Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Borgward: Dvakrát na tému SUV

ZO ŽENEVY
Duo prototypov má identický technický i dizajnový základ. Odlišná je však karoséria i pohon kategórie plug-in hybrid.
6 07.03.2016 / Marek Pokrývka

Počas minulého roka oficiálne ožil Borgward. Kedysi známa nemecká značka sa na mapu automobilového sveta vrátila vďaka čínskym investorom, ktorí sa rozhodli nenadviazať na historické dedičstvo. Ako prvú lastovičku modernej éry pripravili typ BX7. Ten spadá do segmentu SUV a firma chce rovnakým smerom evidentne pokračovať. Na rovnakú tému postavila aj ďalšie dve autá.

Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS 6 fotografií v galérii Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo BX5 a BX6 TS Zdroj: Borgward

Na ženevskom autosalóne prezentoval znovuzrodený výrobca duo BX5 a BX6 TS, pričom má ísť o predsériové prototypy. Ich technický i dizajnový základ je identický. Odlišná je však karoséria: päťka má konvenčné línie, kým šestka sa svojimi tvarmi vybrala smerom k trendovým SUV-kupé.

Hierarchia je teda rovnaká ako pri BMW X5/X6. Vozidlá s logom Borgward sú však oproti Bavorom menšie: stoja na rázvore 2 685 mm, pričom model BX5 má pôdorys 4 483 x 1 876 mm a na výšku meria 1 677 milimetrov. Jeho brat je o nejaký kúsok dlhší a nižší.

Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov 6 fotografií v galérii Predsériový prototypy dvojice SUV stoja na rázvore 2 685 milimetrov Zdroj: Borgward

Okrem tvaru karosérie nájdeme na predstavených automobiloch aj ďalšie odlišnosti, ako napríklad dizajn kolies, výplň masky chladiča či tvar nárazníkov. Vďaka nim pôsobí typ BX6 TS podstatne dynamickejšie. Jeho zameranie podčiarkuje pohon kategórie plug-in hybrid, posielajúci na všetky štyri kolesá výkon 310 kW (422 k). Borgward BX5 využíva podobný systém. Naladený je však podstatne umiernenejšie, disponuje maximom na úrovni 190 kW (258 k).

Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé 6 fotografií v galérii Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom k trendovým SUV-kupé Zdroj: Borgward

Keďže ide len o prototypy, interiér nám zatiaľ nemecká spoločnosť neukázala. Na obrázky zobrazujúcich vnútorný priestor dvojice SUV však pravdepodobne nebudeme čakať dlho. Finálne verzie oboch vozidiel sa majú na svete objaviť v horizonte jedného roka, pričom ich primárnym cieľom bude Čína. Neskôr však údajne prídu aj na starý kontinent.


Video
Najnovšie články
Malý elektromobil Honda ukázal interiér

Na ženevskom výstavisku ukáže Ingolstadt koncept, z ktorého má na prelome rokov 2020 a 2021 vzniknúť sériový produkt.

Audi Q4: Predobrazom bude štúdia e-tron

Nový mikrohybridný motor z rodiny Ingenium má šesť valcov v rade, dvojkomorové turbodúchadlo, elektrický kompresor a výkon 400 koní.

Range Rover Sport HST má prelomový motor

Strieborný roadster z roku 1958 prešiel veľkou renováciou, zahŕňala aj veľkú prestavbu pre jeho doterajšieho britského vlastníka.

Na predaj bude výnimočné Porsche 356 A

Spoločnosť Fiat Chrysler Automobiles zaznamenala pokles predaja o 14,9 %, Fordu klesol predaj áut o 6,6 % a spoločnosti Volkswagen o 6,4 %

Predaj áut v EÚ klesol v januári takmer o 5 %

Angličan dostal vyladenú verziu dvanásťvalca s výkonom 635 koní, upravený bodykit i podvozok. Lambo pokoril len v jednej disciplíne a veľmi tesne.

Najrýchlejším SUV sveta je opäť Bentagya

Dnes, 15. februára, je prvý deň, keď sa v Bratislave uzatvoria najdôležitejšie dopravné ťahy. Ako je však možné, že k tomu vôbec došlo? Miestami zostáva...

Náš názor: Deň, keď sa Bratislava zastavila
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×