Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Peugeot 3008 sa zmenil na klasické SUV

Francúzska automobilka Peugeot predstavila v predpremiére svoj nový typ 3008, ktorým vstupuje medzi kompaktné SUV. Prinášame vám prvé dojmy z prezentácie.
39 10 príspevkov 24.05.2016 / Tomáš Neuschl

Jedným z najdôležitejších debutov tohtoročnej automobilovej jesene bude nesporne nový Peugeot 3008. Slovo nový je pritom potrebné zvlášť zdôrazniť, pretože so svojím predchodcom zdieľa jedine meno. Odlišuje sa od neho vzhľadom, technikou a dokonca i kategóriou, keďže namiesto niekdajšieho zvýšeného MPV prichádza ako klasické SUV kompaktnej triedy. Vybraným zástupcom médií ho automobilka predstavila ešte pred oficiálnym výstavným debutom, na špeciálnom podujatí v Paríži.

Peugeot 3008 druhej generácie na parížskej predpremiére 39 fotografií v galérii Peugeot 3008 druhej generácie na parížskej predpremiére Zdroj: Tomáš Neuschl

Príslušnosť k segmentu SUV dáva druhá generácia 3008 najavo na prvý pohľad. Karoséria je tvorená najmä výraznými priamymi líniami, takže pôsobí pomerne robustne, vďaka prepracovaným detailom je však zároveň elegantná a dynamická. Na dominantnom vzhľade auta má najväčšiu zásluhu tvarovanie prednej časti s vysoko situovanou dlhou a rovnou kapotou, aj takmer zvislo orientovanou prednou maskou v aktuálnom štýle značky Peugeot.

Výrazným prvkom sú tiež netradične riešené svetlomety, vizuálne akoby rozdelené na dve časti. Zaujímavým detailom je vodorovná lišta, ktorá ich prepája s A-stĺpikom a zároveň opticky odľahčuje hmotu predného blatníka. Línia pontónu sa smerom dozadu postupne zvyšuje, čo dáva autu zreteľné svaly. Vzadu vrcholí koncovými svetlami, ktoré sú vytvorené ako tri samostatné jednotky, plne využívajúce LED techniku. Vzhľad auta zvýrazňujú aj veľké kolesá.

Francúzsky automobil sa zmenil na klasické kompaktné SUV 39 fotografií v galérii Francúzsky automobil sa zmenil na klasické kompaktné SUV Zdroj: Peugeot

Peugeot 3008 vznikal zvnútra von, s neustálym dôrazom na cestujúcich. Za volantom si ľahko nájde pohodlnú pozíciu aj šofér vysoký vyše 1,9 metra a rovnako vysoká osoba sa môže bez problémov posadiť za neho tak, že jej stále ostáva dostatok miesta na nohy aj v oblasti hlavy. Sedadlá sú príjemne tvarované, v prednom rade môžu byť navyše na želanie vybavené masážnou funkciou. Tie zadné by ale mohli mať o niečo výraznejšiu bočnú oporu.

Maximum pre pohodu v interiéri

Interiér novinky je vytvorený podľa filozofie Peugeot i-Cockpit. Jeho podstatou je jednoznačná orientácia na vodiča s cieľom zabezpečiť mu nielen radosť z jazdy, ale tiež prispieť k jeho vyššej koncentrácii. Hlavným poznávacím znakom je maximálne využitie možností súčasnej zobrazovacej a ovládacej techniky, malý volant, sploštený na vrchnej aj spodnej časti, a prístrojová doska umiestnená až nad ním.

Prístrojová doska je umiestnená až nad malým volantom 39 fotografií v galérii Prístrojová doska je umiestnená až nad malým volantom Zdroj: Peugeot

Na rozdiel od predchádzajúcich typov má nový Peugeot 3008 všetky prístroje digitálne. Priamo pred vodičom je osadený 12,3-palcový displej na ktorom sa zobrazujú všetky najdôležitejšie informácie. Otočným voličom umiestneným na ľavom ramene volantu pritom možno podľa potreby meniť päť rôznych režimov s rôznou štruktúrou zobrazenia. Jedným z nich je aj klasické zobrazenie kruhového rýchlomera a otáčkomera, alternatívou je napríklad číselný údaj o rýchlosti jazdy.

V strede palubnej dosky je umiestnený ďalší, tentoraz 8-palcový dotykový displej. Jeho hlavné menu sa dá okrem toho veľmi príjemne a hlavne intuitívne ovládať aj siedmimi veľkými, fyzicky vytvorenými tlačidlami. Tu si môže vodič konfigurovať audiosystém, nastaviť klimatizáciu a vetranie, ovládať navigáciu Tom Tom, palubný systém automobilu, spoluprácu s telefónom a tiež nastavenia konektivity.

Predné sedadlá francúzskeho SUV sú príjemne tvarované 39 fotografií v galérii Predné sedadlá francúzskeho SUV sú príjemne tvarované Zdroj: Tomáš Neuschl

Aby sa cestujúci cítili na palube typu 3008 ako doma, pripravil pre nich Peugeot viaceré možnosti personalizácie. Základom je možnosť voľby podsvietenia podľa aktuálnej nálady, sluchové bunky poteší audiosystém vyvinutý v spolupráci so známym výrobcom Hi-Fi systémov Focal a aby neostali bokom ani ďalšie zmysly, pripravila firma spolu s renomovanými parfumériami tri rôzne vône, ktoré sa rozprašujú do interiéru.

Auto pre rodinu, do mesta aj na voľný čas

Peugeot 3008 je koncipovaný ako auto pre rodinu s dostatkom priestoru v kabíne aj per batožinu, ktorému nerobia problémy ani výlety mimo spevnené cesty. Vtedy mu pomôže svetlá výška 219 milimetrov aj celkom veľkorysé nájazdové uhly. Napokon to, že sa nezľakne ani ľahkého terénu, dáva najavo ochrannými krytmi vpredu, vzadu aj na bokoch.

Druhá generácia typu 3008 má svetlú výšku 219 milimetrov 39 fotografií v galérii Druhá generácia typu 3008 má svetlú výšku 219 milimetrov Zdroj: Peugeot

Batožinový priestor má objem 520 litrov, sklopením zadných sedadiel, delených v pomere 2:1, ho možno zväčšiť až na 1 580 l. Na otvorenie veka stačí pohyb nohy pod zadným nárazníkom, výška, do ktorej sa otvára je však pomerne malá, takže urastenejšie osoby sa musia pod ním skloniť. Dno kufra možno nastaviť v dvoch úrovniach a pri nakladaní ťažších predmetov si možno prácu uľahčiť jeho vysunutím smerom von.

V úplne spodnej časti kufra je vytvorený priestor na elektrickú kolobežku. Pomocou nej sa môže vodič, prípadne niektorý cestujúci ľahko a rýchlo presunúť k menej vzdialeným cieľom. Jej dojazd je 12 kilometrov, no dokáže uháňať rýchlosťou až 25 km/h.

V spodnej časti kufra je priestor na elektrickú kolobežku 39 fotografií v galérii V spodnej časti kufra je priestor na elektrickú kolobežku Zdroj: Tomáš Neuschl

Peugeot pripravil pre 3008 celkom širokú paletu motorov. Pri zážihových bude na výber z trojvalca PureTech s objemom 1,2 litra, kombinovaného buď s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou, v oboch prípadoch šesťstupňovou. Silnejšou alternatívou je 1,6-litrový štvorvalec THP dostupný výlučne s automatom.

Priaznivci nafty budú mať na výber buď agregát 1.6 BlueHDi, alebo 2.0 BlueHDi, v oboch prípadoch s dvomi výkonovými stupňami. K silnejšiemu motoru je vždy možnosť voľby šesťstupňového manuálu alebo automatu s rovnakým počtom stupňov.

Pri všetkých agregátoch sú poháňané kolesá prednej nápravy, v prípade verzií s vyšším výkonom je navyše k dispozícii protipreklzová regulácia nastaviteľná vo viacerých stupňoch. Okrem nej sa však samozrejme vodič bude môcť spoľahnúť na celú batériu ďalších asistentov, od udržiavania rýchlosti pri zjazde v teréne, cez monitorovanie mŕtveho uhla, až po rozpoznávanie dopravných značiek či adaptívny tempomat, ktorý vie v kombinácii s automatickou prevodovkou auto až zastaviť.

Nový Peugeot 3008 príde do predaja po parížskej premiére 39 fotografií v galérii Nový Peugeot 3008 príde do predaja po parížskej premiére Zdroj: Peugeot

SUV je postavené na platforme EMP2, ktorá v hojnej miere využíva vysokopevnostné ocele. Nájdeme v nej aj hliníkové zliatiny použité na dieloch podvozku či častiach karosérie, alebo plasty, z ktorých je vyrobená podlaha batožinového priestoru aj jeho veko. Pohotovostná hmotnosť modelov so zážihovým motorom vďaka tomu začína už na hodnote 1 325 kg, v prípade vznetových motorov to je 1 375 kg.

Výstavná premiéra novinky je naplánovaná na jesenný parížsky autosalón, do predaja príde bezprostredne po nej. Na cestách ju teda s istotou uvidíme ešte v závere tohto roka.


Video
Najnovšie články
Neriskujte s parkovaním: Vianočné trhy u susedov

Nemecký automobilový priemysel má kľúčový vplyv na vývoj hospodárstva krajiny. Centrálna banka je vo svojich prognózach pesimistická a očakáva, že táto branža...

Nemecký automobilový priemysel si na zotavenie počká

Úpravca pripravuje pre nové kupé typickú čierno-zlatú schému, väčšie spojlery a 21-palcové kolesá. Neobíde ani motor verzie M850i.

Manhart si brúsi zuby na kupé BMW M850i

K vlani predstavenému modelu ES8 sa pridáva o niečo menšie vozidlo, ktoré má rovnakú DNA a taktiež ponúkne miesto pre siedmich.

NIO ES6: SUV na elektrinu má 544 koní

Nemecká spolková krajina Bádensko-Württembersko chce od Volkswagenu získať odškodné pre manipuláciu s emisiami. S týmto cieľom zvažuje žalobu.

Nemecká spolková krajina zažaluje VW

Najnovšia modernizácia tretej generácie veľkého SUV od Kie priniesla 8-stupňovú automatickú prevodovkou aj športovo vyzerajúci variant GT-Line. Bližšie sme sa...

Test Kia Sorento: Komfortné vlajkové SUV

Američania sa sťažujú na Hyundai a Kia, že bagatelizujú riziko vznietenia motora a z toho dôvodu im hrozí spoločná žaloba. Ide konkrétne o šesť modelov, ktoré...

Hyundai a Kia čelia spoločnej žalobe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×