Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi Q2: Stačí novinke litrový motor?

PRVÁ JAZDA Modelový rad Q sa rozrástol o ďalšieho súrodenca. S modelom Q2 sme absolvovali krátke zoznámenie, pri ktorom nás prekvapili jazdné vlastnosti.
34 48 príspevkov 28.07.2016 / Filip Kadlečík

Módna vlna, na ktorej sa vezú športovo-úžitkové autá, je nezastaviteľná. Ak výrobca v dnešnej dobe predstaví kompaktné SUV, šance na úspech sú veľké. Audi v tomto segmente nenecháva nič na náhodu a svoju ponuku obohacuje o model Q2. Ten sa stáva najmenším členom rodiny SUV ingolstadtskej automobilky, ktorú okrem neho tvoria skratky Q3, Q5 a Q7.

Predná časť sa nesie v tradíciách značky Audi, dominuje jej veľká maska 34 fotografií v galérii Predná časť sa nesie v tradíciách značky Audi, dominuje jej veľká maska Zdroj: Filip Kadlečík

V dave sa kvé-dvojka nestratí

Po dizajnovej stránke má Audi Q2 čo povedať a medzi konkurentmi sa určite nestratí. Predná časť sa nesie v duchu typickom pre Audi. Dominuje jej veľká osemuholníková maska chladiča. Predné svetlomety si taktiež zachovávajú štýl charakteristický pre vozidlá so štyrmi kruhmi. Za vzor si očividne zobrali model Q7, krivky LED pásika sú totiž podobné.

Na pomery Audi sa od modelov Q3, Q5, či dokonca aj Q7 výrazne odlišuje zadná časť. Môžu za to predovšetkým svetlá. Tie na novom modeli nie sú natoľko pretiahnuté smerom k logu značky umiestnenému na veku batožinového priestoru. Naopak, sú kompaktnejšie a umiestnené na rohoch karosérie. Svetelný podpis koncových svetiel ladí s prednými. Typickým prvkom sú odrazové plochy umiestnené na okrajoch zadného nárazníka.

Pri pohľade zozadu prekvapí dizajn svetiel, ktorý sa odlišuje od rodiny modelov Q 34 fotografií v galérii Pri pohľade zozadu prekvapí dizajn svetiel, ktorý sa odlišuje od rodiny modelov Q Zdroj: Filip Kadlečík

Prvky, v ktorých sa nový model odlišuje najviac, odhalíte až pri pohľade z profilu. Športový dojem vyvoláva klesajúca línia strechy. Zaujímavým prvkom je aj masívny C-stĺpik, ktorý sa dá zahaliť do rôznych farieb. Bočná časť automobilu je ozvláštnená netypickým prelisom karosérie, ktorý dobre zvýrazňuje vystúpené blatníky. Zvonku teda kvé-dvojka môže zaujať, no ako je na tom kabína?

Prémiový pre štyroch dospelých

Interiér Q2 sa pokojne dá označiť za prémiový. Prispieva k tomu predovšetkým použitie kvalitných materiálov a aplikovanie moderných technológií. Sedadlo vodiča i volant sú nastaviteľné vo viacerých smeroch. Vhodnú pozíciu nájdete rýchlo a sedenie počas dlhších trás určite nebude utrpením.

Interiér je skvelo vypracovaný, vodič má všetky ovládače poruke 34 fotografií v galérii Interiér je skvelo vypracovaný, vodič má všetky ovládače poruke Zdroj: Filip Kadlečík

Modely, na ktorých sme jazdili, boli vybavené známym systémom Audi virtual cockpit. Ten za príplatok nahrádza štandardné analógové budíky. Dokáže zobraziť nepreberné množstvo informácii o automobile i údaje navigácie. Detailné mapy poskladané zo satelitných snímok s 3D zobrazením okolitého terénu sú presné a efektné. Informácie okrem toho ukazuje aj head-up displej. Ten je výborne čitateľný aj počas slnečného dňa.

Malá výčitka na adresu Q2 sa týka displeja na stredovej konzole. Ten sa, na rozdiel od niektorých iných modelov nemeckej značky, nezasúva a stále vytŕča do priestoru. Vyzerá teda ako pevný tablet. V prípade, že automobil má digitálny prístrojový panel, nie je centrálny displej až taký dôležitý. Na stredovej konzole sa nachádzajú tradičné ovládače väčšina funkcií automobilu a tak isto modul dvojzónovej klimatizácie.

Audi virtual cockpit sa nám páčil predovšetkým pre zobrazenie navigácie 34 fotografií v galérii Audi virtual cockpit sa nám páčil predovšetkým pre zobrazenie navigácie Zdroj: Filip Kadlečík

Model Q2 má jasný cieľ. Chce byť imidžovým autom a robí preto maximum. Dôkazom sú rôzne farebné vyhotovenia interiéru a zaujímavé ambientné podsvietenie dekoratívnych líšt. Vyzerá síce efektne, k životu ho však nepotrebujete. To, čo potrebujete, je priestor. Po presadnutí dozadu nás potešilo, že komfort predných sedadiel sa preniesol aj sem. Kompaktné SUV však nie je autom pre päť dospelých. Na zadných sedadlách by do seba tlačili ramenami.

Štyroch cestujúcich odvezie veľmi komfortne, napriek klesajúcej línii strechy sa na zadné sedadlá zmestia aj ľudia s mierne nadpriemernou výškou. Vodič vysoký 185 centimetrov si sám za seba sadne bez problémov. Q2 ponúka možnosť elektrického otvárania veka kufra. Jeho objem dosahuje v základnom usporiadaní hodnotu 405 litrov, čo je v danej triede dobrý výkon. Po sklopení operadiel zadných sedadiel tento údaj narastie na 1 050 litrov. Veľký vstupný otvor umožní do kufra naložiť aj rozmerné predmety.

Batožinový priestor dosahuje základný objem 405 litrov 34 fotografií v galérii Batožinový priestor dosahuje základný objem 405 litrov Zdroj: Filip Kadlečík

Turbodiesel má výkonu dosť

Počas prvého zoznámenia s Audi Q2 sme mali možnosť vyskúšať si takmer všetky dostupné motorizácie. Paletu prepĺňaných zážihových motorov otvára litrový trojvalec s maximálnym výkonom 85 kW (115 k), ktorý dopĺňa štvorvalcový motor 1.4 TFSI. Jeho vrcholí na úrovni 110 kW (150 k). Benzínovým kráľom je pohonná jednotka 2.0 TFSI, ktorá dosahuje maximálny výkon na úrovni 140 kW(190 k). Naftové motorizácie zastupujú agregáty 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k) a 2.0 TDI. Väčší diesel je naladený na dva výkonové stupne: 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k).

Napriek silnému dažďu kvé-dvojka nestrácala pôdu pod nohami 34 fotografií v galérii Napriek silnému dažďu kvé-dvojka nestrácala pôdu pod nohami Zdroj: Filip Kadlečík

Motory sa dajú kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-tronic. Samozrejme, na želanie je tu dostupný pohon quattro. Za príplatok sú k dispozícii aj adaptívne tlmiče či systém Audi drive select.

Ako prvý sa nám do rúk dostal najsilnejší naftový agregát so zdvihovým objemom 2,0 litra a výkonom 140 kW (190 k). Na relatívne malé SUV ponúka viac než dosť výkonu a jazda na ňom bola bezproblémová. V kombinácii s dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-tronic a systémom 4x4 fungoval turbodiesel výborne. Potešil nás dobre utlmený prejav motora, v kabíne bolo aj pri diaľničnej rýchlosti príjemné ticho. Priestor pre pasažierov je celkovo odhlučnený na výbornú. Dvojspojkový automat reagoval na povely vodiča rýchlo.

Najsilnejší turbodiesel sa kombinuje s prevodovkou S-tronic 34 fotografií v galérii Najsilnejší turbodiesel sa kombinuje s prevodovkou S-tronic Zdroj: Filip Kadlečík

Podobný prejav mal aj dvojliter naladený na nižší výkon. Ten bol takisto spriahnutý s prevodovkou S-tronic a pohonom všetkých štyroch kolies. Apropo, systém quattro sme mimo vozovky nemali priestor vyskúšať, určite to však napravíme v redakčnom teste. Naftový trojlístok uzatvára agregát 1,6 TDI, ktorý by mohol byť obľúbenou voľbou ľudí, ktorým záleží na spotrebe a nepotrebujú prebytok výkonu.

Stačí novinke litrový trojvalec?

Spomedzi benzínových agregátov sme mali možnosť zoznámiť sa s pohonnými jednotkami 1.0 TFSI a 1.4 TFSI. Často zbytočne kritizovaný trojvalec podáva aj v tomto aute presvedčivý výkon. Nebyť charakteristického zvuku, ani by ste nespoznali, že vám jeden valec “chýba”. Túto motorizáciu sme jazdili v kombinácii so šesťstupňovým manuálom. Radí sa s ním pohodlne, kulisa radenia je presná a dráhy nie sú príliš dlhé.

Trojvalec 1.0 TFSI dokázal SUV rozhýbať dostatočne svižne 34 fotografií v galérii Trojvalec 1.0 TFSI dokázal SUV rozhýbať dostatočne svižne Zdroj: Filip Kadlečík

Malý trojvalec by mohol byť ideálnym agregátom pre ľudí, ktorí do práce dochádzajú len niekoľko kilometrov. Stihne sa totiž rýchlo zahriať a ak vašim cieľom nie je dynamická jazda, mal by vám stačiť. Niežeby nedokázal auto poriadne rozhýbať, pod tlakom však zbytočne rastie jeho spotreba. Skutočne univerzálnou voľbou je motor 1.4 TFSI, ktorý sa hodí či už do mesta, na okresky alebo aj diaľnice.

Spolu s podvozkom sme tento agregát poriadne preverili v serpentínach a boli sme milo prekvapení. Motor má naozaj slušný ťah a podvozok Q2, ktorý je počas pokojnej jazdy komfortný, pôsobí sebaisto aj pri rýchlom prejazde zákrut. Auto sa napriek vyššej svetlej výške takmer nenakláňa a v zákrute sa s vervou zahryzne do asfaltu. Počas našej testovacej jazdy boli cesty mokré, napriek tomu však kvé-dvojka nemala problém s priľnavosťou.

Napriek väčšej svetlej výške karoséria v zákrutách netrpí náklonmi 34 fotografií v galérii Napriek väčšej svetlej výške karoséria v zákrutách netrpí náklonmi Zdroj: Filip Kadlečík

Jazdné vlastnosti Q2 sú na prvý dojem výborné. Vodič takmer ani necíti, že šoféruje automobil s vyššou svetlou výškou. Podvozok automobilu je dobrým kompromisom. Hodí sa na dynamickú jazdu, no zároveň počas bežného jazdenia nie je príliš tvrdý. Pri bežných rýchlostiach vládne v kabíne ticho, podarilo sa eliminovať aj aerodynamický hluk či hluk od pneumatík. K dobrému pocitu z jazdy prispieva progresívne riadenie, vďaka ktorému stačí na plné vytočenie kolies len jedno otočenie volantom.

Na ceny si ešte musíme počkať

Prvá jazda na Audi Q2 odhalila, že má výborne nastavený podvozok a vhodne zvolenú kombináciu motorov s prevodovkami. O bezpečnosť sa starajú rôzne systémy vrátane adaptívneho tempomatu. Interiér je pomerne priestranný a štýlový, neurazí ani objem batožinového priestoru. Na ceny si ešte musíme počkať, mali by však začínať tesne pod hranicou 25 000 eur.


Video
Najnovšie články
Dolný Kubín finišuje s opravou dôležitej križovatky

Americký tuner StreetFighter LA transplantoval srdce klasickej 911-tke. Stádo takmer šesťsto koní upraveného Porsche 911 E-RWB poháňa výhradne elektrina.

Porsche 911 E-RWB: Pouličný bitkár v bielom

Po boku hatchbacku novej Mazdy3 sa predstaví aj sedan. Už koncom novembra sa na autosalóne v Los Angeles dozvieme ďalšie detaily.

Mazda3: Nové zábery odhaľujú aj sedan

Volkswagen sa pripravuje na výrobu 50 miliónov elektromobilov a zaobstaranie batérií. Na tento účel vyčlenil niekoľko desiatok miliárd eur.

VW chce vyrobiť 50 miliónov elektromobilov

Európska únia sa zatiaľ vyhla americkým clám na dovoz áut zo zahraničia, to však podľa predsedu Európskej komisie Jeana-Clauda Junckera môže trvať len do konca...

Juncker: Prímerie medzi USA a EÚ ohľadne áut je krehké

Facelift už bol na spadnutie, o nástupcovi Mitsubishi L200 sa šepkalo niekoľko mesiacov. Pick-up nakoniec dostal modernú prednú časť i vylepšenú samočinnú...

Mitsubishi L200: Radikálna zmena imidžu

Americký výrobca elektromobilov Tesla má na burze prvýkrát vyššiu hodnotu než BMW. Už len Daimler, Toyota a VW majú v súčasnosti väčšiu trhovú kapitalizáciu.

Tesla má vyššiu trhovú hodnotu než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×