Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nová Panamera: Najrýchlejší diesel sveta

Druhá generácia päťdverového liftbacku dizajnom nadväzuje na predchodcu, no prichádza s množstvom zmien. Vo všetkých verziách ohuruje dynamikou.
29 17 príspevkov 30.06.2016 / Marek Pokrývka

Opona spadla a netrpezlivo očakávaná novinka z Zuffenhausenu je na svete. V týchto dňoch prišiel oficiálne na svet nástupca Porsche Panamera, ktorého sme koncom minulého týždňa spoznali vďaka uniknutým záberom. Tie boli autentické. Niektoré zverejnené detaily sa však nepotvrdili a reálny debut na berlínskom podujatí vniesol do tejto témy viac svetla.

Porsche Panamera druhej generácie debutovalo v Berlíne 29 fotografií v galérii Porsche Panamera druhej generácie debutovalo v Berlíne Zdroj: Porsche

Evolučný dizajn na platforme MSB

Druhá generácia dizajnom jednoznačne nadväzuje na predchodcu, čo bolo evidentné už dávno pred premiérou. Porsche do známych tvarov primiešalo inšpiráciu konceptom Sport Turismo. Výsledný mix môže na prvý pohľad pôsobiť len ako facelift, okrem dlhého zoznamu detailov má však Panamera aj prepracovanú karosériu. Jej zadná časť pôsobí vďaka tomu o niečo menej ťažkopádne.

Luxusný liftback má štíhlejšie koncové svetlá prepojené diódami 29 fotografií v galérii Luxusný liftback má štíhlejšie koncové svetlá prepojené diódami Zdroj: Porsche

Elegantnejší vzhľad liftbacku sa automobilka snažila dosiahnuť úpravou proporcií. Nešlo však o žiadne radikálne rezy: vozidlo stojí na pôdoryse 5,05 x 1,94 metra, na výšku meria 142 centimetrov a má rázvor 2 950 mm. V porovnaní s originálom má novinka ostrejšie tvarované svetlá, najmä tie koncové viditeľne zmenili svoj tvar. Sú štíhlejšie a prepojené tenkou linkou diód. V prednom nárazníku sa objavili o niečo väčšie otvory, čo platí najmä pre model Turbo. Ten možno rozoznať aj podľa štvorice hranatých koncoviek výfuku. Štandardné varianty ich majú okrúhle, rozdielov je však viac. Špičkový model si okrem toho vzadu ponechal aj charakteristické dvojdielne výsuvné krídlo.

Okrem exteriérového vzhľadu odkazuje nová Panamera na prvú generáciu aj v interiéri. V ňom zostala zachovaná horizontálna orientácia palubnej dosky i dominantná pozícia centrálneho tunelu prechádzajúceho pomedzi štvoricu sedadiel. Plejádu tlačidiel však nahradili dotykové plôšky. Tie nechýbajú ani vzadu, pričom palubovke dominuje veľký širokouhlý displej reagujúci na brušká prstov. Samozrejmosťou sú luxusné materiály a dlhý zoznam komfortnej výbavy.

Na prvú generáciu odkazuje nová Panamera aj v interiéri 29 fotografií v galérii Na prvú generáciu odkazuje nová Panamera aj v interiéri Zdroj: Porsche

Napriek evolučnému dizajnu prichádza luxusné Porsche s množstvom zmien. Tou základnou je použitie platformy MSB, ktoré ušetrilo takmer metrák na hmotnosti a zároveň znamená príchod ďalších moderných technológii. Príkladom je adaptívne vzduchové pruženie využívajúce tri komory. Okrem neho disponuje novinka riadením zadnej nápravy, aktívnymi stabilizátormi, pokročilým rozdeľovaním krútiaceho momentu a mnohými ďalšími elektronickými pomocníkmi.

Vrcholný model na stovke za 3,6 sekundy

Porsche uvádza druhú generáciu liftbacku s tromi motorizáciami. Už dávnejšie sme spoznali srdce zatiaľ špičkového vyhotovenia Panamera Turbo, ktoré má pod kapotou benzínový biturbo osemvalec s objemom štyri litre. Agregát dosahuje výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm, šesťsto koní avizovaných neoficiálne pred týždňom sa teda nekoná.

Papierovo je teda top model slabší, než mnoho ľudí čakalo, no dynamikou ich určite nesklame. Štandardne strieľa stovku už za 3,8 sekundy. V prípade voľby Sport Chrono sa čas ešte skracuje na 3,6 sekundy, čo je teritórium superšportov. Päťdverový liftback sa nenechá zahanbiť ani maximálnou rýchlosťou na úrovni 306 km/h. Oproti predchodcovi je pritom zhruba o liter úspornejší.

Variant Turbo si vzadu ponechal dvojdielne výsuvné krídlo 29 fotografií v galérii Variant Turbo si vzadu ponechal dvojdielne výsuvné krídlo Zdroj: Porsche

Popri vrcholnom variante prichádza nová Panamera aj v dvoch vyhotoveniach so štítkom 4S: benzínovom a naftovom. V prvom prípade je pod kapotou 2,9-litrový prepĺňaný šesťvalec disponujúci parametrami 326 kW (440 k) a 550 Nm. Tento exemplár akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy, s už spomínaným balíkom sú to opäť o dve desatiny menej. Maximálne tempo je 289 km/h.

Vznetová verzia sa nenechala zahanbiť, jej štvorlitrový osemvalec dosahuje výkon 310 kW (422 k). Motor ponúka krútiaci moment mohutných 850 Nm. V reči čísel to znamená šprint 0-100 km/h za 4,4 sekundy (resp. 4,2 sekundy pri verzii Sport Chrono) a maximálnu rýchlosť 285 km/h. Z tohto vyhotovenia to robí najrýchlejší sériový diesel sveta. Zároveň to znamená, že nová Panamera ohuruje dynamikou vo všetkých verziách. Neskôr však ešte nepochybne prídu slabšie i silnejšie motorizácie.

Prvé exempláre liftbacku plánuje Porsche dodať 5. novembra 29 fotografií v galérii Prvé exempláre liftbacku plánuje Porsche dodať 5. novembra Zdroj: Porsche

Na nemeckom trhu od 113 027 eur

Porsche začalo objednávky na druhú generáciu liftbacku prijímať prakticky okamžite po svetovej premiére, pričom prvé exempláre plánuje ich budúcim majiteľom dodať 5. novembra. Cenník štartuje benzínový model Panamera 4S. Na domácom trhu zaň Zuffenhausen pýta od 113 027 eur, za naftovú alternatívu si pri cene 116 954 eur priplatia klienti necelé štyri tisícky. Špičkový variant Turbo sa v nemeckých obchodoch predáva od čiastky 153 011 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Projekt cesty pod Dunajom v dunajskostredskom okrese by mal byť dokončený v roku 2022. Nový prejazd budú môcť využívať nielen autá, ale aj chodci a cyklisti.

Cesta pod Dunajom vo Vojke bude otvorená v roku 2022
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×