Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Naftové Bentley: Stovka za 4,8 sekundy

Bentayga dostala rovnaký motor 4.0 TDI ako model Audi SQ7. V kolónke zrýchlenia má rovnaké číslo, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h.
8 10 príspevkov 21.09.2016 / Marek Pokrývka

Od oficiálnej premiéry Bentley Bentayga ubehol pred niekoľkými dňami rok. Prvé kusy luxusného SUV sa medzičasom dostali k svojim majiteľom, ktorí sa mohli svorne tešiť na silu motora 6.0 W12. Nič iné totiž v ponuke nebolo. Teraz sa objavila alternatíva, ktorou sa stal objemovo menší vznetový agregát. Po takejto pohonnej jednotka siahla britská značka vôbec po prvýkrát.

Bentley Bentayga Diesel má osemvalec ponúkajúci 320 kW kW (435 k) 8 fotografií v galérii Bentley Bentayga Diesel má osemvalec ponúkajúci 320 kW kW (435 k) Zdroj: Bentley

Podľa očakávania dostala Bentayga rovnaký motor ako príbuzný model Audi SQ7. Ide o osemvalec 4.0 TDI využívajúci dve turbodúchadlá i elektrický kompresor. Táto strojovňa ponúka výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm, čo sú identické parametre ako v prípade SUV z Ingolstadtu. Rovnaké číslo má aj v kolónke akcelerácie. Stovka je minulosťou za 4,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h. Audi si musí vystačiť s elektricky limitovanou dvestopäťdesiatkou.

Nie je prekvapením, že naftový osemvalec je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a pohonom všetkých kolies. Tieto prvky prispeli k jeho dynamickým schopnostiam. Napriek uvedeným číslom má byť Bentayga Diesel relatívne úsporným vozidlom, Bentley hovorí o priemernej spotrebe 7,3 l/100 km a emisiách oxidu uhličitého na úrovni 210 g/km.

Charakter motora prezrádzajú špecifické hranaté výfukové koncovky 8 fotografií v galérii Charakter motora prezrádzajú špecifické hranaté výfukové koncovky Zdroj: Bentley

Navonok sa naftová verzia SUV vyznačuje len dvomi detailmi. Charakter motora prezrádza drobný štítok na predných dverách a špecifické hranaté výfukové koncovky. Inak je všetko po starom. To isté platí aj o interiér, ktorý úrovňou luxusu nijako nezaostáva za dvanásťvalcom. Výhodou vznetového modelu bude cena. Predaj novinky sa má na domácom trhu začať do konca roka so základnou sumou 135 800 libier (asi 157 500 eur), čo je o približne 35-tisíc eur menej než pri verzii 6.0 W12.


Video
Najnovšie články
Opel Corsa: Neoficiálny debut generácie F

Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské...

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom

Limitovaná verzia nabrúseného kompaktu dosiahla rovnaký čas ako Bugatti Veyron, konkrétne detaily o nej zatiaľ automobilka neprezradila.

Mégane R.S. má späť žezlo z Nürburgringu

Dovážané európske vozidlá a autodiely sú americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi stále tŕňom v oku a neustále chce zvýšiť clá. Hoci rozhodnutie o ich...

Jednostranné kvóty ani dovozné clá nevyriešia spory

Núdzový brzdový asistent pri jazde vzad môže zabrániť neraz ťažkým kolíziám vozidla s chodcom či cyklistom. Nemecký autoklub ADAC preveril tieto systémy...

Brzdový asistent: Dá sa na neho ozaj spoľahnúť?

Ešte pred príchodom ďalšej generácie sme si vyskúšali terénne kombi, ktoré je na slovenskom trhu najpredávanejším autom japonskej firmy.

Test Subaru Outback: Dovidenia, bestseller

Konzorcium, ktoré stavia obchvat Bratislavy, nesúhlasí s výsledkami nedávneho ekoauditu. Podľa spoločnosti ide o zaujatú správu, ktorá nezodpovedá skutočnosti.

Stavbu D4 a R7 sprevádza množstvo špekulácií
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×