Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Ford Grand C-Max: Rodinný rýchlik

Sedemmiestny kompakt prešiel omladením, v rámci ktorého dostal ostrejšiu prednú časť a nové motorizácie. Skúšali sme ho s 1,5-litrovým benzínom.
33 3 príspevky 10.05.2016 / Marek Pokrývka

Vo sfére rodinných áut má Ford dlhodobo slušné zastúpenie a evidentne sa nechystá na jeho redukciu. Skôr naopak. V ostatnom čase túto časť svojho portfólia výrazne podporil: nedávno priniesol na trh novú generáciu Galaxy, ktorému predchádzal debut menšieho brata S-Max. Ten pritom automobilka odhalila zároveň s typom C-Max po modernizácii.

Ford Grand C-Max s motorom 1.5 EcoBoost a automatom 33 fotografií v galérii Ford Grand C-Max s motorom 1.5 EcoBoost a automatom Zdroj: Marek Pokrývka

Facelift priniesol očakávaný balík úprav. Modrý ovál sa dotkol dizajnu, interiérového vybavenia i motorov. Aký bol skutočný rozsah zmien sme sa rozhodli zistiť v domácom teste predĺženého variantu Grand C-Max disponujúceho sedemmiestnou konfiguráciou. Skúšali sme ho s 1,5-litrovým turbobenzínom a automatickou prevodovkou.

Omladenie prinieslo viac hrán

Z hľadiska exteriérového vzhľadu mali inovácie rovnaký efekt ako pri mnohých ďalších produktoch značky. Ich súčasťou sú ostrejšie rezané svetlomety, výrazná maska chladiča s horizontálnymi rebrami či upravený nárazník. Omladenie teda prinieslo viac hrán. Zadných partií sa však nedotklo, zachovaná zostala dokonca aj grafika koncových svetiel. Paletu kolies retuš neobišla.

V rámci faceliftu nahradil plejádu tlačidiel displej systému Sync 2 33 fotografií v galérii V rámci faceliftu nahradil plejádu tlačidiel displej systému Sync 2 Zdroj: Marek Pokrývka

Vo vnútri sa zmeny taktiež ubrali očakávaným smerom. Základ ostal na svojom mieste, Ford však vymenil volant, upravil centrálny tunel a vymenil multimediálny systém. Plejádu tlačidiel nahradil dotykový displej rozhrania Sync 2. Okrem neho pribudlo na zozname viacero doteraz nedostupných prvkov vybavenia, bohatšou ponukou drží Grand C-Max krok s dobou.

Priestorové pomery sa počas faceliftu nezmenili, vo svojom segmente patrí dnes k priemeru. Niektorí súperi ho prekonávajú z hľadiska objemu i odkladacích priestorov. Ford však boduje variabilitou vnútorného priestoru, ku ktorej prispieva šikovná konfigurácia druhého radu. Z neho možno odstrániť núdzové sedadlo uprostred. Po jeho schovaní do spodnej časti pravého kresla majú dvaja pasažieri k dispozícii naozaj nadštandardnú ponuku miesta.

Ostrý benzín, ktorý rád papá

Asi najzásadnejším prínosom faceliftu boli nové motorizácie, medzi ktorými nesmie chýbať viackrát ocenený litrový trojvalec. Ten nie je jediným zástupcom prepĺňanej línie EcoBoost. Okrem neho dostal Grand C-Max aj štvorvalcový agregát so zdvihovým objemom 1,5 litra, ktorý Ford dodáva v dvoch naladeniach: 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). My sme mali k dispozícii to slabšie.

Tento motor sme už v minulosti testovali pod kapotou príbuzného typu Focus, kde sme vyzdvihli jeho zdravý zvuk a živý prejav. V sedemmiestnom kompakte nám však stopäťdesiat prepĺňaných koní prišlo až príliš nasrdených. Grand C-Max s automatickou prevodovkou reaguje na plyn s veľkou vervou, na čo sme si nevedeli zvyknúť. Platí to pritom pre športový i štandardný režim.

Slabšie naladenie motora 1.5 EcoBoost má výkon 110 kW 33 fotografií v galérii Slabšie naladenie motora 1.5 EcoBoost má výkon 110 kW Zdroj: Marek Pokrývka

S vozidlom sme často sme zrýchľovali omnoho razantnejšie než sme chceli a motor zbytočne dostávali pod zvýšenú záťaž. Ford na nás pôsobil ako nejaký netrpezlivý rýchlik. Reálne však šprintérom nie je, na stovku sa dostane za 10,5 sekundy. S manuálom mu to trvá o sekundu menej.

Bohužiaľ, tento charakter sa prejavuje na spotrebe. Tá nevyzerá priaznivo ani podľa papiera. V realite je ešte o niečo vyššia, my sme mestskú prevádzku dokázali absolvovať za priemer 9,6 litra. Prepĺňaný benzín teda celkom rád papá. Mimo ulíc boli výsledné čísla priaznivejšie: na diaľnici si EcoBoost pýtal 7,8 l/100 km a pri vidieckej jazde klesol jeho benzínový apetít na 6,6-litrovú priečku. Citeľne úspornejší by tento motor mal byť s mechanickou prevodovkou. Okrem toho predpokladáme, že jeho prehnane ostrý prejav sa v tomto prípade dá jednoduchšie skrotiť.

Štvorvalec s automatom reaguje na plyn s veľkou vervou 33 fotografií v galérii Štvorvalec s automatom reaguje na plyn s veľkou vervou Zdroj: Marek Pokrývka

Podvozok sa v rámci faceliftu nijako výrazne nezmenil, stále teda patrí k najlepším v segmente. Grand C-Max dokáže až prekvapujúco svedomito poslúchať volant. Na kompaktné MPV výborne drží zvolenú stopu a v kombinácii s pomerne silným benzínom dokáže byť celkom rýchly. Akurát pri prudkých zmenách smeru sa prejaví vyššie položené ťažisko. Komfort zostal zachovaný na dobrej úrovni, ktorú by ste od rodinne zameraného automobilu očakávali.

Hľadať treba akciové verzie X

Omladené kompaktné MPV nesie na slovenskom trhu základnú cenu 18 590 eur, s testovanou motorizáciou ho možno kúpiť od necelých 22-tisíc. To sú však štandardné ceny. Ak chce záujemca ušetriť na vybavení, hľadať treba akciové verzie X so zníženými kúpnymi čiastkami.

Sedemmiestne usporiadanie je príplatkovým prvkom 33 fotografií v galérii Sedemmiestne usporiadanie je príplatkovým prvkom Zdroj: Marek Pokrývka

Do tejto série patrilo aj testované vozidlo s vybavením Titanium X. K nemu pridalo ešte niekoľko príplatkových prvkov: automatickú prevodovku, bi-xenónové svetlomety, metalický lak, sedemmiestne usporiadanie či parkovaciu kameru. Výsledkom bola suma 33 470 eur. Zľava však z tejto čiastky odoberá vyše štyri tisícky, reálne tak vozidlo skončilo na priaznivejšej 29 315-eurovej cenovke.

Športové naladenie mu nesvedčí

Omladená verzia modelu Ford C-Max sa vybrala očakávaným smerom. Facelift priniesol ostrejšie tvary karosérie, lepší multimediálny systém či bohatšie vybavenie. Kvalít kompaktného MPV sa však nedotkol. Zachovaný zostal variabilný interiér i špičkový podvozok.

Manuál by bol pre Grand C-Max 1.5 EcoBoost rozumnejší 33 fotografií v galérii Manuál by bol pre Grand C-Max 1.5 EcoBoost rozumnejší Zdroj: Marek Pokrývka

Kombinácia prepĺňaného 1,5-litrového motora a automatickej prevodovky sa nám však veľmi nepozdávala pre svoje športové naladenie. To rodinne zameranému autu veľmi nesvedčí. Navyše sa odráža na spotrebe, čo dokumentujú čísla namerané v teste. Manuál by bol nepochybne rozumnejšou voľbou. Prináša objektívne lepšiu dynamiku i nižšiu spotrebu, navyše je model s mechanickou prevodovkou o dve tisícky lacnejší. A to sa určite ráta...

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 499 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
240 Nm
pri otáčkach
1 600-4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 519 mm
Šírka
1 828 mm
Výška
1 684 mm
Rázvor náprav
2 648 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 507 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 582 kg
Užitočná hmotnosť
693 kg
Celková hmotnosť
2 200 kg
Objem batožinového priestoru
475/1 867 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
199 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,5 s
Spotreba
Mesto - normovaná
9,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,8 l/100 km
Mesto - počas testu
9,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,6 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
154 g/km
Emisná norma
Euro 6
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 18 590 €
Základná cena verzie
od 21 990 €
Cena testovaného exemplára
33 470 €
Focus Media

Video
Najnovšie články
Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Rozvoj elektromobility je nezastaviteľný, s čím súvisí aj rozširujúca sa sieť nabíjacích staníc. Doba však ešte nie je tak ďaleko, aby sa dali nabíjačkou aj...

Hanba na sto rokov: Nabíjačkou fúkali kolesá

V pripravovanej novele zákona, ktorá v budúcnosti umožní obdobu "šrotovného" a dotáciu na nákup nízkoemisných vozidiel, došlo ku zmene. Tradičných hybridných...

Tradičné hybridné pohony štátnu dotáciu nedostanú

Nissan a Renault už dlhé roky spolupracujú v rámci spoločnej aliancie, no po zatknutí Carlosa Ghosna sa ich spory rozhoreli plnou silou. Automobilky sú teraz...

Nissan a Renault sú odhodlaní vyriešiť vzájomné spory

Stavebné práce na novej rýchlostnej ceste R7 napredujú dobrým tempom, na niektorých úsekoch sú výrazne popredu a začalo sa už s kladením prvej asfaltovej...

Na niektorých úsekoch R7 sú práce výrazne popredu

Na rodnom liste Fordu Mustang Shelby GT500 sa objavilo niekoľko ďalších zápisov. Hovoria o výkone 771 koní a limitovanej maximálke tesne pod 300 km/h.

Najsilnejší motor Fordu: Osemvalec má 771 koní

Nemecký tuner Triebwerk Motors plánuje postaviť jedenásť šialených Audi RS6 inšpirovaných závodmi DTM.

Extrémne Audi RS6: Šialená limitovaná edícia
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×