Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

45 najúspornejších SUV podľa reálnej spotreby

Pri automobiloch SUV zväčša o nízkej spotrebe paliva hovoriť nemožno, napriek tomu však niektoré vystačia s až prekvapivo malým množstvom paliva. Tieto patria, podľa nameranej spotreby, na súčasnom trhu k absolútne najúspornejším.
49 14 príspevkov 19.09.2016 / Redakcia AUTO BILD

Automobily SUV nepatria vo všeobecnosti k najúspornejším. Dôvodov je viacero. Obvykle majú pomerne veľkú čelnú plochu a najmä súčiniteľ odporu vzduchu, čo znamená vysoký aerodynamický odpor. Negatívom býva i relatívne vysoká hmotnosť, v prípade pohonu všetkých kolies majú vyššie pasívne odpory, a keď sú vybavené pneumatikami s výraznejším dezénom, ani ich valivý odpor nebude práve najmenší.

˃˃˃ Najúspornejšie SUV podľa reálnej spotreby nájdete v galérii ˂˂˂

Napriek všetkým priťažujúcim okolnostiam však aj spotreba moderných SUV postupne klesá. V aktuálnych katalógoch už dokonca nie je problém nájsť ani modely z vyššej triedy, ktorým v reálnej premávke stačí menej než 10 litrov na 100 kilometrov.

foto: AUTO BILD 49 fotografií v galérii foto: AUTO BILD Zdroj: AUTO BILD

Dôkazom, že pomerne úsporné SUV nemusia byť fikciou je i zoznam automobilov v galérii na konci tohto článku. Zobrazuje pätnásť najúspornejších modelov v troch rôznych segmentoch, v nižšej strednej, strednej a napokon vyššej, teda luxusnej triede. Porovnávacím údajom je spotreba nameraná v testoch magazínu AUTO BILD.

Asi neprekvapí, že absolútna väčšina uvedených automobilov je poháňaná vznetovým motorom. Výnimkou je pár vozidiel, o ktorých pohon sa stará hybridný agregát, skladajúci sa zo spaľovacieho motora doplneného elektromotorom.

Zvlášť dobre vyznie porovnanie súčasných automobilov s predchodcami spred dekády, či dokonca ešte staršími. Za poklesom spotreby možno samozrejme hľadať najmä modernú techniku, úspornejšie motory, viacstupňové prevodovky, aj lepšiu aerodynamiku. V niektorých prípadoch pomáha absencia pohonu všetkých kolies, pri vozidlách tohto druhu tak, či tak dosť nepotrebného, a vo vyšších kategóriách tiež rozsiahla aplikácia ľahkých materiálov, kompozitov a zliatin ľahkých kovov.

Najúspornejšie SUV za menej než 5 l/100 km

Vozidlá z čela rebríčka v najnižšej nižšej kategórii dokážu prejsť stokilometrovú trasu s priemernou spotrebou len o málo viac než 5 litrov, víťazný Citroen dokonca potrebuje ešte menej. Výrazne mu v tom určite pomáha pohon len jednej nápravy. Viacero konkurentov pritom disponuje aj pohonom všetkých kolies, vo väčšie prípadov však nie je trvalý, čo sa opäť pozitívne prejavuje na nárokoch na palivo.

˃˃˃ Pozrite si SUV, ktoré majú najnižšiu nameranú spotrebu ˂˂˂

Zaujímavé je tiež porovnanie katalógovej a skutočnej spotreby. Ak sa zameriame na percentuálne vyjadrenie, rozdiely budú značné, od 10 do 30 %, samozrejme v neprospech reálnej premávky. S ohľadom na pomerne malé absolútne hodnoty je však aj odchýlka v litroch celkom akceptovateľná.

SUV a terénne automobily nižšej strednej triedy – dĺžka menej než 4,42 metra. Priemerná spotreba v tomto segmente je približne 6,4 l/100 km 49 fotografií v galérii SUV a terénne automobily nižšej strednej triedy – dĺžka menej než 4,42 metra. Priemerná spotreba v tomto segmente je približne 6,4 l/100 km Zdroj: AUTO BILD

V strednej triede už nároky na palivo stúpajú, s ohľadom na veľkosť vozidiel sú ale stále veľmi priaznivé. Veď i Land Rover z konca rebríčka, s pohotovostnou hmotnosťou takmer 2 tony, dokázal v teste jazdiť za menej než 7 litrov nafty na 100 km. Najlepšia Honda CR-V je približne o 400 kg ľahšia a každých 100 km jej z nádrže ubudne ešte o liter menej.

Rozdiel medzi normovanou a skutočnou spotrebou zostáva podobne ako v nižšej strednej triede približne na úrovni 10 až 30 %. Pri vyjadrení v litroch to znamená nesúlad približne na úrovni 1,5 až 2,5 litra, najlepší Jeep Cherokee však v reálnej premávke potrebuje len o 0,7 l/100 km viac než udáva výrobca.

SUV a terénne automobily strednej triedy – dĺžka od 4,42 do 4,78 metra. Priemerná spotreba v tomto segmente je približne 7,3 l/100 km 49 fotografií v galérii SUV a terénne automobily strednej triedy – dĺžka od 4,42 do 4,78 metra. Priemerná spotreba v tomto segmente je približne 7,3 l/100 km Zdroj: AUTO BILD

Celkom potešiteľne vyzerá aj pohľad do najvyššej kategórie. Aj tu majú všetky automobily z prvej pätnástky skutočnú spotrebu výrazne menej než 10 l/100 km. Napríklad aj Range Rover z posledného miesta potrebuje na 100 km menej než 9 l, čo je však na druhej strane takmer o 2 l viac, než udáva výrobca.

˃˃˃ Poradie reálne najúspornejších SUV prinášame v galérii ˂˂˂

Zaujímavé sú výsledky dvojice vozidiel s hybridným pohonom. Normovanú spotrebu pochopiteľne v praxi nedosiahlo ani jedno z nich. V prípade BMW X5 bol rozdiel vyše 4 l/100 km, Audi Q7, ktoré túto kategóriu vedie, v skutočnosti potrebuje takmer o 5 l/100 km viac, než hovoria jeho oficiálne parametre.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×