Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

AMG R50: Mercedes si trúfa na beštiálne auto

VIDEO
EXKLUZÍVNE
Hovorí sa, že vek je len číslo. Dvojnásobne to platí v prípade nemeckej firmy AMG. Na oslavu svojej päťdesiatky chystá dychberúci hyperšport.
1 11 príspevkov 09.08.2016 / Filip Kadlečík

Mercedes a AMG sú stará známa dvojka. Motoristický svet je vďaka tejto plodnej dvojici bohatší o mnohé športové beštie, ale najnovšie aj o offroadové špeciály. Už o pár mesiacov uplynie 50 rokov od založenia dvornej tuningovej dielne. Zdá sa, že oslavovať sa bude vo veľkom štýle. V polovici roka 2017 totiž svetlo sveta uzrie úplne nový predátor na poli hyperšportových automobilov, AMG R50.

Ten by mal mať dostatočné schopnosti na to, aby na okruhu do tanca vyzval aj zástupcov “svätej trojice”. Ferrari LaFerrari, McLaren P1, ale aj Porsche 918 Spyder dostanú serióznu konkurenciu. AMG sa dokonca netají tým, že auto znesie aj porovnanie s novým Bugatti Chiron.

Hyperšport AMG na to parametre rozhodne bude mať. Pri hmotnosti 1 300 kg by mal kombinovaný výkon pohonných jednotiek vrcholiť na úrovni 956 kW (1 300 k). Taký Chiron síce dosahuje výkon 1103 kW (1 500 k), avšak musí bojovať s hmotnosťou vyššou o 600 kg. O tri stovky koní pod kapotou R50 sa starajú dva elektromotory, ktoré poháňajú prednú nápravu. “Zadok” je dopovaný výrazne väčšou porciou výkonu.

Za kokpitom sa nachádza 2,0 litrový prepĺňaný štvorvalec, ktorý nemeckí experti vyladili na neuveriteľný výkon 735 kW (1000 k). Tomu sa hovorí downsizing. Auto má naviac v záujme úspory kilogramov a tuhosti karosérie karbónový monokok. Vďaka nízkej hmotnosti dokáže R50 na rýchlosť 100 km/h vyšprintovať za menej ako 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť, ani teoretická, v súčasnosti ešte nie je známa.

AMG R50 je ultimátny stroj, ktorý vznikne na počesť okrúhlych narodenín úpravcu

Rýchle prejazdy zákrutami by však nemalo predstavovať žiadny problém. Aktívne prvky aerodynamiky sa postarajú o dostatočný prítlak. Samozrejmosťou bude aktívny, plne prispôsobiteľný, podvozok či natáčanie zadných kolies. Konštruktéri však mysleli aj na bezpečnosť, superšport preto dostane široký balík asistenčných systémov. Schopnosti nového AMG R50 podtrhuje aj agresívny vzhľad, ktorým pripomína formulu, prípadne špeciály zo závodu v Le Mans. Cena vozidla zatiaľ nie je známa, mala by sa však prekročiť čiastku 2 milióny eur. 

 


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×