Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot 5008: Z MPV sa stane poriadne SUV

FOTO
Peugeot si na jeseň prichystal poriadne prekvapenie. Nová generácia modelu 5008 opúšťa vody rodinných MPV, očakávajte príchod veľkého SUV.
8 3 príspevky 07.09.2016 / Filip Kadlečík

Peugeot 5008 je na našich cestách pomerne bežným zjavom. Automobil koncepcie MPV sa predáva v päť- aj sedemmiestnej konfigurácii už od roku 2009. Za dlhé roky sa vyrobilo viac než 200 000 kusov a vozidlo čoskoro zaslúžene dostane novú generáciu.

Tá s pôvodným nositeľom označenia “5008” nebude mať spoločné prakticky nič. Pôjde totiž o sedemmiestne SUV segmentu C. Podobnú zmenu už prekonal model 3008 a ohlasy sú zatiaľ veľmi dobré. Prinášame vám prvé fotografie a informácie o novinke.

Nová generácia modelu 5008 nesie znaky typické pre segment 8 fotografií v galérii Nová generácia modelu 5008 nesie znaky typické pre segment Zdroj: Peugeot

Interiér pôsobí už na prvý pohľad poriadne futuristicky. Prispieva k tomu napríklad aj prístrojová doska, ktorá je v porovnaní s ostatnými automobilmi umiestnená podstatne vyššie. Peugeot charakteristické usporiadanie nazýva i-Cockpit. Systém sa skladá z malého volantu, 8” kapacitnej dotykovej obrazovky a 12,3” digitálneho head-up displeja s vysokým rozlíšením. V praxi tento výpočet znamená asi toľko, že analógové budíky budete v modeli 5008 hľadať márne. Interiér pôsobí veľmi futuristicky a koncepcia kokpitu sa stáva charakteristickou pre Peugeot 8 fotografií v galérii Interiér pôsobí veľmi futuristicky a koncepcia kokpitu sa stáva charakteristickou pre Peugeot Zdroj: Peugeot

Rovnakú situáciu môžete očakávať aj s niektorými ovládačmi funkcii automobilu. S mnohými z nich, vrátane klimatizácie, budete manipulovať prostredníctvom dotykového displeja umiestneného na stredovom paneli. Hardvérové tlačidlá slúžia predovšetkým na základnú navigáciu systémom infotainmentu. Vedľa netradične tvarovanej radiacej páky automatickej prevodovky sa nachádza volič režimov. Výrazné je aj tlačidlo, ktoré aktivuje režim “Sport”.

Sedemmiestne SUV ponúka veľký vnútorný priestor 8 fotografií v galérii Sedemmiestne SUV ponúka veľký vnútorný priestor Zdroj: Peugeot

Vzadu nájdete tri plnohodnotné samostatné sklápacie sedadlá, v treťom rade si miesto našli miesto dve samostatné vyberateľné sklápacie sedačky. Batožinový priestor dosahuje 780 litrov. Za príplatok je k dispozícii sklopné sedadlo spolujazdca. Po jeho zložení do modelu 5008 naložíte predmety s dĺžkou až 3 200 mm. Majiteľov poteší aj bezdotykové ovládanie veka batožinového priestoru.

Okrem dostatočného miesta sa o komfort na palube zaslúžia napríklad aj príplatkové predné sedadlá s masážnou funkciu či prémiový Hi-Fi systém. Technologickú vyspelosť automobilu dokumentujú funkcie Advanced Grip Control, asisten zjazdu z kopca, automatické núdzové brzdenie, varovanie pred priblížením, aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, monitorovanie únavy vodiča, automatické diaľkové svetlá, adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla či 360° pohľad pri parkovaní.

Rázvor nového SUV sa pohybuje na úrovni 2 840 mm. Táto cifra ho radí na vrchol segmentu. Zároveň je rázvor o 166 mm dlhší ako v prípade modelu 3008 a o 110 mm prevyšuje aktuálny Peugeot 5008. Dĺžka 4 840 mm, rázvor a objem batožinového priestoru predurčuje novú generáciu rodinného Peugeotu na zvádzanie súbojov s nedávno predstavenou Škodou Kodiaq.

Do batožinového priestoru sa zmestí aj šikovná elektrická kolobežka 8 fotografií v galérii Do batožinového priestoru sa zmestí aj šikovná elektrická kolobežka Zdroj: Peugeot

Zaujímavou súčasťou výbavy auta je nabíjacia stanica v batožinovom priestore, na ktorej môžete nabíjať príplatkovú elektrickú kolobežku či bicykel. Hierachia výbav je známa už dnes. Bežné verzie Access, Active a Allure sú doplnené o vypracovanie GT Line či GT.

Automobily segmentu SUV majú často mnoho spoločných prvkov a rovnako je na tom aj nová generácia modelu 5008. Nechýba jej dlhá horizontálna kapota, vertikálna maska chladiča, zvýšená línia karosérie a dlhý bočný profil. Automobil dosahuje, rovnako ako aktuálna generácia, výšku 1 640 mm. Zatiaľ nie je známe aké motory sa dostanú pod kapotu nového SUV. Isté je, že v ponuke budú vznetové a zážihové agregáty, pričom všetky spĺňajú normu Euro 6.1.

Extravagantný C-stĺpik sa dnes nosí 8 fotografií v galérii Extravagantný C-stĺpik sa dnes nosí Zdroj: Peugeot Pomocou tohto vozidla chce francúzska automobilka svoje produkty priblížiť o krok bližšie k prémiovej triede. Samozrejmosťou sú veľké očakávania, čo sa týka globálneho podielu na predaji v segmente C-SUV. Automobil schádza z linky vo francúzskom Rennes, po prvý krát sa svetu ukáže o mesiac na autosalóne v Paríži a do showroomov sa dostane počas jari roku 2017.


Video
Najnovšie články
Vietor trápi Slovensko: Ako sa v ňom správať?

Na šanghajskej výstave mal premiéru elektromobil s dvojakou identitou, detailné parametre si výrobca zatiaľ necháva pre seba.

Toyota C-HR: Elektrická verzia odhalená

Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Kamera v čínskom veľkomeste zachytila vznik požiaru, ktorý zničil zaparkovaný elektromobil. Pravdepodobne vznikol spontánne.

Tesla Model S: Prečo sa vznietila v garáži?

Pravidelná sezónna údržba auta obsahuje aj čosi viac ako prezutie pneumatík, výmenu oleja alebo umytie karosérie. Hovoríme o klimatizácii, ktorá je dôležitou...

Plesne a baktérie v aute: Na toto vodiči zabúdajú

Ropné trhy chytili druhý dych a strelka kompasu vytrvalo ukazuje na sever. To síce robí radosť financmajstrom ropných krajín, u motoristov však vyvoláva presne...

Benzín a nafta: Vysoké ceny zatiaľ neustúpia

S vylepšenou druhou generáciou populárneho auta sme sa vydali z brehov Botnického zálivu na najsevernejší cíp kontinentu dostupný po asfalte.

Mazda CX-5: Japonské SUV na vrchole Európy
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×