Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Naftové Bentley: Stovka za 4,8 sekundy

Bentayga dostala rovnaký motor 4.0 TDI ako model Audi SQ7. V kolónke zrýchlenia má rovnaké číslo, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h.
8 10 príspevkov 21.09.2016 / Marek Pokrývka

Od oficiálnej premiéry Bentley Bentayga ubehol pred niekoľkými dňami rok. Prvé kusy luxusného SUV sa medzičasom dostali k svojim majiteľom, ktorí sa mohli svorne tešiť na silu motora 6.0 W12. Nič iné totiž v ponuke nebolo. Teraz sa objavila alternatíva, ktorou sa stal objemovo menší vznetový agregát. Po takejto pohonnej jednotka siahla britská značka vôbec po prvýkrát.

Bentley Bentayga Diesel má osemvalec ponúkajúci 320 kW kW (435 k) 8 fotografií v galérii Bentley Bentayga Diesel má osemvalec ponúkajúci 320 kW kW (435 k) Zdroj: Bentley

Podľa očakávania dostala Bentayga rovnaký motor ako príbuzný model Audi SQ7. Ide o osemvalec 4.0 TDI využívajúci dve turbodúchadlá i elektrický kompresor. Táto strojovňa ponúka výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm, čo sú identické parametre ako v prípade SUV z Ingolstadtu. Rovnaké číslo má aj v kolónke akcelerácie. Stovka je minulosťou za 4,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je však až 270 km/h. Audi si musí vystačiť s elektricky limitovanou dvestopäťdesiatkou.

Nie je prekvapením, že naftový osemvalec je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a pohonom všetkých kolies. Tieto prvky prispeli k jeho dynamickým schopnostiam. Napriek uvedeným číslom má byť Bentayga Diesel relatívne úsporným vozidlom, Bentley hovorí o priemernej spotrebe 7,3 l/100 km a emisiách oxidu uhličitého na úrovni 210 g/km.

Charakter motora prezrádzajú špecifické hranaté výfukové koncovky 8 fotografií v galérii Charakter motora prezrádzajú špecifické hranaté výfukové koncovky Zdroj: Bentley

Navonok sa naftová verzia SUV vyznačuje len dvomi detailmi. Charakter motora prezrádza drobný štítok na predných dverách a špecifické hranaté výfukové koncovky. Inak je všetko po starom. To isté platí aj o interiér, ktorý úrovňou luxusu nijako nezaostáva za dvanásťvalcom. Výhodou vznetového modelu bude cena. Predaj novinky sa má na domácom trhu začať do konca roka so základnou sumou 135 800 libier (asi 157 500 eur), čo je o približne 35-tisíc eur menej než pri verzii 6.0 W12.


Video
Najnovšie články
Renault Arkana: SUV-kupé ide do predaja

S novým japonským SUV vybaveným zmiešaným pohonom je parkovanie hrou, výnimočná je tiež jeho urbanizovaná spotreba. Báť sa nemusí ani terénu. Naftu však celkom...

Test Honda CR-V Hybrid: V meste exceluje

Súdne ťahanice medzi košickým magistrátom a súkromnou firmou, ktorá donedávna prevádzkovala tamojšie parkovacie automaty, pretrvávajú. Mesto nesúhlasí...

Košice sa odvolajú proti rozhodnutiu súdu o parkovaní

Nemecký policajt konfrontoval pri smrteľnej havárii na diaľnici šoférov z Česka a Maďarska, ktorých pokarhal a naparil im pokutu.

Fotenie nehody: Polícia si zgustla na zvedavcoch

Kórejská novinka by mala byť lacnejšia než typ Stonic, po náčrtoch jej karosérie vydala automobilka aj obrázky interiéru.

Kia poodhalila kabínu chystaného SUV

Štúdia vychádzajúca z triedy GLE disponuje extra diódami, exteriérovými displejmi či volantom schopným zasunúť sa do palubnej dosky.

ESF 2019: Mercedes je opäť priekopníkom

Limitovaný model vznikol pri príležitosti 50. výročia filmu On Her Majesty’s Secret Service a vyhotovením evokuje vozidlo použité v ňom.

Aston Martin DBS: Špeciál s logami 007
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×