Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Desať najhorších áut podľa Jeremyho Clarksona

Populárny Brit prednedávnom zverejnil zoznam jeho desiatich najobľúbenejších automobilov súčasnosti. Tentokrát sa venoval najhorším z najhorších.
10 49 príspevkov 26.08.2016 / Filip Kadlečík

Len pred niekoľkými dňami zverejnil uznávaný Brit, Jeremy Clarkson, zoznam desiatich áut, ktoré sa mu počas rokov 2015 a 2016 najviac páčili. Samozrejme, nie všetky autá na ktorých Jeremy jazdil mu boli po chuti. Preto zverejnil aj zoznamom desiatich najhorších, podľa jeho slov doslova otrasných, vozidiel s rodným listom z rokov 2015 a 2016.

Clarkson v stĺpčeku v The Sunday Times vozidlá opäť opísal tak ako to vie len on. Prinášame vám preto voľný preklad jeho komentárov a prajeme príjemnú zábavu pri čítaní. Jeremyho prístup demonštruje fakt, že netreba všetko brať vážne a že autá je možné hodnotiť aj s humorom.

Vauxhall Astra SRi NAV

Vauxhall Astra SRi NAV 10 fotografií v galérii Vauxhall Astra SRi NAV Zdroj: Vauxhall

“S Vauxhall Astra SRi bol problém už na začiatku. Mal som ju cez víkend poriadne prevetrať na vidieku. V piatok ale Richard Hammond povedal, že sa mu nepáči farba Aston Martin Vanquish Volante, ktorý mal cez víkend testovať on a tak radšej išiel domov jeho autom.

Mne sa tá farba páčila a oveľa radšej by som sa vyvážal v Astone bez strechy, bola mi však súdená Astra. Je to síce neprofesionálne, ale je to tak.

Tak či onak, musím dať dokopy zopár myšlienok o Vauxhalle. Bol červený a prepĺňaný, čo by stačilo komukoľvek, komu na prepravu treba len štyri kolesá a miesto na sedenie. Našťastie už viac o tomto aute napísať nestihnem a to je dobre, lebo ani nemám čo.”

Motor

1598 cm3, prepĺňaný benzínový štvorvalec

Výkon

146 kW (200 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

6,6 sekundy

Max. rýchlosť

235 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

Môžete mi prosím vrátiť Aston?

Infiniti Q30 Premium Tech

Infiniti Q30 Premium Tech 10 fotografií v galérii Infiniti Q30 Premium Tech Zdroj: Infiniti

“Značka Infiniti nikdy nebola práve extrémne úspešná. Autá boli vždy nemastné-neslané a kupovali si ich hlavne Američania, ktorí sa až príliš starali o jedlo na to, aby si vôbec všimli, že jazdia na prezlečenom Datsune.

Q30 má 2,2 litrový diesel, ktorý má relatívne nízku spotrebu. Problém však príde, keď naštartujete studený motor. Ten agregát znie ako z nejakého člnu, je extrémne hlučný. Až tak, že by ste ho mohli používať na eliminovanie všetkých ostatných zvukov.

V podstate si myslím, že to je presne to, čo tento motor robí. Mení naftu na poriadny hluk. Určite ju totiž nemení na silu. Vždy, keď som sa snažil obiehať, musel som sa zaradiť späť, pretože to auto jednoducho nemalo potrebný ťah. A to veru nie je dobrá vizitka.”

Motor

2143 cm3, prepĺňaný naftový štvorvalec

Výkon

125 kW (170 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,5 sekundy

Max. rýchlosť

215 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

Otras, ale aspoň vyzerá dobre

Škoda Superb SE L Executive

Škoda Superb SE L Executive 10 fotografií v galérii Škoda Superb SE L Executive Zdroj: Škoda

“Počas dvadsiatich rokov, odkedy píšem pre The Sunday Times, sa mi nikdy nestalo, že by som sa tak dlho díval na netrpezlivo blikajúci kurzor, ktorý len čakal, kedy už niečo napíšem. Pôvodne som mal v pláne vysvetliť, že Škoda Superb je v prvom rade lacnejšou cestou k Volkswagenu Passat. Lebo tým pod karosériou naozaj je. Pravdou však je, že nikoho by nebavilo čítať ani o Passate.

Nedávno som po diaľnici prešiel takmer 400 kilometrov a táto cesta sa dá charakterizovať ako nekonečná procesia áut podobných Superbu. Všetky z nich trpeli jedným a tým istým problémom. Boli úplne priemerné. Táto Škoda má v sebe asi toľko duše, ako mraznička. Je to auto, ktoré si kúpite len tak, lebo potrebujete.

Prídete do obchodu, vypýtate si 5 metrov auta a oni vám ponúknu Superb. Keď sedíte za volantom, nikdy si nepoviete, že to auto je hrozné. To však platí aj naopak. Nikdy si nepomyslíte, uau, toto auto je ohromné. A to je ten problém.”

Motor

1968 cm3, prepĺňaný naftový štvorvalec

Výkon

110 kW (150 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,9 sekundy

Max. rýchlosť

217 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

Dobré pre jazdu, nie pre potešenie

Zenos E10 S

Zenos E10 S 10 fotografií v galérii Zenos E10 S Zdroj: Zenos

“Športové auto musí byť malé a ľahké. Malo by mať malý, vysokootáčkový motor a nie viac ako dve sedadlá. Práve takéto vozidlo nedávno opustilo aj továreň v Norfolku. Volá sa Zenos a je to nekompromisné športové auto. Nemá dvere, okná, rádio, dokonca ani len strechu. No, už som sedel aj v lepšie vybavených žihadlách. Má však neskutočný pomer výkon-váha a to znamená, že je neskonale rýchle. Tento model jednoducho patrí na okruh.

Na cestách, kde som ho šoféroval ja, bol jeho zvuk príjemnou zábavkou asi tak minútu, potom už vôbec. Motor do výfuku strieľa strašné rany, avšak ku vám sa do kokpitu dostáva len podivná zmes zvukov.

Po chvíli vás prestane baviť aj riadenie. Je poriadne tvrdé, Zenos totiž nemá posiľňovač. Najhoršie sú však brzdy. Predné kolesá majú tendenciu zablokovať sa. Vyriešil by to systém ABS, avšak pointou Zenosu je, že vodičovi jednoducho nepomáha. Rozumiem tomu a túto filozofiu uznávam. Ale to len vtedy, keď sedím na gauči a v televízii takéto auto šoféruje niekto iný. Ideálne počas pretekov. Páči sa mi to podstatne menej, keď sa v dyme z pneumatík rútim smerom k najbližšiemu stromu.”

Motor

1999 cm3, prepĺňaný benzínový štvorvalec

Výkon

184 kW (250 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

4,0 sekundy

Max. rýchlosť

233 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

Zastavte ma niekto!

Renault Kadjar dCi 130 Signature Nav

Renault Kadjar dCi 130 Signature Nav 10 fotografií v galérii Renault Kadjar dCi 130 Signature Nav Zdroj: Renault

“Toto auto začalo svoj život ako decentný, no depresívny Nissan Kumquat a neskôr sa, zo zrejmých dôvodov, zmenilo na Renault Kadjar. To je meno, ktoré si agentúra vymyslela keď už všetky ostatné boli obsadené. Nenájde sa snáď nikto, kto by túžobne prahol po tom, aby jedného dňa vlastnil Kadjar.

Nikto nestrávi hodiny pri konfigurátore, len aby zistil ako autu sedí oranžová a ako by vyzeralo s väčšími kolesami. Nikdy sa neobjaví v Rýchlo a zbesilo, nebude dostupné vo Forza Motorsport. Nikdy sa nedostane na stenu detskej izby.

Auto nebude dostupné ako hračka, ani vo verzii R.S., ktorá by jazdila po okruhoch. V podstate nemá nič, čím by vás motivovalo ku kúpe. To by ste sa radšej odviezli v autonómnom autíčku Google. Obidve autá sú totiž bezduché nástroje. Jedno je však podstatne lacnejšie.”

Motor

1598 cm3, prepĺňaný naftový štvorvalec

Výkon

96 kW (130 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

9,9 sekundy

Max. rýchlosť

190 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

Pochmúrny motoristický míľnik na ceste do zabudnutia

BMW X1 xDrive25d

BMW X1 xDrive25d 10 fotografií v galérii BMW X1 xDrive25d Zdroj: BMW

“Z BMW máte pocit, že to je bezvýhradne nemecké auto. Až na otrasnú starú X1. Zdá sa, že inžinieri BMW - a právom - nechceli pracovať na takzvanom crossoveri. Tak sa o jeho výrobu museli postarať továrne v Indii, Číne a Rusku. V tom aute je to cítiť. Máte z neho pocit, že jazdíte na domiešavači. Nanešťastie pre zarytých fanúšikov BMW, X1 sa predávala perfektne a preto prišla novšia verzia.

Moje testovacie vozidlo bolo vybavené pohonom 4x4. Človek by si povedal, že sa dokáže vysporiadať aj s blatom. Blbosť. Na malom kopčeku pokrytom trávou sa auto zvesela šmýkalo kade-tade.

Najvýkonnejší dvojlitrový TwinPower diesel, ktorý som jazdil, nebol na pocit príliš dynamický. V podstate, to auto zrýchľovalo asi tak ochotne ako jeho dizajnér ráno vstával z postele s jedinou otázkou v mysli “Naozaj to musím navrhnúť?”.

Dá sa však povedať, že X1 nie je zlé auto. Je totiž celkom spoľahlivé. Ak by ho vyrobila Kia, alebo niektorá z tých divných čínskych firiem, dalo by sa povedať, že bolo dokonca dosť dobré. Od BMW ale človek čaká viac.”

Motor

1995 cm3, prepĺňaný naftový štvorvalec

Výkon

170 kW (231 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

6,6 sekundy

Max. rýchlosť

235 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

BMW držgrošov

Seat Leon X-Perience SE Technology

Seat Leon X-Perience SE Technology 10 fotografií v galérii Seat Leon X-Perience SE Technology Zdroj: Seat

“Autá testujem už 31 rokov, ale Seat sa mi do rúk dostal až teraz. Firma mi jednoducho nikdy nič neponúkla a ja som od nich nikdy nič nechel.

Seat Leon X-Perience SE Technology ktorý som dostal na test mal fajnové späťáky. Okrem nich však išlo len o absolútne mrhanie kovom, sklom a plastom. A ešte k tomu bol Leon aj hnedý. Seat sa snažil túto farbu zachrániť tým, že povedal, že ide o Adventure Brown. Taká farba však naozaj neexistuje.

Ak budete chcieť na dvojke spraviť nejaký manéver v nízkej rýchlosti, auto vám pravdepodobne zhasne. Ľudia na vás budú ukazovať prstom a vy sa budete cítiť hlúpo.

Ďakujem teda Seatu za to, že mi požičal toto auto. Utvrdilo ma totiž v mojej mienke o autách tejto značky. Sú stratou času.”

Motor

1968 cm3, prepĺňaný naftový štvorvalec

Výkon

110 kW (150 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,7 sekundy

Max. rýchlosť

207 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

Neoplatilo sa mi naň čakať 31 rokov

Nissan GT-R Track Edition

Nissan GT-R Track Edition 10 fotografií v galérii Nissan GT-R Track Edition Zdroj: Nissan

“Na sedadle spolujazdca sedel Jimmy Carr a už po prvom kilometri sa ma opýtal, či navigácia tohto auta bola vyvíjaná na to, aby vás doviedla k najbližšiemu chiropraktikovi.

Vždy si dávam pozor a nehovorím o autách, že sú nebezpečné. Takýto výrok je totiž pochúťkou pre právnikov. Toto auto sa k tomu ale sakramentsky blíži. Dvakrát za hodinu som takmer mal nehodu len kvôli náhlym a neočakávaným zmenám jazdného smeru.

Toto vozidlo nemá čo ponúknuť. Stačí prejsť po menšej nerovnosti a zrazu máte pocit, že viete, aké je to zažiť leteckú nehodu. Je tak tvrdé, že doslova cítite, ako vám chrbtica naráža do lebky.

Je to smutné, ale je to tak. Štandardné GT-R je päťhviezdičkové auto a patrí k najlepším na svete. Napriek tomu táto okruhová verzia nezískala ani jednu hviezdičku. To preto, že je úplne zbytočná.”

Motor

3799 cm3, prepĺňaný benzínový šesťvalec

Výkon

404 kW (550 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

2,7 sekundy

Max. rýchlosť

315 km/h

Clarksonove hodnotenie

Ani jedna hviezdička

Clarksonov verdikt

Z hrdinu niktošom

Volkswagen Scirocco 2.0 TDI

Volkswagen Scirocco 2.0 TDI 10 fotografií v galérii Volkswagen Scirocco 2.0 TDI Zdroj: Volkswagen

“Narodil som sa s láskou k automobilom. Láskou, ktorá bola podnietená Maserati v mojej detskej knihe o autách a posilnená mojim prvým vážnym vzťahom s Fordom Cortina 1600E. Napevno však vo mne zakorenila až kvôli môjmu prvému autu - Volkswagenu Scirocco.

Popravde, Scirocco som nechcel šoférovať. Bál som sa že po toľkých rokoch odľúčenia príde veľké sklamanie. Na toto meno som si chcel zachovať len pozitívne spomienky.

Nový model nevyzerá dobre a pri štartovaní vydáva rôzne zvláštne zvuky. Nedokážem sa preniesť cez fakt, že ešte aj dnes je založené na modeli Golf VI. generácie, nie oveľa lepšej VII. generácie.

Okrem iného toto auto veľmi často zhasína. Nie však kvôli ochrane životného prostredia a ekológii. Tento motor, predtým než vyrazíte, jednoducho potrebuje poriadnu porciu otáčok. Aj ak sa vám podarí vyštartovať, stále máte pocit, že je niečo pokazené, lebo auto akosi nezrýchľuje.

Celý týždeň strávený s týmto Volkswagenom som len myslel na to, ako veľmi túžim po Golfe GTI.

Motor

1968 cm3, prepĺňaný naftový štvorvalec

Výkon

110 kW (150 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

8,6 sekundy

Max. rýchlosť

215 km/h

Clarksonove hodnotenie

★★☆☆☆

Clarksonov verdikt

Z môjho motýľa sa stala mola

Hyundai i800

Hyundai i800 10 fotografií v galérii Hyundai i800 Zdroj: Hyundai

“Hyundai i800 je horší ako skúšanie nových nohavíc v obchode. Je horší ako kliešť, ktorý sa vám zaryje pod kožu. Radšej by som opaľovacím krémom natieral chrbát Jamesovi Mayovi ako znova šoférovať Hyundai i800.

Je to fakt zlé. Hyundai pritom vie, ako spraviť dobré auto. V tomto prípade sa však asi rozhodli, že bude nudné a pomalé a škaredé a hrozné. Do tohto auta si už nikdy nesadnem. Aj keby boli tri hodiny v noci, pršalo by a prišiel by na ňom po mňa taxikár. Nie, ďakujem, radšej budem spať na lavičke a dostanem chrípku.”

Motor

2497 cm3, prepĺňaný naftový štvorvalec

Výkon

100 kW (136 k)

Zrýchlenie 0-100 km/h

17,6 sekundy

Max. rýchlosť

167 km/h

Clarksonove hodnotenie

Ani jedna hviezdička

Clarksonov verdikt

Radšej pôjdem na ťave


Video
Najnovšie články
7 veľkých zmien zákona: Dovoz áut, STK, servisy

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×