podobne štylizované predné svetlomety.

Audi Q5 je v porovnani s dosluhujúcou generáciou podstatne hranatejšie 18 fotografií v galérii Audi Q5 je v porovnani s dosluhujúcou generáciou podstatne hranatejšie Zdroj: Filip Kadlečík

Z profilu je však Q5 mierne odlišné a má až prekvapivo klesajúcu líniu strechy. Zadná partia automobilu sa drží odkazu prvej generácie. Tvar svetiel zostal rovnaký, zmenila sa predovšetkým grafika a technológia. Od staršej verzie sa nová po dizajnovej stránke líši najmä ostrými hranami. V porovnani s prvou generáciou pôsobí ako po poriadnej diéte, takmer všetky oblé línie sa totiž vytratili.

Zadná časť sa sa drží odkazu, ktorý zanechala prvá generácia 18 fotografií v galérii Zadná časť sa sa drží odkazu, ktorý zanechala prvá generácia Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér je dobre vypracovaný a pôsobí hodnotným dojmom. Volant padne do ruky výborne, má hrubý veniec a dobré tvarovanie. Samozrejmosťou je použitie zobrazovacej techológie Audi Virtual Cockpit, ktorá nahrádza analógové budíky prístrojovej dosky. Charakteristickým prvkom Audi je taktiež displej umiestnený na stredovom paneli, ktorý výrazne vytŕča do priestoru. Ovláda sa, tak ako je u ingolstadtskej značky zvykom, pomocou touchpadu a troch multifunknčných tlačidiel.

Nielen dizajnom, ale aj vypracovaním interiéru sa model Q5 drží svojej väčšej sestry. Svedčia o tom tlačidlá na volante, panel klimatizácie či ovládače umiestnené na stredovom tuneli. Tento fakt však vôbec nie je negatívny, z interiéru druhej generácie SUV Q5 má totiž človek naozaj prémiový dojem.

Interiér je typický pre Audi, pôsobí prémiovým dojmom 18 fotografií v galérii Interiér je typický pre Audi, pôsobí prémiovým dojmom Zdroj: Filip Kadlečík

Toto tvrdenie platí aj pre druhú radu sedadiel. Cestu na nich vám na želanie môže spríjemňovať dvojica moderných a výkonných tabletov určená predovšetkým na prehrávanie multimédii. Miesta na zadných sedadlách je dostatok. Batožinový priestor taktiež ponúka priehrštie miesta. Jeho objem sa v závislosti od verzie pohonu pohybuje od 550 po 610 litrov, čo je v porovnaní s prvou generáciou priemerne o 10 litrov viac. Po sklopení druhej rady sedadiel ponúkne až 1 550 litrov priestoru. Pod skladacím dnom sa skrýva dojazdová rezerva i subwoofer.

Deti na zadných sedadlách zabaví veľký a kvalitný tablet 18 fotografií v galérii Deti na zadných sedadlách zabaví veľký a kvalitný tablet Zdroj: Filip Kadlečík

Vďaka modernejšej konštrukcii Q5 oproti prvej generácii zhodilo až 90 kilogramov. To je zaujímavé najmä s ohľadom na fakt, že celkovo sa automobil zväčšil a pribudli aj viaceré technologické či bezpečnostné prvky. Na dĺžku teraz meria 4 660 mm, dosahuje šírku 1 890 mm a výšku 1 660 mm. dobrý vnútorný priestor pramení najmä z rázvoru na úrovni 2 820 mm.

Batožinový priestor dosahuje objem 550 až 610 litrov v závislosti od verzie 18 fotografií v galérii Batožinový priestor dosahuje objem 550 až 610 litrov v závislosti od verzie Zdroj: Filip Kadlečík

Dynamiku budú automobilu dodávať viaceré agregáty naladené na rôzne výkonové stupne. Zatiaľ je známe to, že z benzínových motor bude dostupný 2.0 TFSI s maximálnym výkonom 185 kW (252 k). Do úvahy však teoreticky prichádza aj 1.4 TFSI pre základnú verziu, toto však automobilka nepotvrdila.

Z naftových agregátov bude dostupný napríklad 2.0 TDI naladený na 110 kW (150 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k). Mnohých určite poteší, že Audi plánuje do Q5 montovať aj trojliter 3.0 TDI s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 620 Nm.

Motor 2.0 TFSI je pre Audi Q5 oficiálne potvrdený 18 fotografií v galérii Motor 2.0 TFSI je pre Audi Q5 oficiálne potvrdený Zdroj: Filip Kadlečík

V závislosti od verzie budú motory spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou, prípadne sedemstupňovou S tronic dvojspojkovou prevodovkou. Najvýkonnejšiemu variantu sa ujde dvojspojka S tronic s ôsmimi prevodovými stupňami. Pohon Quattro bude štandardom pre všetky verzie okrem motorizácie 2.0 TDI s výkonom 110 kW. Vzduchové pruženie známe napríklad z modelu Q7 bude dostupné aj v menšej Q5.

Celá výroba druhej generácie modelu Q5 prebieha v Mexiku. Automobil by sa mal začať predávať začiatkom roka 2017. Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, avšak v Nemecku bude cena SUV začínať na čiastke 45 100 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ako vymeniť defekt? Jednoduchý návod

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?

Švédske Volvo zápasí s dôsledkami obchodnej vojny medzi USA a Čínou a vysokými nákladmi. Napriek snahe o úspory prišlo v druhom štvrťroku o viac než tretinu...

Volvo má za sebou veľmi ťažký kvartál

Novým šéfom BMW sa stane Oliver Zipse, ktorý vo funkcii nahradí Haralda Krüger. Ten ohlásil odchod pre nespokojnosť akcionárov s výsledkami koncernu.

Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×