Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test BMW X1 sDrive18d: Pozná klientelu

Redakčnou previerkou sme zisťovali, aké je bavorské SUV so slabším dvojlitrom a pohonom predných kolies.
37 16 príspevkov 08.06.2016 / Marek Pokrývka

SUV bolo kedysi synonymom univerzálnosti. Vozidlom, ktoré sa rovnako dobre cítilo na ceste i v teréne a bez problémov zvládlo rodinné povinnosti. Dnes je však situácia trochu odlišná. Do popredia sa v tomto segmente dostal imidž a výlety mimo spevnených povrchov sa zrazu ocitli na druhej koľaji. Mnoho modelov sa preto úplne vykašľalo na systém 4x4.

Po verzii xDrive20d sme BMW X1 testovali aj v jednoduchšom variante 37 fotografií v galérii Po verzii xDrive20d sme BMW X1 testovali aj v jednoduchšom variante Zdroj: Marek Pokrývka

BMW X1 druhej generácie pohon všetkých kolies má, disponovala ním aj verzia xDrive20d nedávno podrobená redakčnému testu. V základe však tento Bavor poháňa len prednú nápravu. Previerkou jednoduchšieho vyhotovenia sDrive18d sme zisťovali, aké je v každodennej praxi.

Slabší dvojliter nie je žiaden slimák

Dvojica skúšaných vozidiel sa od seba na prvý pohľad líšila len v detailoch. Variant s predným pohonom siahol po čiernom laku bez kontrastných strieborných prvkov, vzadu mal navyše koncovku výfuku len na jednej strane. Samozrejmosťou je odlišné označenie na predných dverách. Ani vo vnútri nemožno hovoriť o zásadných rozdieloch, zmenili sa obklady či čalúnenie. Vo vybavení však tentokrát chýbalo napríklad elektrické sklápanie operadiel zadných sedadiel.

Variant s predným pohonom sa na prvý pohľad líšil len v detailoch 37 fotografií v galérii Variant s predným pohonom sa na prvý pohľad líšil len v detailoch Zdroj: Marek Pokrývka

Hlavným špecifikom tohto vozidla bola technika. BMW X1 sDrive18d je druhou najslabšou naftovou verziou v ponuke, pričom tento agregát možno kúpiť aj s pohonom oboch náprav. Nami testovaný exemplár sa ho zriekol. Jeho maximálny výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 330 Nm preto prenášala osemstupňová samočinná prevodovka iba dopredu.

Napriek svojej pozícii v portfóliu nie je tento variant žiaden slimák. SUV s ním zrýchli na stovku v priebehu 9,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 205 km/h. V praxi táto dynamika úplne stačí, aj slabší vznetový dvojliter sa vyznačuje slušnou pružnosťou i ochotou poslúchať povely plynového pedálu. Siahať po výkonnejšej dvadsiatke nemá pre bežného vodiča veľký zmysel.

SUV sa slabším dvojlitrom zrýchli na stovku v priebeh 9,2 sekundy 37 fotografií v galérii SUV sa slabším dvojlitrom zrýchli na stovku v priebeh 9,2 sekundy Zdroj: Marek Pokrývka

Vzhľadom na techniku asi nikoho neprekvapí, že BMW X1 sDrive18d je oproti modelu xDrive20d úspornejšie. Platí to vo všetkých režimoch. Najvýraznejší rozdiel sme namerali na diaľnici, s výsledkom 5,6 l/100 km ide o pollitrovú úsporu. Na vidieku spotreboval dvojliter 4,6 litra. Urbanizovaná 6,3-litrová spotreba je taktiež o niečo menšia, ide o odstup 0,3 litra na sto.

Na každodenný život úplne stačí

Absenciu pohonu všetkých štyroch kolies sme si pri bežnej jazde nijako výrazne neuvedomovali, obutie na prednej osi zvláda klasické činnosti bez problémov. Technické riešenie sa prejavilo napríklad pri snahe o prudší rozjazd. Na miestach bezpečne zvládaných štvorkolkou pískali variantu sDrive18d predné pneumatiky a problémy s trakciou sa snažil riešiť pomocou ESP.

Koncepciu vnútorností sme si uvedomovali aj v zákrutách. Jazdné vlastnosti bavorského SUV sú síce stále výborné, no na limite sa objavujú nedotáčavé tendencie o niečo skôr. Vďaka jednoduchšej technike je však vozidlo v hraničných situáciách lepšie čitateľné. Na každodenný život tento pohonný reťazec úplne stačí, prenos sily na zadnú os nám nechýbal.

Do náročného terénu sa pozrie máloktorý exemplár modelu BMW X1 37 fotografií v galérii Do náročného terénu sa pozrie máloktorý exemplár modelu BMW X1 Zdroj: Marek Pokrývka

Samozrejme, bernou mincou pri hodnotení techniky by mohla byť previerka v ako-tak náročnom teréne. Máloktorý exemplár BMW X1 sa tam však skutočne pozrie. Jazdu po poľných cestách, ktorá je pre väčšinu vozidiel tohto typu maximom, dokázalo mníchovské SUV zhltnúť s prehľadom.

Systém 4x4 zvýši cenu o dve tisícky

BMW X1 štartuje na našom trhu tesne pod úrovňou tridsaťtisíc a testovaná verzia sDrive18d sa od nej veľmi nevzďaľuje. Štandardne sa predáva od 32 550 eur. Jednoduchšia koncepcia pohonného reťazca a nižší výkon teda znamená v prípade tohto Bavora viac než šesťtisícovú úsporu v porovnaní s predtým testovaným modelom xDrive20d, čo nie je málo ani v tejto kategórii.

Verzia sDrive18d sa na našom trhu štandardne predáva od 32 550 eur 37 fotografií v galérii Verzia sDrive18d sa na našom trhu štandardne predáva od 32 550 eur Zdroj: Marek Pokrývka

Ak na systéme 4x4 zákazník trvá, možno ním doplniť aj slabšiu verziu dvojlitra. Cenu vozidla to zvýši o rovné dve tisícky. Nami skúšané SUV však namiesto toho siahlo po iných príplatkových prvkoch, okrem automatickej prevodovky disponovalo napríklad LED svetlometmi, parkovacou kamerou, navigačným systémom a viacerými ďalšími extra prvkami. Z tohto dôvodu stálo 45 060 eur.

Úplne postačujúce mestské SUV

BMW X1 pozná svoju klientelu. Tú možno viac-menej rozdeliť do dvoch táborov: náročnejšia časť siahne po systéme xDrive bez ohľadu na východiskovú formu pohonu a ostatných technika nijak zvlášť nezaujíma. Mnohí zákazníci značky prosto chcú kompaktné SUV s vrtuľkou v znaku. Nevzrušuje ich vysoký výkon či schopnosti v teréne, do popredia sa dostal imidž.

BMW X1 sDrive18d ponúka slušnú dynamiku i jazdné vlastnosti 37 fotografií v galérii BMW X1 sDrive18d ponúka slušnú dynamiku i jazdné vlastnosti Zdroj: Marek Pokrývka

Pre túto časť záujemcov je vyhotovenie sDrive18d úplne postačujúce. Bavorské mestské SUV ponúka so slabším naftovým motorom slušnú dynamiku i jazdné vlastnosti a v porovnaní s verziou xDrive20d je úspornejšie. Absencia systému 4x4 pri každodennom živote neprekáža. V hre je navyše aj cena, v porovnaní s predtým testovaným modelom je tento model o šesťtisíc lacnejší.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 995 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
4 000/min
Max. krútiaci moment
330 Nm
pri otáčkach
1 750/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 439 mm
Šírka
1 821 mm
Výška
1 598 mm
Rázvor náprav
2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 470 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 545 kg
Užitočná hmotnosť
595 kg
Celková hmotnosť
2 065 kg
Objem batožinového priestoru
505/1 550 l
Objem palivovej nádrže
51 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
205 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,2 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,1 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
3,9 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,3 l/100 km
Mesto - počas testu
6,3 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,6 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
114 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 29 800 €
Základná cena verzie
od 32 150 €
Cena testovaného exemplára
45 060 €
Focus Media

Video
Najnovšie články
Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Volvo má za sebou ťažký kvartál a naviac prišla ďalšia zlá správa: Švédi totiž musia globálne zvolať vyše milióna vozidiel pre problém s motorom, ktorý môže...

Volvo zvoláva po svete viac než milión vozidiel

Prudký rozvoj technológií v automobilovom priemysle sa čoraz viac dotýka i oblastí, kde by sme ho ešte pred niekoľkými rokmi vôbec neočakávali. Najnovšie...

Veľké inovácie: Toto už zvládne reflexná vesta

Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný...

Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Prázdna pneumatika? Poradíme vám, ako rozpoznáte defekt, ak nemáte senzory tlaku v pneumatikách, ako sa správne zachovať a čomu sa vyhnúť, aby ste neohrozili...

Ako vymeniť defekt? Jednoduchý návod

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×