Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mégane GrandTour ponúka 580 litrov

ZO ŽENEVY
Kombi sa z hľadiska dizajnu takmer nelíši od hatchbacku a dostupné bude s rovnakými motorizáciami. Výrobca ho plánuje do obchodov priniesť v lete.
13 6 príspevkov 04.03.2016 / Marek Pokrývka

Na ženevskom stánku značky Renault bol hlavnou hviezdou nový Scénic, v jeho tieni však absolvoval svetovú premiéru aj druhý model. Francúzi tu ukázali Mégane GrandTour. Toto kombi sme po stručnom avíze z polovice februára videli na dvoch fotkách, no automobilka vtedy neprezradila žiadne detaily. Nechala si ich pre živé odhalenie.

Renault na svojom ženevskom stánku ukázal Scénic aj Mégane GrandTour 13 fotografií v galérii Renault na svojom ženevskom stánku ukázal Scénic aj Mégane GrandTour Zdroj: Marek Pokrývka

Rodinne orientovaný model zdieľa s klasickým hatchbackom väčšinu rozmerov, hlavnou zmenou prešla dĺžka. Tá sa zväčšila na 4 626 milimetrov. Samozrejme, z tohto nárastu ťaží predovšetkým batožinový priestor. Ten ponúka štandardne 580 litrov alebo 521 dm3 podľa metódy VDA. Rovnakou normou meraný celkový objem po sklopení zadných sedadiel dosahuje cifru 1 500. Zloženie sedačky spolujazdca potom vytvára miesto na predmety s dĺžkou až 2,77 metra.

Kufor má dvojitú podlahu, pod ktorou sa môže nachádzať dvojdielna päťdesiatlitrová schránka. V tomto prípade je takmer v rovine so zadnými operadlami. Podlahu možno premiestniť do spodnej pozície, v ktorej má batožinový priestor maximálny dostupný objem.

Po sklopení zadných operadiel dosahuje kufor podľa VDA objem 1 500 dm3 13 fotografií v galérii Po sklopení zadných operadiel dosahuje kufor podľa VDA objem 1 500 dm3 Zdroj: Renault

Z hľadiska dizajnu sa Mégane GrandTour takmer nelíši od hatchbacku, okrem celkom identickej prednej časti dostal aj príbuzne štylizovaný zadok. Rozdielne je vyriešený iba C-stĺpik. Zmenil sa však aj nárazník, ktorý prišiel o evidenčné číslo. To sa premiestnilo do piatych dverí. Vďaka tomu môžu zasahovať nižšie, čoho výsledkom je nakladacia hrania v príjemnej vzdialenosti od zeme.

Paleta motorizácií je bez akýchkoľvek úprav. Kombi bude teda dostupné s rovnakými benzínovými i naftovými agregátmi, vrátane špičkového vyhotovenia GT. Tým sa výrobca pýšil aj v Ženeve. Do obchodov plánuje druhý karosársky variant priniesť v lete, ceny ešte nepoznáme.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km

Asistenčné systémy majú podporiť vodiča a zvýšiť bezpečnosť. Aké systémy však existujú a ako vlastne fungujú? Presne na to sa pozrel nemecký klub ADAC.

Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?

Európania sú veľmi opatrní a nekupujú nové autá. Dokazuje to júnová aj polročná štatistika, ktorá ukazuje nadol na všetkých dôležitých trhoch. Tabuľke výrobcov...

Predaj nových áut v EÚ opäť klesol na všetkých trhoch

Žilinská Kia v prvej polovici roka splnila plán výroby áut aj motorov a po závodnej dovolenke spustí výrobu nového XCeedu.

Kia naplnila plány, vyrobila vyše 180 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×