Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Naftové Bentley: Stovka za 4,8 sekundy

Bentayga dostala rovnaký motor 4.0 TDI ako model Audi SQ7. V kolónke zrýchlenia má rovnaké číslo, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h.
8 10 príspevkov 21.09.2016 / Marek Pokrývka

Od oficiálnej premiéry Bentley Bentayga ubehol pred niekoľkými dňami rok. Prvé kusy luxusného SUV sa medzičasom dostali k svojim majiteľom, ktorí sa mohli svorne tešiť na silu motora 6.0 W12. Nič iné totiž v ponuke nebolo. Teraz sa objavila alternatíva, ktorou sa stal objemovo menší vznetový agregát. Po takejto pohonnej jednotka siahla britská značka vôbec po prvýkrát.

Bentley Bentayga Diesel má osemvalec ponúkajúci 320 kW kW (435 k) 8 fotografií v galérii Bentley Bentayga Diesel má osemvalec ponúkajúci 320 kW kW (435 k) Zdroj: Bentley

Podľa očakávania dostala Bentayga rovnaký motor ako príbuzný model Audi SQ7. Ide o osemvalec 4.0 TDI využívajúci dve turbodúchadlá i elektrický kompresor. Táto strojovňa ponúka výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm, čo sú identické parametre ako v prípade SUV z Ingolstadtu. Rovnaké číslo má aj v kolónke akcelerácie. Stovka je minulosťou za 4,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h. Audi si musí vystačiť s elektricky limitovanou dvestopäťdesiatkou.

Nie je prekvapením, že naftový osemvalec je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a pohonom všetkých kolies. Tieto prvky prispeli k jeho dynamickým schopnostiam. Napriek uvedeným číslom má byť Bentayga Diesel relatívne úsporným vozidlom, Bentley hovorí o priemernej spotrebe 7,3 l/100 km a emisiách oxidu uhličitého na úrovni 210 g/km.

Charakter motora prezrádzajú špecifické hranaté výfukové koncovky 8 fotografií v galérii Charakter motora prezrádzajú špecifické hranaté výfukové koncovky Zdroj: Bentley

Navonok sa naftová verzia SUV vyznačuje len dvomi detailmi. Charakter motora prezrádza drobný štítok na predných dverách a špecifické hranaté výfukové koncovky. Inak je všetko po starom. To isté platí aj o interiér, ktorý úrovňou luxusu nijako nezaostáva za dvanásťvalcom. Výhodou vznetového modelu bude cena. Predaj novinky sa má na domácom trhu začať do konca roka so základnou sumou 135 800 libier (asi 157 500 eur), čo je o približne 35-tisíc eur menej než pri verzii 6.0 W12.


Video
Najnovšie články
Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu

Čakanie na kombi verziu BMW radu 3 sa skončilo. Praktický Bavor bude väčší, športovejší a neskôr dokonca ponúkne aj hybridný pohon.

Nové BMW 3 Touring: Rast v každom smere

Je známy fakt, že zákony vždy zaostávajú za technologickým rozvojom. Rovnaké pravidlo platí aj u elektrických kolobežiek, preto novela zákona o premávke túto...

Pozor na pokuty: Už sa týkajú aj kolobežiek

O Škode je známe, že sponzoruje športové podujatia. Cez zimu hrajú prím Majstrovstvá v ľadovom hokeji, cez letné obdobie zasa Tour de France. Teraz sa...

Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×